vaimo ei ole haluja

• Viestiketjun aloittaja epätoivoinen m-76
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen m-76
Mikä avuksi kun vaimo ei halua seksiä?
meillä on 14 kk vauva. itse haluaisin usein ja vaimoni on kauniskin.
Haluttomuus alkoi kun syntyi vauva.Nautimme seksistä tosi harvoin.
Itse haluaisin pitkiä tuokioita joissa olisi eri asentoja.Vaimo ei ole halukas sellaisiin.

Ei ajattelin vain että jos vaimosi on tosiaan väsynyt ja elämä on samanlaista päivästä päivään niin silloin ei välttämättä seksikään maistu, (itse tämän kokeneena) en tiedä vaikea asia. Ehkä sinun tulisi kysyä vaimoltasi suoraan tästä asiasta miksi ei halua voisitko kenties auttaa häntä jotenkin.

Naisen näkökulma:

Joskus nuorempana sitä oli suunnilleen aina ja automaattisestsi halukas. Miehen ei tarvinnut millään tavoin yrittää.

Nykyään tilanne on vähän muuttunut, ja hieman yritystäkin odottaisin miehen puolelta. Jos mies on koko illan aivan omissa ajatuksissaan, ei juttele eikä ota kontaktia, niin turha odottaa suurta läheisyyttä sängyssäkään, sorry vaan. Jos kaiken lähellä olon pitäisi johtaa seksiin, niin pian rouva alkaa karttaa myös kaikkea fyysistä läheisyyttä. Eli kyllä se (ainakin meillä) siitä lähtisi, että olisi myös päivisin ja iltaisin tietty leppoisa henkinen yhteys.

Lisäksi kannattaa seurata vähän niitä kuukauden aikoja. Tietyt pari viikkoa kuukaudesta vaan eivät ole kovin otollisia sänkytouhuille, siitä pitävät huolen hormonit. Sen sijaan kierron pari ekaa viikkoa ovat paljon paljon suotuisampia. Näin ainakin, jos ei ole hormoniehkäisy käytössä. Tämä on ihan luontoäidin sanelema juttu.

Myöskin esim. sopivien elokuvien katseleminen virittää tunnelmaan.

nainen83
:hug: ap:lle..
ei oo helppoa..itse kun olen viriili edelleen kahden lapsen jälkeenkin tuntuu jo muutama päivä pitkältä...
nytkin näen vain hurjia unia seksikkäästä miehestäni mutta valitettavsti ei tunnu olevan yhteistä aikaa kun lapset ovat vielä pieniä..aikaa myöten varmaan helpottaa mutta nytkin vain pakko "tyytyä" pikaisiin vaikka haluttaisi enemmän....

Ekana tuli mieleen, että käyttääkö vaimosi minkälaista ehkäisyä?
Mulla ei nimittäin ollut minkäänlaisia haluja, kun oli hormonaalinen ehkäisy käytössä. Nyt kun on kondomi käytössä, seksiä teke mieli melkein koko ajan.

Oletko muistanut myös sanoa vaimollesi sen, että hän on mielestäsi kaunis? Naisen itsetuntoa täytyy muistaa pönkittää aina välillä ja etenkin raskauden ja synnytyksen jälkeen itsetunto voi olla aika alhaalla.

Jotku naiset on luonnostaan haluttomia, tai vasta lapsen jälkeen haluttomia. Itsellä 3v lapsi, niin nyt vasta vois alkaa harkitsemaan seksiä. En ole synnytyksen jälkeen kertaakaan sekstaillut,mies on hoitanut asian jotenkin muuten (en tiedä miten, eikä kiinnosta, kunhan sain olla rauhassa ja muut asiat kunnossa) Odottele muutama vuosi, jospa se siitä.. Itsellä menee seksihalut jo siitä, jos mies haluaa liikaa läheisyyttä(siis ei välttämättä seksiä) Anna vaimolles omaa aikaa tarpeeksi!

Itselläni on 9kk ikäinen tyttö, joka edelleen valvottaa öisin. Olen iltaisin NIIN väsynyt, ettei todellakaan hirveästi seksipuuhat innosta. Aamupäivisin, jolloin olen pirteimmilläni, mies taas on töissä. Lisäksi on muutaman kerran käynyt siten, että vauva on alkanut "naukua" kesken puuhien, ja jotenkin jo etukäteen aina ajattelen, että taaskohan käy niin, jos ruvetaan hommiin. Eli sellaiseen oikeanlaiseen fiilikseen on tosi vaikea virittäytyä.
Olen kuitenkin yrittänyt ajatella miestäni, ja annan sitten toisinaan esim. suuseksiä, jos muu ei huvita. Toisinaan ei jaksa edes sitä, kun on niin väsynyt, että pyörryttää. Mieheni ei ole koskaan ollut kovinkaan spontaani, joten seksituokiomme yleensä ajoittuvat sinne nukkumaanmenoaikaan.

Odottelija rv 18
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 11:25 vieras kirjoitti:
Jos mies on koko illan aivan omissa ajatuksissaan, ei juttele eikä ota kontaktia, niin turha odottaa suurta läheisyyttä sängyssäkään, sorry vaan. Jos kaiken lähellä olon pitäisi johtaa seksiin, niin pian rouva alkaa karttaa myös kaikkea fyysistä läheisyyttä. Eli kyllä se (ainakin meillä) siitä lähtisi, että olisi myös päivisin ja iltaisin tietty leppoisa henkinen yhteys.
Tämä on mielestäni juuri se avain tähän ongelmaan! Eli sellainen vie halut, eikä tunnelmaa kyllä sitten nosta enää mikään, jos mies on ollut välinpitämätön koko päivän/illan ja sitten nukkumaan mennessämme ikään kuin olettaa, että seksiä tulee heti, kun pyytää. Ei vaan onnistu.

Lapsen syntymän jälkeiset ajat ovat meillä vielä edessäpäin, kun esikoinen on vasta tulossa, joten niihin juttuihin en voi kommentoida mitenkään. Hieman kauhunsekaisin tuntein varmaan kumpikin odotetaan...

=) En mä kyllä lähtis kolmea vuotta ootteleen.
Tää oli ihan naisen näkökanta. Tottakai synnytyksen jälkeen on varmasti sellanen olo ettei seksi ihan päällimmäisenä ole mielessä. Mutta voihan sitä vaikka eroottisesti hieroa sen kullan kanssa.
Meille on tulossa ensimmäinen lapsi syyskuussa ja minä taas odotan sen vauvan lisäksi sitä, ettei ole näin isoa massua edessä :) vaikea taipua enää eri asentoihin.
Mulla on itellä sellainen halu kuitenkin pitää miehestä huolta niin seksuaalisestikin että en minä vois sitä pitää puutteessa kolmea vuotta.
Voi olla että mä ymmärsin sen viestin väärin..
Mutta sellanen yhteinen helliminenkin on tärkeää eikä vain se seksi. Sekin voi laukasta tilanteen, että vaan hellii toista ja suukottaa ja yrittää sitä kautta saada sen läheisyyden takaisin.

Haloo
Miettikääpä miltä tutuisi suhteessa olla puhumatta kolme vuotta...Mielestäni seksi/intohimo on ihan yhtä tärkeä osa suhdetta kuin puhuminen, hellyys, toisen huomioon ottaminen. Jos toinen parisuhteessa on niin poikki että ei jaksa, silloin pitää tasata työmäärää tai ottaa ulkopuolisia ihmisiä auttamaan. Ja se puhe naisilta että odottavat miehiltä aktiivisempaa otetta seksin suhteen, voi voi kun miehetkin ovat kuitenkin vain niin tyhmiä että oppivat jo useamman vuoden aikana miten käy kun vonkaa..Näin meilläkin, puhutaan, jaetaan työt, ollaan väsyneitä yhdessä, pussataan, halataan mutta kun vaimo ei tee ikinä aloitetta ja minä en enää jaksa ottaa niitä pakkeja edes kertaa kuukauteen, niin ei seksiä meidän perheessä muutama kertaa per vuosi enempää. No eletään onnettomina kavereina elämämme loppuun asti, vai mites täällä neuvottiin :) Ajat ja ihmiset muuttuu, uskokaa siihen, ei ehkä tänään tai ensi kuussa tai ensi vuonna, mutta joskus.

Kirjoitin tuossa aiemmin väsymyksestä, mutta en tarkoittanut, että työtä olisi liikaa. Olen väsynyt, koska vauva valvottaa yöt. Mielestäni on reilua, että mieheni saa nukkua, koska tekee pitkiä työpäiviä ja itse olen kotona. Olen myös yrittänyt miehelleni puhua siitä, että seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin iltayöstä, jolloin kaikkein vähiten huvittaa/jaksaa. Meillä seksiä kuitenkin on joka viikko, koska haluan pitää mieheni hyvällä tuulella. Mieheni ei onneksi ole vonkaajatyyppiä. Itsekästä on kieltäytyä seksistä kokonaan, jos tietää toisen haluavan. Itsekästä on myös olla antamatta läheisyyttä/hellyyttä, jos tietää sen olevan toiselle tärkeää. Ristiriita on vain siinä, että yleensä naiset haluavat ensin hellyyttä, joka voi johtaa seksiin. Miehet taas haluavat ensin seksiä, josta voi seurata hellyyttä. Eli naiset haluavat seksiä, kun asiat ovat hyvin, miehet taas parantaakseen asioita (no ei tietysti pitäisi yleistää). Ja kierre on valmis.
Vaikeaahan se on innostua seksistä, jos haluja ei ole. Mutta ei mielestäni kenenkään parisuhteessa elävän pitäisi nostaa toista vuodeksi tms. hyllylle odottelemaan, josko halut palaisivat. Suurimpia virheitä, jonka suhteessa voi tehdä, on alkaa pitää toista itsestäänselvyytenä.

wiffe
joo toi 3v odotuttaminen kuulosti aika karulta, oon kyl sitä mieltä et normaaliin rakastavaan suhteeseen kuuluu seksi. meil koht 4kk vauva ja kauheen montaa kertaa ei oo mieli tehny. Ensinnäkin ku mul viä sattuu aikas lailla, ja toisex ku on aina niin pirun väsy. Harmittaa ku mies ihmettelee et mix mua ei koskaan huvita, ymmärtää kyl et sattuu ja on väsy mut et kuinka kauan toi viä voi muka kestää. Sillon sellonen luulo et pari kuukautta synnytyksen jälkeen pitäs kaikkiolla ennallaan. Joskus oon sanonu et näytetään sun hippulaan vähä puukkoo ja parsitaan, si nukut muutaman kuukauden yöt parin tunnin pätkissä, si viä keikautetaan jollain kaikki hormoonit väärinpäin ni kysytään sit jox haava on parantunu ja tekeex ny mieli. No, ohan se miehillä muutenki eri asia. Mut tosiaan meil kyl seksiä jollain tapaa harrastetaa pari kolme kertaa viikos mut tosiaan yhdyntöjä vältän viäkin ku sattuu, mut niitäki ehkä kerran viikossa. Haluisin kyl et mä haluisin, se on kyl tosi ihana ku siihen ryhtyy, mut väsymys vie voiton. Toivon todella itekki et joskus viä ois iha normi olo, univelat pois, värkki ja hormoonit kunnossa. Nii miehille tiedox et toi hormooni-juttu ei oo mikään naisten keksimä tekosyy, kaikenmaailman ihmeennimisiä hormooneja velloo ny meitin kehos, mitä millonki, mut esim niin kauan ku imettää ni jokkut "haluhormonit" on ainaki hukassa, ja jokkut muut taas kuivattaa limakalvoja. Ja meil ainaki taas mieluummin niin päin, et odottelen täs jo innolla koska voin alottaa taas pillerit, ton kortsun kans suhaaminen on iha kauheeta, menee fiilis, ja si vaik laittaa liukastetta se tuntuu inhottavalta eikä luista ja sekin sattuu...

jatuskainen
Mitäs jos kokeilisitte ihan vaan "pikapanoja", niin että vaimosikin tietää, että kyse on nopeasta toiminnasta. Vaimoasi voi ahdistaa sinun toivomasi pitkäkestoiset tuokiot, varsinkin illalla... ( katsoo aktin aikana kelloa, että kohta taas pitää herätä, toivottavasti lapsi ei tänä yönä herää mihinkään jne...). Ja niska-hartiahieronnat joinakin iltoina viikossa, sen jälkeen suoraan nukkumaan, ilman seksiä... Muistakaa, että kosketus on ihmisen perustarve, ei seksi.

Minä olen ruvennut puuduttamaan itseäni. Meillä mies on se joka 'pihtaa', ymmärrän hyvin, ettei haluta vongata, kun pelkää pakkeja. Minut on torjuttu niin useasti, että se tekee todella kipeää. Koskettelua kaipaan myös ja läheisyyttä, mutta mies ei tunnu osaavan niitäkään.

Parasta olisi, kun voisi seksuaaliset halunsa turruttaa jotenkin täysin, tämä ei tunnu enää elämältä. Itse en tunne itseäni enää naiseksikaan, olen vain äiti ja työntekijä, ilman omaa elämää. Niin paljon se läheisyys ja seksi oman rakkaan kanssa merkitsee. Ja asia todella vaivaa, alkuviikosta yritin miestäni lähestyä, kolmena iltana kuulin mieheni rupeavan nyt nukkumaan, enää ei huvita mikään. Kurjinta on, että rakastan ja haluan vain ja ainoastaan tuota omaani, ei tulisi mieleenikään pettää.

Minä olen aiemmin puhunut asiasta kovastikin mieheni kanssa, enää en jaksa, tuntuu siltä kun olisin umpisolmussa.

milloin viimeksi olet tuonut kukkia rakkaallesi tai sirotellut ruusun terälehtiä vuoteelle ja sytyttänyt kynttilöitä tai valmistanut yllätyksenä herkullista ruokaa joka naututaan kahden kesken kynttilänvalossa ja lasi viiniä.Lapset voi viedä hoitoon edes kerran viikossa,että on omaa kahdenkeskistä aikaa niin ei tarvii huolehtia että lapset kuulevat tai näkevät.... :flower: :heart:

Mä oon sitä mieltä, että seksi on ihan yhtä paljon naisenkin vastuulla kuin miehenkin. Nainen tarvii hellyyttä ennen seksiä tunteakseen itsensä rakastetuksi, ja miehet taas tarvitsevat seksiä tunteakseen itsensä rakastetuksi. Eli tarpeet on täysin erilaiset. Ja vaikka mies käykin päivätöissä, hän huolehtii lapsista ja kodista jollakin tasolla aivan varmasti. Itse haluttomuudesta kärsineenä voin sanoa, että naisissa on tasan yhtä paljon vikaa kuin miehissäkin.

Seksi ei todellakaan maailman tärkein asia, mutta tärkeä osa parisuhdetta kuitenkin. Ja kun seksiä alkaa olemaan, löytyy parisuhteesta myös hellyyttä. Ja naiset muistakaa... Miehen EI tarvitse aina tehdä aloitetta! Meillä ainakin mies on todella otettu kun minä haluan ennen häntä...

Yhteistyössä