Vaimentaako vatsamakkarat sikiön potkuja?

  • Viestiketjun aloittaja J. Suikale
  • Ensimmäinen viesti
J. Suikale
Taisi esikoisen jälkeen jäädä muutama ylimääräinen kilo kroppaan kiinni ja nyt odotan toista lasta. Kuumeisesti olen potkuja odottanut ja EHKÄ olen muutaman nykäisyn tuntenutkin, mutta ajattelin nyt iltani "ratoksi" huolestua, kun ei tunnu mitään varmempaa liikehdintää, vaikka rv 17 alkamassa. Tuntuu nettiä lueskellessä, että jokainen on tuntenut toisen lapsen liikkeen paljon esikoisen liikkeitä aiemmin... Suunnilleen jo hedelmöittymisen aikaan :D

Istukka on takana, joten siitä ei ainakaan potkujen vähyys johdu. Lähinnä vaan mietin, että kuinka paljon pitää olla lisäkiloja, että ne jaksavat vaimentaa potkuja? Ja jaksavatko liikakilot ylipäätään vaimentaa potkuja, koska sisältäpäinhän lapsi potkii, ei kai minun pötsi voi vaikuttaa minun tuntemuksiini?

Tällaisia mietteitä tänä iltana.
 
En minä noilla viikoilla ainakaan kolmosen liikkeitä vielä tuntenut (kakkosesta en enää muista). Kätilöltä kysyin, millä viikoilla pitäisi alkaa tuntea liikkeet, niin sanoi jotain päälle 20 vkoa (en muista tarkkaa viikkomäärää). Joten turha huoli pois :).
 
Ap
Raskaus tuntuu tekevän minusta jotenkin ylinegatiivisen ja pelokkaan, en millään usko että kaikki voisi olla hyvinkin... Siksi näitä hupsuja huolenaiheita tuntuu satelevan ropisemalla.

Jotenkin vain kuvittelin, että nyt varmaan alkaa liikkeet tuntumaan tosi aikaisin, kun osaan mukamas tunnistaa ne paremmin kuin esikoista odottaessa. Pöh, sama höntti odottaja kuin silloinkin ;)

Toivottavasti tällä kertaa tunnistan synnytyssupistukset, viimeksi en ollut niistäkään ihan varma ja tästä syystä synnytyssalissa ei kauan nokka tuhissut :D
 
No mulla reilusti ylipainoa ja odotan nyt kakkosta. Liikkeet on tuntuneet jo kolme viikkoa. Kysyin neuvolassa rv 14+2 että voivatko liikkeet jo tuntua näin aikaisin niin sanoivat sen olevan hyvinkin mahdollista kun kakkosta odotan. Itse asiassa tuo liikkeiden tuntuminen on pelastanut mut suuremmalta "hulluudelta" kun samaisessa neuvolassa ei kuitenkaan sydänääniä saatu kunnolla kuuluviin. Ne kuuluivat vasta viime perjantaina rv 15+5.

Olkkis ja ötökkä 16+0
 

Yhteistyössä