Vaimentaako se vauvakuume oikeasti järjen äänen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuittaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sanokaapa te jotka heti olette huutamassa että ei muiden asiat kuulu muille, et miksi täällä kuitenkin arvostella aivan jatkuvasti muiden tekemiä valintoja ja elämäntapaa? En mainitse sitä nikkiä mutta aivan varmasti jokainen tietää ketä mä tarkoitan jos sanon et se alkaa S-kirjaimella. Hänen elämänvalintoja kritisoidaan hyvinkin kovilla sanoilla. Entäpä ne naiset ketkä tekee tänne aloituksia "salaa raskaaksi?" ? Yksikään teistä ei ole näihin aloituksiin vastannut tai ihmetellyt? Miksi ette niihin vastaa samalla tavalla, muiden asiat ei kuulu muille. Tai vielä paremmin, ei kaikki asioita voi päättää järjellä vaan tunnella pitää mennä, kerranhan sitä vaan eletään?

Mun tarkoitus ei ollut nostaa mitään nimimerkkiä esiin eikä ketään varsinaisesti haukkua. Ihmetellä vaan sitä, että mikä siinä vauvakuumeessa on niin vahvaa, että vauva pitää saada sellaisessakin tilanteessa jossa kuka tahansa ulkopuolinen pitäisi sitä ei niin suotavana?

no..ite oon ajatellu asian olevan niin ettei lapsiluku eikä ajankohta kuulu muille. AINA on joku jonka mielestä "just nyt" ei oo se hetki. eiköhän se pitäis riittää että vanhemmat/vanhempi haluu sen lapsen..? vaikka olis vaan 1 ihminen maailmassa joka rakastaa, huolehtii, antaa ja tekis mitä vaan lapsen puolesta niin se on jo tarpeeks. :heart:

No totta tuokin, kuten jo sanoin eihän noi asiat varsinaisesti muille kuulukaan. Äläkä nyt loukkaannu, mutta siis sitä ihmettelen et miten ihmiset haluaa tai joutuu niin raskaaseen tai vaikeaan tilanteeseen. Tätä mä tarkoitin sillä et ihmettelen, siis sitä miten ihminen ei itse näe miten vaikea tuo tilanne on tai et ei tule olemaan helppoa tai... no en ehkä osaa selittää sitä niin hyvin joten en taida edes yrittää :) Tulee pian vaan väärinkäsityksiä.

Ymmärrän kyllä tuon aloituksen siinä mielessä että eräs tuttuni "jätti vahingossa" pillerin pois ja kuinkas ollakaan....pam sitä oltiin tottakai raskaana. No lapsi haluttiin ja nyt kun vauva on vajaa 5 kuukautta niin johan se on vaan riesa. Äiti ja isä tappelevat kumpi hoitaa,kumpi ostaa vaipat jne. Onneksi isovanhemmat ovat puuttuneet asiaan.
Surullista on katsella varsinkin nyt kun olemme itse yrittäneet lasta kaksi vuotta. Nyt olemme varanneet ajan tutkimuksiin joten jospa se aurinko jo meillekin paistaisi. Pitäkäähän peukkuja!!!!

No totta tuokin, kuten jo sanoin eihän noi asiat varsinaisesti muille kuulukaan. Äläkä nyt loukkaannu, mutta siis sitä ihmettelen et miten ihmiset haluaa tai joutuu niin raskaaseen tai vaikeaan tilanteeseen. Tätä mä tarkoitin sillä et ihmettelen, siis sitä miten ihminen ei itse näe miten vaikea tuo tilanne on tai et ei tule olemaan helppoa tai... no en ehkä osaa selittää sitä niin hyvin joten en taida edes yrittää :) Tulee pian vaan väärinkäsityksiä.

kyllä mä ymmärsin sun pointtia. nyt. :D
mutta sit taas...kuka on pätevä päättää millon on tarpeeks paha paikka hommata lapsia..? ja ei..tuskin aina huomaa kui syvällä oikeesti on.

mutta esim. kaverina voi jättää se ihmettelyn ja kommentoimisen ja mielummin olla siinä kuuntelemassa ja tarpeen tullen auttamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja rikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ei se ole niin vakavaa tämä elämä. En usko ikinä katuvani sitä että olen lapsia tehnyt, mutta jos jättäisin tekemättä perustuen järkeen, niin varmaan vanhempana katuisin ja tajuaisin että elämän tarkoitushan on olla onnellinen, ei järkeillä jokaista asiaa niin pitkälle että ei uskalla toteuttaa mitään haaveita. Kerran täällä vain eletään ja sillä periaattella että en kadu asioita joita tein vaan niitä jotka jätin tekemättä....

timmi asenne! niin sitä pitää siskot.

Kenelläkään ei ole oikeutta havitella omaa onneaan toisen ihmisen kustannuksella. Tuolla ajatuksella jos kaikki toimisi niin yhteiskunta olis yhtä kaaosta, kaikki varastas toisiltaan ja mihinkään ei vois luottaa.

mutta sit taas...kuka on pätevä päättää millon on tarpeeks paha paikka hommata lapsia..? ja ei..tuskin aina huomaa kui syvällä oikeesti on.

mutta esim. kaverina voi jättää se ihmettelyn ja kommentoimisen ja mielummin olla siinä kuuntelemassa ja tarpeen tullen auttamassa.

minun mielestäni tosiystävyyttä on se, että uskaltaa sanoa toiselle kun on tekemässä järjettömiä päätöksiä. valitettavasti usein se ulkopuolinen näkee parhaiten millainen toisen tilanne on. usein sitä esim. alkoholistin tai väkivaltaisen miehen kanssa elävä nainen ei ymmärrä kuinka huonosti menee, vasta kun jälkeenpäin.
:/

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:

minun mielestäni tosiystävyyttä on se, että uskaltaa sanoa toiselle kun on tekemässä järjettömiä päätöksiä. valitettavasti usein se ulkopuolinen näkee parhaiten millainen toisen tilanne on. usein sitä esim. alkoholistin tai väkivaltaisen miehen kanssa elävä nainen ei ymmärrä kuinka huonosti menee, vasta kun jälkeenpäin.
:/

Tääkin on totta :) Mutta on tossakin pointtia et, etenkin jälkikäteen, joskus on parempi vaan olla hiljaa ja tukea. Tarkoitin vaan sitä, että esimerkiksi täällä, moni ilmoittaa etukäteen et mepä aletaan nyt vauvaa yrittämään, ja sitten moni sanoo (kyllä, moni on sanonut) et ei ehkä kannata, niin heti huudetaan et ei kuulu muille, mä teen niin kun musta tuntuu, ja sitten hetken päästä ollaan taas täällä ihmettelemässä ja itkemässä. Enkä mä tällä tarkoita sitä, että niitä lapsia sitten katuisi! Tuskin kukaan äiti koskaan, missään olosuhteissa, voisi koskaan katua lapsiaan. Mutta näissä tilanteissa tekee usein vaan mieli sanoa, et niin, olisit miettinyt sillon. (En ole koskaan näin sanonut, ja tässäkin aloituksessa yritin vaan yleisellä tasolla asiasta keskustella).

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
On se ihme ettei asioista voi keskustella ilman että joku vetää herneet nenään.

Täytyy kyllä sanoa, että mä hieman häkellyin siitä kuinka kiivaasti tohon aloitukseen vastattiin. En omasta mielestäni niin siinä ketään haukkunut mutta... no se tässä kirjoittamisessa on ongelmana et äänensävy ei välity niin ehkä tuosta aloituksesta sai erilaisen kuvan kun oli mun tarkoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
On se ihme ettei asioista voi keskustella ilman että joku vetää herneet nenään.

Ja toiset ottavat sen herneen nenään vetämisenä, jos asiasta vain keskustelee ja ilmaisee oman mielipiteensä :D

Niin mutta muakin tossa ihan suoraa haukuttiin siis käskettiin hommata elämä ja reppanaksi ja vaikka mitä. Mä en mitään sellaista ole sanonut ja taisin jo heti toisessa viestissä sanoa et tarkoitus ei ollut haukkua tai ketään nimitellä. Sä tosin vastasit kyllä ihan asiallisesti :) Vaikka eri mieltä ollaankin ;)

Sanokaapa te jotka heti olette huutamassa että ei muiden asiat kuulu muille, et miksi täällä kuitenkin arvostella aivan jatkuvasti muiden tekemiä valintoja ja elämäntapaa? En mainitse sitä nikkiä mutta aivan varmasti jokainen tietää ketä mä tarkoitan jos sanon et se alkaa S-kirjaimella. Hänen elämänvalintoja kritisoidaan hyvinkin kovilla sanoilla. Entäpä ne naiset ketkä tekee tänne aloituksia "salaa raskaaksi?" ? Yksikään teistä ei ole näihin aloituksiin vastannut tai ihmetellyt? Miksi ette niihin vastaa samalla tavalla, muiden asiat ei kuulu muille. Tai vielä paremmin, ei kaikki asioita voi päättää järjellä vaan tunnella pitää mennä, kerranhan sitä vaan eletään?

Mun tarkoitus ei ollut nostaa mitään nimimerkkiä esiin eikä ketään varsinaisesti haukkua. Ihmetellä vaan sitä, että mikä siinä vauvakuumeessa on niin vahvaa, että vauva pitää saada sellaisessakin tilanteessa jossa kuka tahansa ulkopuolinen pitäisi sitä ei niin suotavana?

Taisi kalikka kalahtaa aika moneen koiraan, kun älähdyksiä tulee niin raivoisasti. Mutta oikeassahan olet. Ja kovin valikoivaa tuntuu tosiaan olevan asioiden ihmettely palstalaisten keskuudessa.

Mun mielestäni ap:lla on erittäin hyvä pointti. Vaikka vauvakuume onkin hullaannuttava tauti, niin järjen käyttämistäkin voi kokeilla. Ei mitenkään yleistäen kaikkiin tilanteisiin, mutta kuitenkin. Mielestäni ap on saanut vastauksia, joiden perustelut ovat aika höyhenkevyet. Aika aiheetonta tällaisella palstalla valittaa, että "älä tunge nokkaasi muihin asioihin", vai mitä mieltä olette naiset?

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Mun mielestäni ap:lla on erittäin hyvä pointti. Vaikka vauvakuume onkin hullaannuttava tauti, niin järjen käyttämistäkin voi kokeilla. Ei mitenkään yleistäen kaikkiin tilanteisiin, mutta kuitenkin. Mielestäni ap on saanut vastauksia, joiden perustelut ovat aika höyhenkevyet. Aika aiheetonta tällaisella palstalla valittaa, että "älä tunge nokkaasi muihin asioihin", vai mitä mieltä olette naiset?

jos palstalle (lue julkisesti) ilmoitat jonkun asian, on minusta jopa sääntö että vastataan ja kirjoitetaan omia mielipiteitä jne. oli ne sitten millasia tahansa.

eikös tämä ole KESKUSTELUpalsta?!?

tietenkin inhottavaa että käydään yhden kimppuun porukalla, ja usein asiat paisuu ihan järjettömiin mittasuhteisiin eikä keskustelun loppu liity alkuperäiseen aiheeseen millään tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jos palstalle (lue julkisesti) ilmoitat jonkun asian, on minusta jopa sääntö että vastataan ja kirjoitetaan omia mielipiteitä jne. oli ne sitten millasia tahansa.

tietenkin inhottavaa että käydään yhden kimppuun porukalla, ja usein asiat paisuu ihan järjettömiin mittasuhteisiin eikä keskustelun loppu liity alkuperäiseen aiheeseen millään tavalla.

Olen muuten aivan samaa mieltä, että keskustelupalstalla kirjoitetaan mielipiteitä. "Älä tunge nokkaasi toisten asioihin" ei ole mielipide vaan yritys saada ap vaikenemaan. Eli yritys tyrehdyttää keskustelu.

Mä oon samaa mieltä, että oli tämä kuinka keskustelupalsta tahansa, niin ei se ole oikein et joukolla käydään jonkun kimppuun. Mutta mä varta vasten jätin nimimerkit mainitsematta, ja yritin yleisesti asiasta puhua, että kenellekään ei tulisi sellaista tunnetta et häntä vastaan on hyökätty :)

Olen muuten aivan samaa mieltä, että keskustelupalstalla kirjoitetaan mielipiteitä. "Älä tunge nokkaasi toisten asioihin" ei ole mielipide vaan yritys saada ap vaikenemaan. Eli yritys tyrehdyttää keskustelu.
[/quote]

eli jos HelloShitty on aikanaan halunnut jakaa nämä ehkäisy petti - tarinansa kaikkien kanssa, niin silloin pitäisi muistaa se että niistä jollain tavalla saa täällä puhua.

tietenkään en tajunnut ap:tä siinä, että niin kärjisti aloituksensa nimenomaan HS:n tapaukseen.. ehkä ei kuitenkaan tarkoituksella.

eli jos HelloShitty on aikanaan halunnut jakaa nämä ehkäisy petti - tarinansa kaikkien kanssa, niin silloin pitäisi muistaa se että niistä jollain tavalla saa täällä puhua.

tietenkään en tajunnut ap:tä siinä, että niin kärjisti aloituksensa nimenomaan HS:n tapaukseen.. ehkä ei kuitenkaan tarkoituksella.
[/quote]

lisäystä... aina välillä mullekkin sattuu jotain, jota en usko tapahtuvan kellekkään muulle vaikka toisin on..

... silloin tulee ehkä liian herkästi otettua itseensä vaikkei juuri minua asiassa tarkotettaiskaan. .. vaikee selittää mut toivottavasti ymmärrätte :)

[/quote]

En todellakaan tarkoituksella häntä tarkoittunut :) Olipas sekin vaikeesti sanottu. Siis, vaikka HS:n tapaus soveltuu tohon mitä mä sanoin, en häntä mielessä sitä tehnyt. Ja kuten nikura tuolla jo nosti esiin monia muitakin tapauksia jotka kuuluu tähän samaan kategoriaan. Oli siinä munkin aloituksessa mainittu monta muutakin tilannetta jotka EI päde HS:ään mutta jostain syystä keskustelu tuntui pyörivän hänen ympärillä. Vielä kerran pahoittelut siitä, yritin kyllä useampaan otteeseen sanoa et en tarkoita juuri häntä vaikka toki kerroin mielipiteeni hänenKIN tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Minä en ymmärrä niitä, joille vauvan saamisesta tulee pakkomielle!! Kun ei 5. kierrosta ole tärpännyt, podetaan lapsettomuutta. Ollaan kateellisia jopa ystäville jotka raskautuvat.

Tää on aihe ihan erikseen, eikä sitä voi käsittää semmonen, joka on (aikuisten ) OIKEASTI kärsiny lapsettomuudesta, ja sen tuomasta tuskasta. Nimim. 2.5v pikkukakkosta yrittäny, ja 2 raskautta menettäny sinä aikana.

Huvittaa joskus vaikka osittain ymmärränki mutta ku tuolla vauvakuume puolelle porukka sanoo yrittäneensä pitkään ku on 4kk yrittäny, hohoi

Sisulle onnea!

En todellakaan tarkoituksella häntä tarkoittunut :) Olipas sekin vaikeesti sanottu. Siis, vaikka HS:n tapaus soveltuu tohon mitä mä sanoin, en häntä mielessä sitä tehnyt. Ja kuten nikura tuolla jo nosti esiin monia muitakin tapauksia jotka kuuluu tähän samaan kategoriaan. Oli siinä munkin aloituksessa mainittu monta muutakin tilannetta jotka EI päde HS:ään mutta jostain syystä keskustelu tuntui pyörivän hänen ympärillä. Vielä kerran pahoittelut siitä, yritin kyllä useampaan otteeseen sanoa et en tarkoita juuri häntä vaikka toki kerroin mielipiteeni hänenKIN tilanteesta. [/quote]

kirjotat ap nimellä tässä ketjussa jos et ole ap?

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:
nostan ihan kiusallani, kun aihe on hyvä, vaikka vasta-argumentit ekalla sivulla onkin aika teinejä. :xmas:

Eipä tästä asiasta haluta keskustella ja kun mä en ollut valmis asiasta tappelemaan niin tyrehtyi koko ketju ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
En todellakaan tarkoituksella häntä tarkoittunut :) Olipas sekin vaikeesti sanottu. Siis, vaikka HS:n tapaus soveltuu tohon mitä mä sanoin, en häntä mielessä sitä tehnyt. Ja kuten nikura tuolla jo nosti esiin monia muitakin tapauksia jotka kuuluu tähän samaan kategoriaan. Oli siinä munkin aloituksessa mainittu monta muutakin tilannetta jotka EI päde HS:ään mutta jostain syystä keskustelu tuntui pyörivän hänen ympärillä. Vielä kerran pahoittelut siitä, yritin kyllä useampaan otteeseen sanoa et en tarkoita juuri häntä vaikka toki kerroin mielipiteeni hänenKIN tilanteesta.

kirjotat ap nimellä tässä ketjussa jos et ole ap?[/quote]

Tämä teksti on ap:n kirjoittama.