Vaimentaako se vauvakuume oikeasti järjen äänen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuittaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hanki elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja kuittaan:
Hyvät naiset, joskus olisi hyvä miettiä ja päättää niitä asioita järjen eikä sydämen avulla.

ois aika tylsä elämä, jos ei ikinä tekis mitään tunteella. säälin ap:ta, jos hän aina tekee kaikki päätökset järjellä. hän ei raukka saa sitten syyä koskaan suklaata eikä juoda kaljaa. reppana. ymmärrän, että sitten pitää tulla tänne ihmettelemään.

No kylläpäs sä vedit hätäsen johtopäätöksen :) Mun mielestä tämä vauva asia on vaan niin suuri, et siinä on pakko kuunnella sitä järjen ääntäkin. Vai mitä te sanoisitte 14v tytölle joka suunnittelee hankkiutuvansa raskaaksi yhden illan jutulle vain sen takia koska hänen sydän sanoo nyt niin? Joskus on vaan katsottava mikä se todellinen tilanne ja mietittävä onko tämä oikeesti nyt sellainen tilanne missä vauvan olisi hyvä olla? Miksi kukaan ei puolusta sitä, en nyt mainitse nikkiä, mutta joka juuri kertoi viikkoa aikaisemmin kuinka miehensä taas kävi häneen käsiksi ja kuinka nyt varmasti eroaa, mutta sitten tulikin kertomaan kuinka yrittävät vauvaa? Oikeestiko te ette ihmettele sitä?

en tiedä mistä tapauksesta puhut, mutta aika törkeästi tässä jauhat. 14 vee on alaikäinen. jos täysi-ikäinen ihminen tekee elämässään sinua kummastuttavia päätöksiä, ne eivät sinulle kuulu, tajuatko???

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
osu ja uppos. anteeksi että oon olemassa. :(
vituttaa muuten tommonen asenne että lapsesta hommataan eroon tosta noin vaan. et abortti olis mukamas helppoo. en tiiä kun en oo kokenu sitä, kun en pysty siihen.

Samaa mieltä, jos joskus tämän jälkeen tulisi "vahinko" niin se oli haluttu vahinko :xmas:

No kylläpäs sä vedit hätäsen johtopäätöksen :) Mun mielestä tämä vauva asia on vaan niin suuri, et siinä on pakko kuunnella sitä järjen ääntäkin. Vai mitä te sanoisitte 14v tytölle joka suunnittelee hankkiutuvansa raskaaksi yhden illan jutulle vain sen takia koska hänen sydän sanoo nyt niin? Joskus on vaan katsottava mikä se todellinen tilanne ja mietittävä onko tämä oikeesti nyt sellainen tilanne missä vauvan olisi hyvä olla? Miksi kukaan ei puolusta sitä, en nyt mainitse nikkiä, mutta joka juuri kertoi viikkoa aikaisemmin kuinka miehensä taas kävi häneen käsiksi ja kuinka nyt varmasti eroaa, mutta sitten tulikin kertomaan kuinka yrittävät vauvaa? Oikeestiko te ette ihmettele sitä?

Kun ne asiat ei kuulu meille!! Ja ajatteletko itse koskaan, et miten paljon näistäkin kirjoituksista on skeidaa, mitä ihmiset vaan keksii? Puhuuvat paskaa? Ja nyt HelloShittyn kohdalla ei ole kyse 14v tytöstä, joka olis tullu raskaaksi yhden illan hoidolle. Järki nyt käteen, vähän on eri asiasta kokonaan kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Ootko muuten ap tietoinen, että ehkäisystä huolimatta voi tulla raskaaksi ja eipä moni tajua jälkiehkäisyä ottaa joka seksikerran jälkeen, jos tavallienn ehkäisy käytössä?
Tai jos vaikka kortsu menee rikki, niin jälkiehkäisyn tehokaan ei ole 100% :)

Otappa selvää faktoista ennen kuin tulet mielipiteitäsi levittämään! :)

Hei, mä otin noi esimerkit vaan niissä KUN TIEDETÄÄN et tarvitaan lisäehkäisyä tai selvästi kumi menee rikki. Tottakai on oikeesti ja aidosti vahinkoja. Mutta jos aikuinen ihminen ei tiedä, millon tarvii lisäehkäisyä käyttää, niin ei voi kun katsoa peiliin. Ei siinä enää voi vaan ihmetellä asiaa. Enkä mä ole paheksunut niitä jotka OIKEESTI hoitaa ehkäisyasiat. Esim jälkiehkäisyn ottaminen on asian hoitamista, sen enempää ei voi vaatia, jos se ei toimi niin se ei ole kenenkään vikaa. Mutta se, että sen jättää ottamatta kun pitäisi ottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja hanki elämä:
Hyvät naiset, joskus olisi hyvä miettiä ja päättää niitä asioita järjen eikä sydämen avulla.

ois aika tylsä elämä, jos ei ikinä tekis mitään tunteella. säälin ap:ta, jos hän aina tekee kaikki päätökset järjellä. hän ei raukka saa sitten syyä koskaan suklaata eikä juoda kaljaa. reppana. ymmärrän, että sitten pitää tulla tänne ihmettelemään.

näin ku ajattelee niin sit seksiä ei pitäis harrastaa jos ei haluu lasta..tai jokaisen panon jälkeen pitäis varmuuden vuoks käydä hakemassa jälkiehkäisypilleri. :whistle:

No jonkun kohdalle se salama aina lyö, vaikka kukaan ei usko että se kävisi omalle kohdalle... erehtyminen on inhimillistä, ihminen ei ole täydellinen eikä tule joka tilanteessa ajatelleeksi aina järjellä, vaikka jälkikäteen voi sitä katua. Siinä ihminen punnitaan miten sitten jaksaa jatkossa tilanteen kanssa elää, ei siinä jos joskus erehtyy. Aika mustavalkoista ajattelua ap:lta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Minä en ymmärrä niitä, joille vauvan saamisesta tulee pakkomielle!! Kun ei 5. kierrosta ole tärpännyt, podetaan lapsettomuutta. Ollaan kateellisia jopa ystäville jotka raskautuvat.

Tää on aihe ihan erikseen, eikä sitä voi käsittää semmonen, joka on (aikuisten ) OIKEASTI kärsiny lapsettomuudesta, ja sen tuomasta tuskasta. Nimim. 2.5v pikkukakkosta yrittäny, ja 2 raskautta menettäny sinä aikana.

varsinainen tai sekundäärinen lapsettomuus on varmasti kova pala kelle tahansa. se, ettei toi ihminen ymmärrä sitä, osoittaa vaan harvinaisen epäempaattista luonnetta.

Mitä on sekundäärinen lapsettomuus?

Todellakin tunnen empatiaa niitä kohtaan, jotka oikeasti kärsivät lapsettomuudesta!! Mutta en ymmärrä erästä tuttuani, joka valitti kärsivänsä lapsettomuudesta, kun olivat tosiaan pari kk yrittäneet toista lastaan, heillä oli jo esikoinen joka tärpännyt helposti. Lisäksi ko. ihminen oli minulle kateellinen, kun meillä tärppäsi ennen heitä. Sitä en vaan oikeasti ymmärrä, toki tilanne olisi ollut eri jos hekin olisivat OIKEASTI lapsettomuudesta kärsineet. :)

Sekundäärinen lapsettomuus on sitä, ettei syystä tai toisesta tule uudelleen raskaaksi aktiivisesta yrittämisestä huolimatta, ja tällä pariskunnalla on jo yksi yhteinen lapsi.
*muoks* Meidät on diagnosoitu sekundäärislapsettomaksi pariskunnaksi.

Ootko muuten ap tietoinen, että ehkäisystä huolimatta voi tulla raskaaksi ja eipä moni tajua jälkiehkäisyä ottaa joka seksikerran jälkeen, jos tavallienn ehkäisy käytössä?

Hei, mä otin noi esimerkit vaan niissä KUN TIEDETÄÄN et tarvitaan lisäehkäisyä tai selvästi kumi menee rikki. Tottakai on oikeesti ja aidosti vahinkoja. Mutta jos aikuinen ihminen ei tiedä, millon tarvii lisäehkäisyä käyttää, niin ei voi kun katsoa peiliin. Ei siinä enää voi vaan ihmetellä asiaa. Enkä mä ole paheksunut niitä jotka OIKEESTI hoitaa ehkäisyasiat. Esim jälkiehkäisyn ottaminen on asian hoitamista, sen enempää ei voi vaatia, jos se ei toimi niin se ei ole kenenkään vikaa. Mutta se, että sen jättää ottamatta kun pitäisi ottaa...

et ole itsekään varmasti täydellinen, joten lopeta täällä toisten haukkuminen ja syyllistäminen. olet erittäin epäempaattinen luonne ja suosittelen hankkimaan sen oman elämän, ettei tartte muitten päätöksiin puuttua.

Minä en ymmärrä niitä, joille vauvan saamisesta tulee pakkomielle!! Kun ei 5. kierrosta ole tärpännyt, podetaan lapsettomuutta. Ollaan kateellisia jopa ystäville jotka raskautuvat.

Tää on aihe ihan erikseen, eikä sitä voi käsittää semmonen, joka on (aikuisten ) OIKEASTI kärsiny lapsettomuudesta, ja sen tuomasta tuskasta. Nimim. 2.5v pikkukakkosta yrittäny, ja 2 raskautta menettäny sinä aikana.

varsinainen tai sekundäärinen lapsettomuus on varmasti kova pala kelle tahansa. se, ettei toi ihminen ymmärrä sitä, osoittaa vaan harvinaisen epäempaattista luonnetta.

Mitä on sekundäärinen lapsettomuus?

Todellakin tunnen empatiaa niitä kohtaan, jotka oikeasti kärsivät lapsettomuudesta!! Mutta en ymmärrä erästä tuttuani, joka valitti kärsivänsä lapsettomuudesta, kun olivat tosiaan pari kk yrittäneet toista lastaan, heillä oli jo esikoinen joka tärpännyt helposti. Lisäksi ko. ihminen oli minulle kateellinen, kun meillä tärppäsi ennen heitä. Sitä en vaan oikeasti ymmärrä, toki tilanne olisi ollut eri jos hekin olisivat OIKEASTI lapsettomuudesta kärsineet. :)

Sekundäärinen lapsettomuus on sitä, ettei syystä tai toisesta tule uudelleen raskaaksi aktiivisesta yrittämisestä huolimatta, ja tällä pariskunnalla on jo yksi yhteinen lapsi.
*muoks* Meidät on diagnosoitu sekundäärislapsettomaksi pariskunnaksi.

sekundäärinen lapsettomuus on tosiasia ja sen kanssa elävät tarvitsevat myös tukea.

Jännä miten sun elämää niin sapettaa, jos toiset hankkii lapsia vasten _sinun_ tahtoasi tai omiin elämäntilanteisiin, olipa ne mitä hyvänsä :)

Sitäpaitsi täällä tuntuu olevan yleinen käsite, että jos miehen kanssa on _ikinä koskaan_ mennyt huonosti, niin ei sen jälkeen enää ole suotavaa hankkia lapsia "koska suhde on niin epävakaalla pohjalla" ;) Eli aikarajaa uudelle lapselle ei ole, vaan niitä ei kertakaikkisesti kannata tehdä :)

nim. asumuserossa ollut ja varsin onnellinen nyt!

No jonkun kohdalle se salama aina lyö, vaikka kukaan ei usko että se kävisi omalle kohdalle... erehtyminen on inhimillistä, ihminen ei ole täydellinen eikä tule joka tilanteessa ajatelleeksi aina järjellä, vaikka jälkikäteen voi sitä katua. Siinä ihminen punnitaan miten sitten jaksaa jatkossa tilanteen kanssa elää, ei siinä jos joskus erehtyy. Aika mustavalkoista ajattelua ap:lta...

ap on kato täydellinen, hänellä on varaa arvostella muita ku ei ite tee koskaan virheitä. varmaan rankkaa ois olla hän, koko ajan pitäs skarpata, ettei vaan mokaa.

osu ja uppos. anteeksi että oon olemassa. :(
vituttaa muuten tommonen asenne että lapsesta hommataan eroon tosta noin vaan. et abortti olis mukamas helppoo. en tiiä kun en oo kokenu sitä, kun en pysty siihen.

En mä missään vaiheessa tarkoittanut, että abortti pitää aina tehdä. En sanonut niin, eikä ollut tarkoitus edes siihen suuntaan vihjaista. Enkä tarkoituksella nyt halua sua ottaa silmätikuksi, mutta sunkin tapauksessa ihmettelin vaan miksi et käyttänyt lisäehkäisyä vaikka tiesit riskit. Tulee vaan sellainen tunne, et halusit tulla raskaaksi, koska jos oikeesti EI HALUA niin kyllä asiat hoitaa sillä tavalla et ei ainakaan tietoisesti ota niitä riskejä.

kuule..oisko siks ettei se maailma siihen lopu. jos olisi niin paha paikka niin olisin joo käyttäny lisäehkäisyy.

kysmys sulle:

kui moni luulet että haluu lapsen jos käyttää ehkäisyä? :o kerro mulle! sähän tiiät parhaiten kun kerran tiiät senkin että mä halusin lapsen. :headwall:

Kuten mä sanoin, mä en mitenkään tarkoittanut nimenomaan sua tätä aloitusta tehdessäni, eikä mun ole tarkoitus sua haukkua tai mitään sellaista. Sä itse tulit sanomaan et osu ja uppos joten sen takia jäin sun kanssa tästä keskustelemaan. Tarkoituksella en ole mitään nikkejä tässä maininnut koska ajattelin et asiasta voisi puhua yleisemmällä tasolla. Mä yritän nyt sanoa tämän asian todella varovasti, sä itse sanoit ettei se ole maailman loppu et lapsi tulisi, ok. Mun pointti oli vain se, että JOS JOS sä todella aivan aidosti et missään nimessä olisi lasta halunnut, JOS sun maailma todellakin olisi siihen kaatunut, sä olisit käyttänyt sitä lisäehkäisyä. Sä itse olet sanonut et epäilet et oksentamisen takia pillerit petti. Joten kyllä sä vaan otit tietoisen riskin. Ja kuten aikaisemmin jo sanoin, missään nimessä en kannata ajatusta abortista, en niin tarkoittanut edes vihjaista. Päin vastoin, ole ylpeä kun kannat vastuun.

sekundäärinen lapsettomuus on tosiasia ja sen kanssa elävät tarvitsevat myös tukea.

:flower: Kiitos. Kyllä tämä on ollu aikamoinen helvetti läpikäytäväksi, enkä toivo sitä kenellekään.

mun yhdellä entisellä työkamulla on yksi murrosikäinen poika, toista ei oo vaan kuulunut. hän aika avoimesti kertoili aiheesta ja minusta se on yhtä vakava kriisin paikka ihmisille kuin "oikea" lapsettomuuskin. toivottavasti saat vertaistukea.

Tälläkin palstalla saa lukea sellaisia asioita että huh huh. Vauva pitää tehdä heti kun ollaan palattu miehen kanssa yhteen koska nyt kaikki on niin ihanaa. Vauva pitää tehdä vaikka äidillä on masennusta ja syö lääkkeitä siihen. Vauva pitää saada vaikka juuri viikkoa aikaisemmin kirjotettiin kuinka mies hakkasi ja nyt jätän sen. Sitten oma lukunsa on nämä "vahingossa" raskautuneet. Jokainen aikuinen ihminen tietää miten tullaan raskaaksi ja miten estää se. Ei kuitenkin jakseta hakea jälkiehkäisyä kun kumi menee rikki. Ei käytetä lisäehkäisyä vaikka on oksentanut pillereitä pihalle/unohtanut ne ottaa/syönyt antibioottikuurin. Sitten ihmetellään kuinkas tässä näin kävikään ja miksi ihmeessä tuo mies ei olekaan innoissaan asiasta.

miten ei ois voinu uppoa? :o

Tälläkin palstalla saa lukea sellaisia asioita että huh huh. Vauva pitää tehdä heti kun ollaan palattu miehen kanssa yhteen koska nyt kaikki on niin ihanaa. Vauva pitää tehdä vaikka äidillä on masennusta ja syö lääkkeitä siihen. Vauva pitää saada vaikka juuri viikkoa aikaisemmin kirjotettiin kuinka mies hakkasi ja nyt jätän sen. Sitten oma lukunsa on nämä "vahingossa" raskautuneet. Jokainen aikuinen ihminen tietää miten tullaan raskaaksi ja miten estää se. Ei kuitenkin jakseta hakea jälkiehkäisyä kun kumi menee rikki. Ei käytetä lisäehkäisyä vaikka on oksentanut pillereitä pihalle/unohtanut ne ottaa/syönyt antibioottikuurin. Sitten ihmetellään kuinkas tässä näin kävikään ja miksi ihmeessä tuo mies ei olekaan innoissaan asiasta.

elä sie välitä, ap on vaan kade. :-)

Sanokaapa te jotka heti olette huutamassa että ei muiden asiat kuulu muille, et miksi täällä kuitenkin arvostella aivan jatkuvasti muiden tekemiä valintoja ja elämäntapaa? En mainitse sitä nikkiä mutta aivan varmasti jokainen tietää ketä mä tarkoitan jos sanon et se alkaa S-kirjaimella. Hänen elämänvalintoja kritisoidaan hyvinkin kovilla sanoilla. Entäpä ne naiset ketkä tekee tänne aloituksia "salaa raskaaksi?" ? Yksikään teistä ei ole näihin aloituksiin vastannut tai ihmetellyt? Miksi ette niihin vastaa samalla tavalla, muiden asiat ei kuulu muille. Tai vielä paremmin, ei kaikki asioita voi päättää järjellä vaan tunnella pitää mennä, kerranhan sitä vaan eletään?

Mun tarkoitus ei ollut nostaa mitään nimimerkkiä esiin eikä ketään varsinaisesti haukkua. Ihmetellä vaan sitä, että mikä siinä vauvakuumeessa on niin vahvaa, että vauva pitää saada sellaisessakin tilanteessa jossa kuka tahansa ulkopuolinen pitäisi sitä ei niin suotavana?

mun yhdellä entisellä työkamulla on yksi murrosikäinen poika, toista ei oo vaan kuulunut. hän aika avoimesti kertoili aiheesta ja minusta se on yhtä vakava kriisin paikka ihmisille kuin "oikea" lapsettomuuskin. toivottavasti saat vertaistukea.

Kyllä olen saanu vertaistukea, onneksi! Meillä tosiaan tyttö täyttää ens viikolla 5v, ja kovasti puolitututkin ihmiset kyselee, että eikös sitä pitäis olla jo uudet pullat uunissa, että ei saa vaan yhteen jättää, vaan pitää tehdä sisko tai veli :headwall: Joo-o, kyllähän meillä lapsiluku olis ihan varmana jo täys, jos lapset vois ostaa maitokaupasta sopuhintaan. Kaikki kun ei mene aina niinkun suunnittelee... :/

ap :hug:

peesailen sua täysin. aivan järjettömiin elämäntilanteisiin ihmiset hankkivat lapsia. ja tällä en tarkoita sitä jos oikein käytetty ehkäisy pettää! vaan että tekemällä tehdään miehen kanssa kenet on tuntenut pari kuukautta, tai alkoholistin, tai miehen joka ei hoida lapsia eikä tee kotitöitä tai miehen joka pettää.. ja kumminkin samat ihmiset ovat sitten täällä valittamassa kun on niin raskasta. totta helvetissä on raskasta, jos itsensä tieten tahtoen hommaa sellaiseen tilanteeseen!

joskus todellakin pitää ajatella järjellä, eikä sydämellä.

Sanokaapa te jotka heti olette huutamassa että ei muiden asiat kuulu muille, et miksi täällä kuitenkin arvostella aivan jatkuvasti muiden tekemiä valintoja ja elämäntapaa? En mainitse sitä nikkiä mutta aivan varmasti jokainen tietää ketä mä tarkoitan jos sanon et se alkaa S-kirjaimella. Hänen elämänvalintoja kritisoidaan hyvinkin kovilla sanoilla. Entäpä ne naiset ketkä tekee tänne aloituksia "salaa raskaaksi?" ? Yksikään teistä ei ole näihin aloituksiin vastannut tai ihmetellyt? Miksi ette niihin vastaa samalla tavalla, muiden asiat ei kuulu muille. Tai vielä paremmin, ei kaikki asioita voi päättää järjellä vaan tunnella pitää mennä, kerranhan sitä vaan eletään?

Mun tarkoitus ei ollut nostaa mitään nimimerkkiä esiin eikä ketään varsinaisesti haukkua. Ihmetellä vaan sitä, että mikä siinä vauvakuumeessa on niin vahvaa, että vauva pitää saada sellaisessakin tilanteessa jossa kuka tahansa ulkopuolinen pitäisi sitä ei niin suotavana?

minä en koskaan arvostele muiden valintoja, mutta otan kyllä kantaa jos täällä aletaan syyllistämään toisia ja ihmettelemään toisten valintoja. minä monestikin vastaan, että toisten asiat eivät minulle kuulu. täällä on kivaa jutella asioista, saada vertaistukea ja lukea erilaisia elämäntarinoita. mutta en ole siinä asemassa, että voisin ketään tuomita tai syyllistää. varmasti sen osaa meistä tehdä itselleen ihan jokainen. sinäkin?

no..ite oon ajatellu asian olevan niin ettei lapsiluku eikä ajankohta kuulu muille. AINA on joku jonka mielestä "just nyt" ei oo se hetki. eiköhän se pitäis riittää että vanhemmat/vanhempi haluu sen lapsen..? vaikka olis vaan 1 ihminen maailmassa joka rakastaa, huolehtii, antaa ja tekis mitä vaan lapsen puolesta niin se on jo tarpeeks. :heart:

Ilmeisesti kirjoitin taas jotenkin epäselvästi. Tarkoitin vaan sitä, et jos et itse olisi tullut sanomaan et "kuulut" tähän joukkoon, ei kukaan, ainakaan minä, olisi sua edes maininnut tai nostanut esiin. Moni muu vastasi tähän aloitukseen sen perusteella miten toi pätee suhun, eikä se ollut tän aloituksen tarkoitus. Edelleen kysyn, eikö kukaan ihmettele sitä naista joka tietoisesti tekee lapsen väkivaltaisessa suhteessa? Sekin oli tuolla, mutta kukaan ei siihen reagoinut millään tavalla. Mutta ole ainakin iloinen siitä, et olet selvästi pidätty henkilö tällä palstalla kun niin moni tuli heti sua puolustamaan :) Vaikkakin mun tarkoitus ei ollut sun sillä tavalla haukkua.

Meillä ei ole sumentanut järjenääntä. Mulla vauvakuume ollut jo monta kk, miehellä ei varsinaista kuumetta, muttei se raskaudesta pahastuisikaan ;) Meillä kuitenkin opiskelut kesken joten ei vielä aiota hankkiutua raskaaksi.
Nimim. Eilen hypisteltiin kaupassa pienen pieniä tossuja :)))

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:

peesailen sua täysin. aivan järjettömiin elämäntilanteisiin ihmiset hankkivat lapsia. ja tällä en tarkoita sitä jos oikein käytetty ehkäisy pettää! vaan että tekemällä tehdään miehen kanssa kenet on tuntenut pari kuukautta, tai alkoholistin, tai miehen joka ei hoida lapsia eikä tee kotitöitä tai miehen joka pettää.. ja kumminkin samat ihmiset ovat sitten täällä valittamassa kun on niin raskasta. totta helvetissä on raskasta, jos itsensä tieten tahtoen hommaa sellaiseen tilanteeseen!

Kiitos, sä osasit ehkä selvemmin kirjoittaa se mitä mä tarkoitin. Juurikin näin. Eikä ihmetellä ole mun mielestä sama asia kun haukkua. Enkä pidä itseäni täydellisenä ja aivan varmasti olen mokaillut siinä missä muutkin. Joten vaan tuntuu siltä, että annetaan niin se tunteen viedä ettei pysähdytä ajattelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nikura:

Peesi tulee täältäkin.