Vaikutukset seuraavaan raskauteen?

  • Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti
Mietiskelijä
Raskauteni on alkumetreillä ja pohdin vaihtoehtoja. Vauvan pitäminen vai keskeytys. Olosuhteet eivät ole mitkään parhaat tällä hetkellä, mutta.. onko se ikinä.

Tällä hetkellä pohdituttaa eniten vaikutus seuraavaan raskauteen, kun sen vauvan haluaisi 100%:sesti. Lääkäreiden mielipiteenhän tietää, mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia? Aikasempia keskeytyksiä on takana neljä, joten pelko lienee aiheellinen..
 
itkeskelijä
Mulla samanverran keskenmenoja takana, viimeisin 3.3.

Että mä vihaan tätä elämän epäoikeudenmukaisuutta, j.lauta!!!!
Kato vähän kenen kanssa n.ussit ja opettele käyttämään ehkäisyä :\| :\|

Toivon että oli provo, miksi muuten tulet keskenmenopalstalle aborttejas ihmettelemään :eek: :eek:
 
Tarkoitukseni ei todellakaan ollut loukata kenenkään tunteita. Kyseistä aihetta on hiukan vaikea luokitella muualle. Lisäksi ajattelin täällä olevan mahdollisesti ihmisiä joille on tullut hankaluuksia raskauksien kanssa tulevaisuudessa, jos on tullut.

Kyseiset keskeytykset on tehty nuorena ja.. se tavanomainen tarina.

Vakituinen kumppani on nyt kyseessä eikä kyse ole ehkäisyn puuttumisesta, vaan kondomin luiskahtamisesta sisään nukahtamisen jälkeen. Omaa syytämme sekin, mutta sellaista tapahtuu.

Tiedän että aihe on arka. Niin minullekkin. Keinun tällä hetkellä kummankin vaihtoehdon puolella, vaa-an kuitenkin kallistuessa raskauden jatkamiseen. Elämä on hankalaa.. monista eri syistä eri ihmisillä. Pään sisällä pyörii niin monia asia. Jonnekkin oli pakko kirjoittaa/kysyä..

Pyydän vielä kerran anteeksi viestin luokittelua, paremmin olisin voinut valita. Kun vain ajatus juoksisi..
 
ihmetellen
Ihan on pakko kysyä että miksi ette ole käyttäneet kondomin lisäksi muuta ehkäisyä? Kun sulla on noita aiempiakin keskeytyksiä niin luulisi ihmisen jo siinä vaiheessa pitävän todella huolta siitä ehkäisystä. Vahinkoja toki voi sitten sattua, mutta silti, mikset käytä pillereitä tai jotain muuta hormonaalista ehkäisyä? Ja ei kait sitä nukkuessa kannata s.eksiä harrastaa jos siinä käy noin..?

Mutta joka tapauksessa, kyse on sun, teidän lapsesta joka on saanut alkunsa. Hän on sinun ja kumppanisi lihaa ja verta. Miksi ette voisi häntä pitää? Lapset ovat maailman ihanin asia! Jos sitä ihanteellisinta aikaa jää odottamaan, kulkee aika vain ohitse ja saatat huomatakin että on jo liian myöhäistä tai ettei se lapsi saakaan niin vaan alkuaan ja kenties joudut kokemaan keskenmenoja ym. kamalia asioita joita tällä palstalla käyvät ovat joutuneet kokemaan.

Tämä paikka on oikeasti aika väärä tulla kysymään miten keskeytys vaikuttaa seuraavaan raskauteen. Täällä palstalla käyvät eivät halua keskeytyksiä vaan raskauden joka päättyy siihen terveen lapsen syntymiseen.

Mutta mietipäs nyt asiaa ja todella tarkkaan. Kyse on kuitenkin lapsesta, ihmisestä, joka on saanut alkunsa teidän hutiloinnista, mutta se ei ole hänen vikansa! Oletko nyt itsekäs vai alatko äidiksi? Voihan tietty tässä käydä niinkin että saat keskenmenon.. eihän sitä voi koskaan tietää.. Olisitko siitä surullinen edes???
 
Keskeytys ei tosiaankaan ole ikinä ollut helppo asia mulle. Rankkaa ja pitkällinen prosessi monin puolin. Ehkäisyn löytäminenkään ei ole ollut helppoa, sopivaa kun ei tunnu löytyvän. Hormoneja sisältävät tuotteet kun tuovat omat ikävät seuraukset elämääni.. Kierrukkaa on yritetty asentaa keskeytyksen yhteydessä, mutta ei ole onnistunut.

Ei sitä seksiä nyt nukkuessa ole kuitenkaan harrastettu, vaan sen jälkeen nukahdettu.. Omaa hutilointia se kuitenkin on.

Hiukanhan tämä alkaa tuntumaan täydellisen elämäntilanteen hakemiselta. Pelottaa tietysti yksinhuoltajuuden mahdollisuus, suhde kun on kestänyt niin vähän aikaa. Asia jota tietenkään en mahdollisena pidä, mutta pakkohan sekin on ottaa huomioon. Monen muun asian ohella.

Keskenmeno.. Olisi pahempi isku kuin keskeytys. Ei epäilystäkään. Ensimmäisenä tulee mieleen, että johtuisi aikasemmista keskeytyksistä.. tai.. Surullinen olisin varmasti.

..mikä tilanne.. argh.
 
khksc
sori kuule hei mutta taisit todella eksyä hieman väärälle palstalle..täällä jotkut surevat toistuvia keskenmenojaan ja sinä kehtaat tulle kertomaan useasta abortistasi.hieno homma sulle hei..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 22:55 khksc kirjoitti:
sori kuule hei mutta taisit todella eksyä hieman väärälle palstalle..täällä jotkut surevat toistuvia keskenmenojaan ja sinä kehtaat tulle kertomaan useasta abortistasi.hieno homma sulle hei..
vähän samat fiilikset :whistle: :ashamed:
mutta tää on vapaa maa ja plastakin :whistle: ehkä ei tosiaan ihan "oikea" paikka tähän asiaan.
mutta :xmas:
 
Oletko ihan tosissasi vai oliko kenties tarve provoilla? Minulta ei kyllä heru minkäänlaista myötätuntoa etenkään kun itket kohtaloasi täysin väärässä paikassa. Kannattaisi miettiä sterilisaatiota, kun et osaa ehkäisystä huolehtia. Olen todella pahoillani niiden keskenmenon kokeneiden puolesta, joiden mielen kirjoituksellasi pahoitit. Kasva aikuiseksi!
 
just joo
Että kehtaatkin tulla tänne rutisemaan siitä, että teetko abortin vai et!! Ja jos takana on todella jo NELJÄ keskeytystä, vika on selvästi sinussa! Hanki aivot! Luulisi nyt tyhmemmänkin jo ensimmäisestä keskeytyksestä tajuavan huolehtia ehkäisystä... Voi luoja mikä tampio.
 
Miten ihmeessä sinulle edes annettaisiin 5. abortti... joku h.elvetin järki pitää veroeurojenkin käytössä olla!

Mutta muuten: ole hyvä ja painu v.ittuun tältä palstalta. Joku tuossa kirjoitteli, että "tämä on vapaa palsta". Kannattaa tutustua nettietikettiin kuitenkin ennen kuin tulee provoilemaan suoranaista #&%?$!*. Tässä olis moderaattorille töitä poistaa koko viesti!
 
Minulle on tehty 3 keskeytystä eli aborttia, mutta tulin jokin aikaa sitten raskaaksi ja koin keskenmenon. Tiedän nyt kumpi tuntuu pahemmalta eli tietysti toivotun lapsen menetys. Ansaitsin mielestäni kyseisen surun aborttien seurauksena. Tuntuu hyvältä kirjoittaa tästä. En halua pahoittaa kenenkään mieltä ja jos haukut tulee, olen sen ehkä ansainnut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 19:19 vieras vaan kirjoitti:
Minulle on tehty 3 keskeytystä eli aborttia, mutta tulin jokin aikaa sitten raskaaksi ja koin keskenmenon. Tiedän nyt kumpi tuntuu pahemmalta eli tietysti toivotun lapsen menetys. Ansaitsin mielestäni kyseisen surun aborttien seurauksena. Tuntuu hyvältä kirjoittaa tästä. En halua pahoittaa kenenkään mieltä ja jos haukut tulee, olen sen ehkä ansainnut.
miksi sitten kirjoitat (selvä PROVO). eikö kannattaisi siinä tapauksessa kirjoittaa sinne päiväkirjaasi jos kirjoittaminen helpottaa - eikä tulla provoilemaan
 
En siis ollut alkupäinen kirjoittaja, kai sen ymmärsit? Vastasin hänen kysymykseen mahdollisimman rehellisesti. Minulle on siis tehty keskeytyksiä ja kyllä, koen että ne vaikuttivat siinä vaiheessa kun halusin tulla raskaaksi.
 
Moi,,

hieman vettä tuleen.. Mietiskelijä on selvästi eksynyt väärälle paikalle, mutta ei ehkä tarkoittanut mitään pahaa. Elämä tuntuu välillä epäoikeudenmukaiselta, itse toivun tässä kohdun ulkoisesta raskaudesta (sucks :( ) kahdeksan kuukauden yrityksen jälkeen.. Kyllä noita abortti palstojakin löytyy, sieltä on varmasti järkevämpää hakea tuohon aiheeseen tukea.

t.Pep
 
olet pelle
Täällä ihmiset surevat kuolleita lapsiaan jotka olisivat olleet haluttuja. Mutta sinä tulet tänne leuhkimaan, että olet jo "murhannut" neljä lasta ja viidettä "murhaa" suunnittelet. Pidätkö abortteja ehkäisykeinoina!!??
Minä toivon, että kun joskus aiot ihan oikeasti haluta lapsia niin kävisi ilmi ettet enää voisi saadakaan se olisi sinulle oikein. Tommonen ihminen voisi vetää itsensä hirteen, sinunlaisiasi ei täällä kaivata! Olet ihmiskunnalle pelkkä riesa. Sori, mutta et muutenkaan tunnu aivan terveektä ihmiseltä!!
 
kortsu paras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 21:42 ihmetellen kirjoitti:
Ihan on pakko kysyä että miksi ette ole käyttäneet kondomin lisäksi muuta ehkäisyä? Kun sulla on noita aiempiakin keskeytyksiä niin luulisi ihmisen jo siinä vaiheessa pitävän todella huolta siitä ehkäisystä. Vahinkoja toki voi sitten sattua, mutta silti, mikset käytä pillereitä tai jotain muuta hormonaalista ehkäisyä? Ja ei kait sitä nukkuessa kannata s.eksiä harrastaa jos siinä käy noin..?

Mutta joka tapauksessa, kyse on sun, teidän lapsesta joka on saanut alkunsa. Hän on sinun ja kumppanisi lihaa ja verta. Miksi ette voisi häntä pitää? Lapset ovat maailman ihanin asia! Jos sitä ihanteellisinta aikaa jää odottamaan, kulkee aika vain ohitse ja saatat huomatakin että on jo liian myöhäistä tai ettei se lapsi saakaan niin vaan alkuaan ja kenties joudut kokemaan keskenmenoja ym. kamalia asioita joita tällä palstalla käyvät ovat joutuneet kokemaan.

Tämä paikka on oikeasti aika väärä tulla kysymään miten keskeytys vaikuttaa seuraavaan raskauteen. Täällä palstalla käyvät eivät halua keskeytyksiä vaan raskauden joka päättyy siihen terveen lapsen syntymiseen.

Mutta mietipäs nyt asiaa ja todella tarkkaan. Kyse on kuitenkin lapsesta, ihmisestä, joka on saanut alkunsa teidän hutiloinnista, mutta se ei ole hänen vikansa! Oletko nyt itsekäs vai alatko äidiksi? Voihan tietty tässä käydä niinkin että saat keskenmenon.. eihän sitä voi koskaan tietää.. Olisitko siitä surullinen edes???

Tuolla kommentilla kenekään ei pitäis käyttää kortsuu.Kortsu on kuitenkin oikein käytettynä varmin ehkäsy.Hormonit pettää aina jonkun verran. Ime munaa ho.mo. :LOL:
 
sä oot kuspiä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 22:43 olet pelle kirjoitti:
Täällä ihmiset surevat kuolleita lapsiaan jotka olisivat olleet haluttuja. Mutta sinä tulet tänne leuhkimaan, että olet jo "murhannut" neljä lasta ja viidettä "murhaa" suunnittelet. Pidätkö abortteja ehkäisykeinoina!!??
Minä toivon, että kun joskus aiot ihan oikeasti haluta lapsia niin kävisi ilmi ettet enää voisi saadakaan se olisi sinulle oikein. Tommonen ihminen voisi vetää itsensä hirteen, sinunlaisiasi ei täällä kaivata! Olet ihmiskunnalle pelkkä riesa. Sori, mutta et muutenkaan tunnu aivan terveektä ihmiseltä!!
Et sit tajunnut et hänel oli ehkäsy.Syö pääs.Toivottavasti sä et saa lapsii tai ne kuolee koska oot ihan pimee.
 
Olet pelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 00:25 sä oot kuspiä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 22:43 olet pelle kirjoitti:
Täällä ihmiset surevat kuolleita lapsiaan jotka olisivat olleet haluttuja. Mutta sinä tulet tänne leuhkimaan, että olet jo "murhannut" neljä lasta ja viidettä "murhaa" suunnittelet. Pidätkö abortteja ehkäisykeinoina!!??
Minä toivon, että kun joskus aiot ihan oikeasti haluta lapsia niin kävisi ilmi ettet enää voisi saadakaan se olisi sinulle oikein. Tommonen ihminen voisi vetää itsensä hirteen, sinunlaisiasi ei täällä kaivata! Olet ihmiskunnalle pelkkä riesa. Sori, mutta et muutenkaan tunnu aivan terveektä ihmiseltä!!
Et sit tajunnut et hänel oli ehkäsy.Syö pääs.Toivottavasti sä et saa lapsii tai ne kuolee koska oot ihan pimee.
Hah ja sä todella uskot, että ap on 5 kertaa tullu ehkäisystä huolimatta raskaaksi. V.ittu sä oot sinisilmäinen. Taidat olla itekki harrastanu noita abortteja ku noin puhut. Miten sä voit ikinä sanoa kellekään, että toivottavasti sun lapset kuolee, se on sairainta mitä ihminen voi toivoa. Minkä v.itun takia sä sotket mun viattomat lapset tähän mukaan, häh?
Pitäskö mun nyt toivoa, että sun äitis sais syövän ja kuolis ja sen jälkeen sut voitas raiskata ja kiduttaa kuoliaaks, sen jälkeen sun äijältäs voitas viiltää kurkku auki!
Sä oot todella sairas kun toivot muiden lapsille kuolemaa, hakeudu hoitoon! Mun edellinen teksti ei muutenkaan kohdistunut suhun millään tavalla, joten mikä oot mua haukkumaan?

Ja vielä, voisiko joku selittää, että miten on mahdollista, että kortsu luiskahtaa paikoilta kun nukahtaa ja sen jälkeen vielä voi tulla raskaaksi?
Ei ole mahdollista, että kortsu on munassa ja muna sisällä, ja sitten muna edelleen pysyy sisällä mutta kortsu liukuu pois!!?? Tai että muna tulee ulos, kortsu tippuu ja muna kuin itsestään nukkuessa meneekin takaisin sisälle!!?? Keksikää parempia selityksiä vahingoillenne.
 
Olet pelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 00:25 sä oot kuspiä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 22:43 olet pelle kirjoitti:
Täällä ihmiset surevat kuolleita lapsiaan jotka olisivat olleet haluttuja. Mutta sinä tulet tänne leuhkimaan, että olet jo "murhannut" neljä lasta ja viidettä "murhaa" suunnittelet. Pidätkö abortteja ehkäisykeinoina!!??
Minä toivon, että kun joskus aiot ihan oikeasti haluta lapsia niin kävisi ilmi ettet enää voisi saadakaan se olisi sinulle oikein. Tommonen ihminen voisi vetää itsensä hirteen, sinunlaisiasi ei täällä kaivata! Olet ihmiskunnalle pelkkä riesa. Sori, mutta et muutenkaan tunnu aivan terveektä ihmiseltä!!
Et sit tajunnut et hänel oli ehkäsy.Syö pääs.Toivottavasti sä et saa lapsii tai ne kuolee koska oot ihan pimee.
Hah ja sä todella uskot, että ap on 5 kertaa tullu ehkäisystä huolimatta raskaaksi. V.ittu sä oot sinisilmäinen. Taidat olla itekki harrastanu noita abortteja ku noin puhut. Miten sä voit ikinä sanoa kellekään, että toivottavasti sun lapset kuolee, se on sairainta mitä ihminen voi toivoa. Minkä v.itun takia sä sotket mun viattomat lapset tähän mukaan, häh?
Pitäskö mun nyt toivoa, että sun äitis sais syövän ja kuolis ja sen jälkeen sut voitas raiskata ja kiduttaa kuoliaaks, sen jälkeen sun äijältäs voitas viiltää kurkku auki!
Sä oot todella sairas kun toivot muiden lapsille kuolemaa, hakeudu hoitoon! Mun edellinen teksti ei muutenkaan kohdistunut suhun millään tavalla, joten mikä oot mua haukkumaan?

Ja vielä, voisiko joku selittää, että miten on mahdollista, että kortsu luiskahtaa paikoilta kun nukahtaa ja sen jälkeen vielä voi tulla raskaaksi?
Ei ole mahdollista, että kortsu on munassa ja muna sisällä, ja sitten muna edelleen pysyy sisällä mutta kortsu liukuu pois!!?? Tai että muna tulee ulos, kortsu tippuu ja muna kuin itsestään nukkuessa meneekin takaisin sisälle!!?? Keksikää parempia selityksiä vahingoillenne.
 
Olet pelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 00:25 sä oot kuspiä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 22:43 olet pelle kirjoitti:
Täällä ihmiset surevat kuolleita lapsiaan jotka olisivat olleet haluttuja. Mutta sinä tulet tänne leuhkimaan, että olet jo "murhannut" neljä lasta ja viidettä "murhaa" suunnittelet. Pidätkö abortteja ehkäisykeinoina!!??
Minä toivon, että kun joskus aiot ihan oikeasti haluta lapsia niin kävisi ilmi ettet enää voisi saadakaan se olisi sinulle oikein. Tommonen ihminen voisi vetää itsensä hirteen, sinunlaisiasi ei täällä kaivata! Olet ihmiskunnalle pelkkä riesa. Sori, mutta et muutenkaan tunnu aivan terveektä ihmiseltä!!
Et sit tajunnut et hänel oli ehkäsy.Syö pääs.Toivottavasti sä et saa lapsii tai ne kuolee koska oot ihan pimee.
Hah ja sä todella uskot, että ap on 5 kertaa tullu ehkäisystä huolimatta raskaaksi. V.ittu sä oot sinisilmäinen. Taidat olla itekki harrastanu noita abortteja ku noin puhut. Miten sä voit ikinä sanoa kellekään, että toivottavasti sun lapset kuolee, se on sairainta mitä ihminen voi toivoa. Minkä v.itun takia sä sotket mun viattomat lapset tähän mukaan, häh?
Pitäskö mun nyt toivoa, että sun äitis sais syövän ja kuolis ja sen jälkeen sut voitas raiskata ja kiduttaa kuoliaaks, sen jälkeen sun äijältäs voitas viiltää kurkku auki!
Sä oot todella sairas kun toivot muiden lapsille kuolemaa, hakeudu hoitoon! Mun edellinen teksti ei muutenkaan kohdistunut suhun millään tavalla, joten mikä oot mua haukkumaan?

Ja vielä, voisiko joku selittää, että miten on mahdollista, että kortsu luiskahtaa paikoilta kun nukahtaa ja sen jälkeen vielä voi tulla raskaaksi?
Ei ole mahdollista, että kortsu on munassa ja muna sisällä, ja sitten muna edelleen pysyy sisällä mutta kortsu liukuu pois!!?? Tai että muna tulee ulos, kortsu tippuu ja muna kuin itsestään nukkuessa meneekin takaisin sisälle!!?? Keksikää parempia selityksiä vahingoillenne.
 
Kyllähän siinä keskeytyksessä on aina riski, että jotenkin hankaloittaa seuraavia raskauksia, kun voi tulla komplikaatioitakin. Riippuu kuitenkin myöskin siitä, tehdäänkö se kaapimalla vai lääkkeellisesti. Etkö olisi voinut ottaa katumuspilleriä, kun olet huomannut esim kondomin luiskahtamisen. Kyllä minustakin noin monta aborttia tuntuu hurjalta, kun itse taasen olen saanut 5 keskenmenoa.
 
meillä noita lapsen menetyksiä on monessa vaiheessa takan :(
en mä kuitenkaan ketään moiti...luulen et jokainen kärsii niistä omista "huonoista päätöksistään"(toisten mukaan)ihan tarpeeksi.

Jos joku haluaa lapsestaan luopua(ilman aborttia),niin kyllä meille huolitaan :ashamed:
 

Yhteistyössä