Vaikuttaako veroprosenttiin, jos talolaina muutetaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
...vain toisen puoliskon nimiin? Tarkoitan sitä, kun meillä on laina molempien nimissä, mutta eräs tuttumme oli puhunut, että heillä siirrettiin laina kokonaan vain hänen nimiinsä, ja veroprosentti oli silloin pudonnut ihan huimasti. Onko kellään kokemusta ja tietoa asiasta vai onko ihan huhupuhetta?

No tietty se vaikuttaa, kun silloinhan myös korot ovat vain toisen nimissä. Mutta en tiiä onko se sit niin iso hyöty. Kun silloinhan toinen puolisko sit taas ei saa mitään alennuksia koroista johtuen.

korkojen määrässä on enimmäismäärä, eli kaikkea korkoja ei voi vähentää. Ja ei se varmasti "hurjasti " tiputa veroprosenttia vaikka vähentäisi kaikki sallitut korot. Asian voi laskea itse helposti www.vero.fi ja veroprosenttilaskuri osiossa.

Juu, toki sen voi muuttaa niin että lainan korot otetaan huomioon vain toisen verotuksessa.Aikoinaan tehtiin niin puolison kanssa kun hän kävi töissä niin sai veroprosentin putoamaan lainan koroilla aika hyvin ja siten jäi isosta palkastakin enemmän käteen ja itse oli työttömänä niin minulle korko vähennyksistä ei olisi ollut niin paljon hyötyä.

laskekaa molemmat vaihtoehdot http://www.vero.fi -> veroprosenttilaskuri 2008. Eli siten, että molemmilla on puolet lainan koroista vähennyksinä ja siten, että sinulla ei ole ollenkaan korkovähennyksiä ja miehelläsi on kaikki korot.

Kuumimmat

Yhteistyössä