Vaikuttaako seksi yleiseen jaksamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Munaton akka
  • Ensimmäinen viesti
Munaton akka
Näin Maira olen itsekin asian ajatellut ja miehelle sanonutkin. Minä olin se aktiivinen puoli aikoinaan. Nyt 15vkon aikana kahdesti seksiä, joista toinen päätyi yhdyntään. Olen jotenkin tavattoman surullinen, että näin on tapahtunut. Taidettiin pääsiäisenä viimeksi räpeltää jotain.

sunflower20
Ihan selvästi mulla vaikuttaa mielialaan. Välillä tuntuu että miestä ei enää jaksa ollenkaan kiinnostaa seksi mutta onhan meillä noita vaikeuksia muutenkin. mutta joskus se tajuaa että hei, toi akkahan vois olla paremmalla päällä jos se sais taas... ja sitten mä olenkin!!

Anne
Kyllä se kai toisilla vaikuttaa. Itsellä pinna kiristyy sitä mukaan mitä pitempi tauko on. Toisaalta se aika mikä menee illalla/yöllä seksiin nukkumisen sijasta ei aamulla tunnu missään kun on muuten niin aurinkoinen olo.

Munaton akka
Ihana saada asiallisia vastauksia.
Kiva mennä lääkäriin hakemaan sairaslomaa masennukseen, mikä johtuu siitä, että parisuhteessa ei ole seksiä. Mutta toisaalta se on vaikea antautua miehelle, joka kännissä sanoi, että ei saa irti mitään meidän seksi-elämästä. Eli minulle nuo kaksi kertaa on ollut pelkkää suorittamista, ilman sen suurempaa nautintoa.

Toinen munaton akka
Meillä on harrasetttu seksiä viimeksi joskus reilusti ennen joulua! Ei naurata, ei :-( Varsinkin nyt kun olen raskaana (IVF-raskaus, ei tarvittu seksiä) niin tekisi mieli koko ajan, mutta mies ei halua. Silloin joskus kun tavattiin niin noin 2 kk kesti se "normaali" seksi elämä eli noin 2-4 kertaa viikko. Mutta sit se lopahti. Nyt ollaan tilanteessa noin 2 krtaa vuodessa :-( Oltiin erossa jossain vaiheessa muutama kuukausi ja sen jälkeen seksi luisti taas 1kk, mut sit taas lopahti.
Nyt olenkin pohtinut taas väliaiksen eron mahdollisuutta, jos se vaikka vähän piristäisi tätä seksi elämää.
Mies on muuten aivan ihana ja raskan häntä kovasti ja hän minua. Hän on luotettava, turvallinen ja varmasti hyvä iskä (meille tosiaan tulossa esikoinen marraskuussa).

Välillä itken yksin tätä kohtaloa. Olen vain tullut siihen tulokseen, että kaikkea ei voi saada. Olen elänyt ennen tätä miestä useissa parisuhteissa ja aina on jotain vikana (päihteiden käyttö, fyysinen ja henkinen väkivalta yms.). Nyt kuitenkin olen muuten täysin onnellinen, mutta vain seksi puuttuu. Läheisyyttä ja hellyyttä meillä on. Ollaan kainalokkain, pusutellaan ja kuljetaan käsikädessä yms.

Munaton akka
Hei sinä toinen munaton akka!

Itselleni on tilanne myös aivan uusi, että mies on haluton. Monesti torjui minut silloin, kun elimme vielä onnellista aikaa. Nyt en enään uskalla aloitetta tehdä ja miehelle olen tämän sanonut. Mies haluaisi kyllä kyhnätä, halata, pussailla jne mutta itse en jaksa ryhtyä moiseen, kun ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Mitenkähän tämä apaattisuus vaikuttaa tuohon vauvaan, mikä kasvaa sisälläni? Ei huvita yhtään mikään, neuvolasta olen jo kerran saanut sairaslomaa, kun valitin väsymystä. En vaan ole siellä kehdannut puhua tästä ongelmasta.

Lanski
Mulle taitaa olla kerran viikossa ehdoton minimi, jos en jostain syystä saa, muutun aivan v-tumaiseksi:( Valitettavasti meidän "pikkumies" ei oikein ressiä kestää ja katsoo heti alas kun on vähänkin vaikaimpi aika... Ei auta muuta, kun ottaa asiat omiin käsiin.
Ap: miksi mies sanoi näin? Kuulostaa aika ilkeältä. Onko teillä ollut vaikeuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja eleanoor:
vaikuttaa se.

muistan lukeneeni useammastakin tutkimuksesta jonka mukaan säännöllinen seksielämä (vaikka sitten ei-niin-kiihkeä ) torjuu masennusta ja pitää ihmisen optimistisempana.
Mä oon lukenu että sperma ehkäisee masennusta, paikkansa pitävyyttä en tiedä :D

Yhteistyössä