Vaikuttaako lentokielto suunnitelmiisi? ..purnausta..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
itse tässä koko palapelissä hyvin pieni osanen mutta jos matka peruuntuu niin harmittaahan tuo kaiketi.

Meillä on kolme lasta, minä hoitovapaalla, mies duunari, asuntolaina jne.
Saatiin säästettyä että päästäis reissuun koska tykätään matkustella, isommat lapset jo osaavat odottaa matkaa.

Miehellä toukokuu lomaa ja loma olis varattu toukokuun lopuksi.
Summa summarum, rahoja ei saa takaisin ennen kuin lento ilmoitetaan peruuntuneeksi.
Jos itse perumme tätä ennen menetämme varausmaksun 600?.
Ja jos reissu peruuntuu niin kaunkohan kestää ennenkuin rahat saa takaisin? Taidetaan puhua viikoista.
Eli silloin lomarahat motissa ja miehen loma menee ohi eli ei tarvitse lähteä esim. kiertämään suomea tai lahden taakse lautalla :/

näin meillä. Tiedän että ollaan onnekkaita kun ei olla jumissa missään etc.

Toivotaan että kääntyy asiat parhain päin!
 
Välillisesti haittaa. Jos lentokielto jatkuu vielä viikonkin, niin tuttavamme eivät pääse lähtemään lomalle, ja sitten taas isovanhemmat eivät tule lastenhoitoavuksi ja sen takia taas joudun perumaan rilluttelureissun ystäväni kanssa. Krapulaisena kun ei viitsi herätä klo 7 lasten ääniin.
 
Muutetaan heinäkuun alussa Espanjaan. Autolla mennään, että sikäli ei vaikuta, mutta liikennettä on Euroopassa varmasti enemmän jos ei lennot kulje. Mä en kyllä jotenkin oikein usko, että kovin kauaa enää kestäisi lentokielto, mutta saapa nähdä.
 
Minä tulin ekalla koneella suomeen, oli kyllä niin onnenkantamoinen. Olisihan tuo ollut kivaa lomailla pidempään mutta kun lapset olivat Suomessa niin eipä maistunut lomailu enää kun ei tiennyt koska pääse kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tulin ekalla koneella suomeen, oli kyllä niin onnenkantamoinen. Olisihan tuo ollut kivaa lomailla pidempään mutta kun lapset olivat Suomessa niin eipä maistunut lomailu enää kun ei tiennyt koska pääse kotiin.

Tulitko Islannista? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tulin ekalla koneella suomeen, oli kyllä niin onnenkantamoinen. Olisihan tuo ollut kivaa lomailla pidempään mutta kun lapset olivat Suomessa niin eipä maistunut lomailu enää kun ei tiennyt koska pääse kotiin.

Tulitko Islannista? :)

eikun nykistä... :) piti sanoa että eka kone sieltäpäin. piti ensin tulla islannin kautta mutta sain vaihdettua lipun. taisi ihan eka saapua treelle ja me sitten helsinkiin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikun nykistä... :) piti sanoa että eka kone sieltäpäin. piti ensin tulla islannin kautta mutta sain vaihdettua lipun. taisi ihan eka saapua treelle ja me sitten helsinkiin :)

Olitte vissiin vähän etuajassa, tai siis Helsinki-Vantaa aukesi myöhemmin, kuin oli "luvattu", kun heititte kuulema muutaman odotuskiekan Tampereen päällä :) Oliko se tosiaan puolityhjä se kone?
 
Joo, kai se vaikuttaa vaikka ollaan vasta heinkäkuussa lähdössä. Lennot on jo ostettu. Hotellit joutuu ottamaan joustohintaan että saa rahansa takaisin. Onneksi joustohintaan löytää myös ihan kivoja tarjouksia =) Kai sitä pitää myös jonkilainen suunnitelma miettiä jos takaisin päin ei pääse ja laskea budjettia sillekin.

Toivottavasti tuo tulivuori rauhoittuu ja pääsette reissuun =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikun nykistä... :) piti sanoa että eka kone sieltäpäin. piti ensin tulla islannin kautta mutta sain vaihdettua lipun. taisi ihan eka saapua treelle ja me sitten helsinkiin :)

Olitte vissiin vähän etuajassa, tai siis Helsinki-Vantaa aukesi myöhemmin, kuin oli "luvattu", kun heititte kuulema muutaman odotuskiekan Tampereen päällä :) Oliko se tosiaan puolityhjä se kone?

oli, minua harmitti tosi paljon kun tiesin että moni olisi halunnut koneeseen eikä ehtineet. siis mun mielestä se oli tyyliin 1/3 täynnä, mitä haaskausta. Finnairin virkailijat jfk:lla olivat tosi äkäisiä ja äyskivät yhdelle miehelle että katotaan pääseekö kyytiin ollenkaan, ja silti koneessa oli vapaata vaikka kuinka!

Juu, pyörittiin treen yläpuolella joku 15min.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oli, minua harmitti tosi paljon kun tiesin että moni olisi halunnut koneeseen eikä ehtineet. siis mun mielestä se oli tyyliin 1/3 täynnä, mitä haaskausta. Finnairin virkailijat jfk:lla olivat tosi äkäisiä ja äyskivät yhdelle miehelle että katotaan pääseekö kyytiin ollenkaan, ja silti koneessa oli vapaata vaikka kuinka!

Juu, pyörittiin treen yläpuolella joku 15min.
Kuinka sitten koneessa? En ole koskaan matkustanut Atlantin yli sellaisessa koneessa, joka ei olisi ollut viimeistä sijaa myöten täynnä. Oliko hyvä palvelu? Ehtivätkö matkatavaranne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oli, minua harmitti tosi paljon kun tiesin että moni olisi halunnut koneeseen eikä ehtineet. siis mun mielestä se oli tyyliin 1/3 täynnä, mitä haaskausta. Finnairin virkailijat jfk:lla olivat tosi äkäisiä ja äyskivät yhdelle miehelle että katotaan pääseekö kyytiin ollenkaan, ja silti koneessa oli vapaata vaikka kuinka!

Juu, pyörittiin treen yläpuolella joku 15min.
Kuinka sitten koneessa? En ole koskaan matkustanut Atlantin yli sellaisessa koneessa, joka ei olisi ollut viimeistä sijaa myöten täynnä. Oliko hyvä palvelu? Ehtivätkö matkatavaranne?

palvelu oli loistavaa koneessa, varmaan lentoemännätkin halusivat kotiin :) Tavarat tulivat samantien, myös media oli paikalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
palvelu oli loistavaa koneessa, varmaan lentoemännätkin halusivat kotiin :) Tavarat tulivat samantien, myös media oli paikalla...
Oliko vähän kuuluisa olo? :D Lyhenikö reissusi muuten paljon?

no en olis halunnut että media ois ollut paikalla mutta eihän sille mtn voi. Mun pitikin saapua eilen suomeen, myöhästyin vain parilla tunnilla oikeasti. olin tosi onnekas :)
 

Yhteistyössä