vaikka olen syönyt vähärasvaisempaa ruokaa, silti vaan närästää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun exä söi niitä närästyslääkkeitä jonkun aikaa, mut itseasiassa alkoi sit juoda täysmaitoa ja sanoi ettei sen jälkeen enää närästänyt. Tuliset ruoat heitti myös pois ja voimakkaasti suolatut.

Mulla aiheuttaa närästystä.. hapanleipä, paprika, suklaa, kaali, hiilihappojuomat, kahvi, tee ja rasvaiset ruuat. Mun lääkäri käski nostamaan sängynpäätyä 30 cm ylös päin ja olemaan syömättä 3 tuntia ennen nukkumaan mennoa ja sit välttämään ruoka-aineita jotka saa vatsahapot nousemaan. Lisäksi syön maitohappobakteeria.

Mä taas olen vaihtanut ruokavalion mahdollisimman rasvaiseen ja jätin hiilihydraatit minimiin. Loppu närästys kuin seinään. Jo siitä vaivasta 13 vuotta kärsittiinkin! Suosittelen kokeilemaan, ei se närästys rasvasta välttämättä johdu :whistle:

Mulla ollut vuosiakausia arkikielellä ilmaistuna ns. alkava vatsahaava - ihan diagnosoitu erik.lääkärin toimesta, ei ns. kotilääkäridiagnoosi - ja kärsin usein närästyksestä ja siihen liittyvästä "happoisuudesta" ja vastakivuista. Parhaiten olen saanut vaivan kuriin välttämällä tuon jo mainitsemasi rasvaisen ruuan ohella kahvia, tomaattia, paprikaa, sipulia ja mausteisia ruokia. Toisinaan karsin ruokavaliosta myös ruisleivän. Kausittain on tilanne parempi ja tällä hetkellä pystyn syömään mitä vain. Myös kaurapuuro aamuisin on hyväksi, koska se auttaa kehoa erittämään ns. hyvää limaa vatsaan - en tiedä oikeaa lääketieteellistä kuvausta tälle. Lisäksi hunaja voi olla avuksi: keitä lämmintä vettä, anna hunajan sulaa ja juo kulauksittain. Muutaman lääkekuurin olen vaivaan syönyt. Mutta toistaiseksi ei ole tarvinnut letkua niellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
mun exä söi niitä närästyslääkkeitä jonkun aikaa, mut itseasiassa alkoi sit juoda täysmaitoa ja sanoi ettei sen jälkeen enää närästänyt. Tuliset ruoat heitti myös pois ja voimakkaasti suolatut.
Me emme syö tulisia eikä voimakakasti suolattujakaan,koska mies ei voi sairauden takia suolasta syödä. KEikä myöskään mitään kolesterolipitoista. Tarkkaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä taas olen vaihtanut ruokavalion mahdollisimman rasvaiseen ja jätin hiilihydraatit minimiin. Loppu närästys kuin seinään. Jo siitä vaivasta 13 vuotta kärsittiinkin! Suosittelen kokeilemaan, ei se närästys rasvasta välttämättä johdu :whistle:

Minä en halua että saan sepelvalimotaudin kuten miehellä on, joten jos van pystyn terveelliselä ruokavaliolla sen välttämään niin hyvä. aika terveelisesti oleln syönyt tähänkiasti,mutta vieläkin on lisätävää.
Esim lihan ja kala paistamiseen ei tarvita enää lainkaan rasvaa, myös siinä paistijauhelihassa on riittävästi rasvaa pannuun.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Me emme syö tulisia eikä voimakakasti suolattujakaan,koska mies ei voi sairauden takia suolasta syödä. KEikä myöskään mitään kolesterolipitoista. Tarkkaa on.

Tutustu kuitenkin tarkemmin erilaisiin rasvoihin, koska kaikenkaikkiaan vähärasvainen ruokavalio ei ole hyväksi. Ihminen tarvitsee rasvoja.

Esim.
http://www.ravitsemusjaterveys.fi/rasva-kolesteroli/

Tutustu kuitenkin tarkemmin erilaisiin rasvoihin, koska kaikenkaikkiaan vähärasvainen ruokavalio ei ole hyväksi. Ihminen tarvitsee rasvoja.

Esim.
Ap:n miehen kohdalla lienee kysymys siitä, että eläinperäisiä rasvoja on vältettävä. Useimmat kauppojen vähärasvaiset tuotteet ovat vähärasvaisia juuri eläinperäisten rasvojen suhteen. En muista nähneeni kaupassa ensimmäistäkään tuotetta, joka olisi vähärasvainen kasvisrasvojen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

Esim.

me käytämme tuota sydänliiton sivua. toki syömme rasvaa, mutta katsomme mitä rasvaa syömme. Miehen sepelvaltimotauti ja korkeat kolesteroliarvot( vaikka hoidetaan lääkitykselä) vaatii tarkan ruokavalion, jos haluaa elää täysipainosita elämää vielä vuosia. Periaatteessa tämä ruokavalio sopii kailkille. Kokonan ei sisiravoja jätetä pois, mutta turhat lisätyt rasvat jätetään , leivälle tietty niitä rasvoja jotka alentaa kolesterolia.

Juotko paljon kahvia?Kokeile apteekista närästykseen Valmarin kivennäisliuosta tai sitten Molkosania ( on pahaa, mutta tehokasta ).Mulla nämä auttoivat, kun oli paha stressi ja silloin mua närästää.

Suurin osa korkeasta kolesterista kärsiviä ihmisiä ei pysty ruokavaliollaan vaikuttamaan siihen kolesteroliin. Onhan se parempi tosiaan välttää niitä huonoja rasvoja, mutta välttämättä se ei kuitenkaan laske kolesteroliarvoja.

Uusimmat

Yhteistyössä