vaikeassa paikassa. mitä tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
poikaystävän pikkusisko on raskaana. ei oikein tiedä mitä tehdä, ikää on kuitenkin vasta 18, juuri sai lakin. isä on kuvioissa toistaiseksi mutta jätkä on niin kakara vaikka ikää onkin 25 ettei tule olemaan jos tyttö päättää lapsen pitää. minulle on tehty abortti ja se oli suurin virhe mitä olen elämässäni tehnyt. siitä ei vaan noille sisaruksille mitään kerrottu.. nyt sitten pitäisi saada puhuttua tälle siskolle järkeä päähän mutta mihin ihmeeseen voi omat mielipiteet perustaa. pitäisikö vaan kertoa omista kokemuksista vai liittää mielipiteet johonkin muuhun juttuun. tiedän että koko suku suuttuu jos juttu siitä abortista lähtee leviämään näin pitkän ajan jälkeen.

tytön pitää saada ite päättää. ei se tuo sun vauvaa takas jos se omansa pitää. se voi olla sille ainoo oikee ratkaisu. jos se sulle puhuu niin mieti yhdessä vaihtoehtoja sen kannalta ja älä anna oman mielipiteen vaikeuttaa asiaa. oon ite joutunu kaverin kanssa pohtimaan,ite siis en tekis aborttia mut kaveri siihen päätyi. mut sen pitää itse päättää.

juu siis en aiokaan kertoa sille et sun kuuluu tehdä näin vaan kertoa mitä voi seurata jos sen abortin tekee. ja kyllähän se sen tietää varmasti jo mutta kun ei kukaan ole sille sanonut siitä puolesta mitään. jotenkin vaan halauais varoittaa kuitenkin kun on mulle niin läheinen.

Etkö itse olisi aikanaan ollut kiitollinen, jos joku läheisesesi olisi ollut samassa tilanteessa ja kertonut sinulle omasta päätöksestään? Miten poikaystävän suku voisi sinulle suuttua ikivanhasta abortista??? Voithan sanoa kälyllesi, että toki keskustelunne on luottamuksellinen ja toivot, ettei hän asiasta huutelisi ympäriinsä. Ihan varmasti ymmärtää, kun itsekin on hankalassa tilanteessa. Olipa ratkaisu kälylläsi mikä hyvänsä, tuet häntä sen minkä voit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu siis en aiokaan kertoa sille et sun kuuluu tehdä näin vaan kertoa mitä voi seurata jos sen abortin tekee. ja kyllähän se sen tietää varmasti jo mutta kun ei kukaan ole sille sanonut siitä puolesta mitään. jotenkin vaan halauais varoittaa kuitenkin kun on mulle niin läheinen.

Voihan siinä käydä miten vain. Et voi tietää. Tuttu sai yo-lakin kanssa samoihin aikoihin vauvan. Naimisiinkin mentiin. Loppujen lopuksi kävi niin, että lapsi jäi täysin isovanhempien kasvatettavaksi. Eli vaikka tekisi toisinkin, ei lopputulos ole välltämättä sen onnellisempi.

Anna tukesi, mutta älä painosta millään tavoin mihinkään suuntaan.

Yhteistyössä