Vaikea yösyöttöjen lopetus, APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla 9kk poika, korvikkeella nyt ja edelleen herää välillä kerran yössä pullolle. En 7kk olis ajatellutkaan että pitäis vielä yösyötöistä luopua. Saati vielä nytkään.

Jokainen tietysti tavallaan toimii :)

Meillä tuttavaperheessä vauva joka syö edelleen tunnin/parin välein (ikää 6kk) joten ei pitäis valittaa siitä yhdestä syötöstä. Meillä levottomia öitä välillä ihan muutenkin, uutta oppii ja seisoo sängyssä silmät ummessa tmstms.. Tutilla vaan sitten nurin ja silittelen uneen..

Itse vielä juuri eronnut ja nyt yh- rankkaa on mut minkäs teet.

Meilläkin neukkutäti oli jo sitä mieltä et 6kk pitäis lopettaa yösyönnit- mut eipä tosissaan ole niin helppoa.. Ja tottahan toi on että vauvojen kanssa sitä vaan saa valvoa, karua mutta totta se on, vaikka ei kovin rakentava kommentti olekaan.

Pientä kun voi valvottaa moni muukin asia kun nälkä, uusien asioiden oppiminen, läheisyyden kaipuu jne.

Ja tietysti sittenhän on ne täydellisten äitien lapset jotka ei tarvii rintaa/pulloa ja nukkuu kellon ympäri heräämättä.

Täällä täydellinen äiti, neljä lastani ovat lopettaneet(tai minä olen) yösyömiset 6kk-9kk ikäisenä.
Tarjosin yöllä vain vettä,silittelin ja 2-5 yötä niin lapset ovat alkaneet nukkumaan läpi yön.
Pieni vaiva -iso apu :)

Meillä oli ihan samanlaista aikanaan. Ja mä tosiaan päätin vähentää yösyötöt yhteen - en raaskinut jättää kokonaan pois, kun söi päivisin aika huonosti. Lopputulos ei todellakaan ollut se, että olisi sitten herännyt vain tuon yhden kerran, vaan ihan yhtä tiuhaan heräili - aluksi paljon useammin, kun piti koittaa, että josko nyt saisi maitoa... Apua oli sen verran, että kun tottui tassutteluun, niin nukahti nopeasti uudelleen kun vähän silitteli. Pääsi siis takaisin nukkumaan nopeammin kuin jos olisi syöttänyt.

Eipä tuollainen osittainen yösyöttöjen lopettaminen tuntunut siis olevan järkevä ratkaisu ainakaan meillä. Heräilyt jäi vasta sitten, kun lopetin imettämisen kokonaan 11 kk ikäisenä.

Ja syliin ottamisesta silloin kun ei aio syöttää.. Ratkaisin asian tuolloin niin, että jos vauva oli otettava syliin ilman aikomusta imettää, niin otin syliin selkä mua vasten - istuvassa asennossa. Muuten hamuili tissiä.

Mutta tosiaan, jos on päättänyt lopettaa yösyötöt, niin ei siinä auta ainakaan se, että ensin tassuttaa aikansa, ja jos se ei toimi, niin sitten antaa tissiä. Ei kyllä mene oppi perille...

Yhteistyössä