Vaikea ummetus

Siis nyt tarvitaan pikaista apua. Meidän 2v2kk ikäisellä neidillä on jo jonkin aikaan ollut tosi kova ummetus. Tuntuu että kaikki keinot alkaa olemaan käytetty. Luumua syödään päivittäin, päärynää myös. Vettä koitan tarjota koko ajan, mutta ei suostu juomaan. Levolac ja Dupalac ollaan kokeiltu, mutta ei tunnu olevan apua. Tietääkö joku jotain vahvempaa ummetuslääkettä?? Tai jotain muuta keinoa milla saisi vatsan toimimaan. Tulee jo niin toivoton olo, kun toinen joutuu kakkaamista itkemään. Banaani ja Juustot on meillä ollut pois käytöstä jo jonkin aikaan, maitotuotteitakin annetaan rajoitetusti....
 
Syökö lapsi kuinka paljon kuituja? Meillä naapurilla oli tapana laittaa ummetuksesta kärsivä lapsi illalla kylpyyn mehujään kanssa. Kannatta varmaan käytää lääkärissä, niin saat jotain reseptilääkettä.
 
Movicol Junior on ainoa toimiva tapa päästä ummetuksesta eroon. Ja se resepti kannattaa hankkia ennekuin tulee isompia ongelmia (ei uskalla mennä kakalle, pissaa housuun jne). Meillä se on molemmilla lapsilla käytössä ja mä oon käsittäny ettei se maistu millekään (en oo maistanu). Meillä se sekoitetaan veteen, niinhän siinä ohjeessakin muistaakseni lukee. Makeaan ei mun mielestä missään tapauksessa kannata sekoittaa, menee hampaat, laps tottuu makeaan ja sokerikin kovettaa vatsaa.
 
Aamu ja iltapuuroon lusikallinen tavallista ruokaöljyä kun puuro on jo jäähtynyt syöntikelpoiseksi. Öljy pitää vatsan pehmeänä, eikä tule ripulia eikä kramppeja, kuten lääkkeistä voi tulla. Meillä on toiminut molemmilla lapsilla. Varsinkin eskoisella oli vatsa aina kovalla, vaikka kuinka syötiin kuituja ja juotiin runsaasti vettä. Kun aloin laittamaan oljya, niin ummetus ja kovavatsaisuus helpotti.
 
ehkä olet jo kokeillutkin, mutta puuron sekaan vehnälesettä tmv on hyvä keino lisätä kuitujen määrää...Jos ei ruokavaliosta löydy mielestäsi mitään korjattavaa ja kaikkea olet jo kokeillut, voisi tosiaan olla ihan hyvä käydä lääkärissä asiasta juttelemassa ja se Movicol jr on tosiaankin ihan hyvä. Pegorion on vastaava tuote ja se on lähes mauton, joten ota selvää onko siitä merkistä olemassa juniori-tuotetta saatavilla. Sen saa varnaan paremmin juotetuksi. Ja voi sen Movicolin tosiaankin mehuun laittaa. On tosi pahaa, TIEDÄN. Olen joskus kokeillut, on niinkuin Samarin, mut tosi suolasen makuinen, yök!
 
Hei vastaava lääke kuin movicol on PEGORION eikä maistu pahalle ja on lisäksi ilma reseptiä (6mg vastaa movicol junioria)! ja myös halvempaa. meillä jouduttiin sekin vielä nostamaan 2pussiin vrk kun 1 ei auttanut, nyt vihdoin saatu apu <3
 

Yhteistyössä