Vaikea tilanne!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
Elikkä,mulla työvuorot 06-14 ja 14-22 vuoroviikoin.
päiväkoti auki 06.15-17/17.30
Mulla olis mahdollisuus jatkaa määräaikasta työsopimusta MUTTA,joutusin laittaa pojan ympärivuorokautiseen päiväkotiin.aamuvuoroviikolla lapsi pitäs viedä jo edellisenä iltana yöksi hoitoon koska eivät ota lapsia sisään ennen kello kuutta.
Iltavuoroviikolla lapsi pitäs hakea ennen kello yhdeksää eli joutus jäämään sillonki sinne yöksi :headwall:

ei toimi?eihän?

Pienellä ikää 2,5v ja kysyin tänään työnantajalta että voisko työajoissa joustaa niin vatstaus oli "ei".

|O

Ketuttaa..olis ollu hyvä paikka tuo jossa olen mutta noi työvuorot ei palvele kyllä mun perhettäni ollenkaan.Aijemmin poika on ollut mummollaan aamuvuoroviikon mutta nyt sekään ei ole vaihtoehto :|
Ja mies on tekee 3vuorotyötä eikä saada vuoroja sovittua mitenkään yhteen

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pystyykö mummo viemään tai hakemaan poikaa niin ettei aina tarttis olla yötä?

asuu toisella puolella helsinkiä eikä hänellä oo ajokorttia.tuota ehdotin aijemmin mutta se jäi ehdotuksen tasolle :/
Mummo on ollu nyt kipeänä,hänelä muutama perus sairaus jotka vaikeuttaa olemista muutenkin vaikkei vanha vielä olekkaan.

Ootko kysyny et toi on ehdoton ettei aamulla ennen kuutta ja illalla ei yheksän jälkeen? Mä en jättäny koskaan yöks, hain 22.15 yöppärissä ja iltatoimet tehtynä ja aamulla vein nukkuvana 5ltä... Mulla oli auto käytössä, et onnistu ihan hyvin.

No eihän lapsi voisi koskaan sitten olla arkipäivisin kotona yötä, jos kerran aamuvuoroviikoilla ei saa viedä ennen kuutta ja iltavuoroviikoilla ei saa haettua työvuorojen vuoksi ennen klo: 21. Mulle tuossa tilanteessa olisi päätös varsin helppo.

Voihan varmaan miehesi joskus viedä / hakea lasta , joten eihän lapsen AINA tarvitse olla yötä päiväkodissa. Kysele vielä , voisiko päiväkoti joustaa vähän että voisit viedä jo ennen klo 6 tai hakea sitten iltavuoron jälkeen ?
Kun nyt luullakseni miehesikin voi viedä ja hakea ....

Eikö siellä vuoropäiväkodissa olisi vähän joustavamapaa? Siis siellähän henkilökunta on 24h paikalla, niin jos sieltä vois hakea illalla myöhempään ja viiä aamulla aiemmin? Kunnalla on velvollisuus hoitaa päivähoito, soita päivähoitovastaavalle ja kysy mitä vaihtoehtoja on?

Onko miehesi lapsen isä? Muistan vaan, kun joskus erosta puhuit, voisiko isä hoitaa (jos siis ei ole nykyinen miehesi)?

Ja ei, ei kyllä tuo työyhtälö istu oikein millään mielestäni :(

soitin tuohon lähimpään vuoropäiväkotiin ja sanoivat ettei ennen kuutta ota lapsia,eivät perustelleet.ja illalla yhdeksän on maksimi koska laittavat lapset nukkumaan tuohon aikaan.
mulla ei ole ajokorttia,eli olisin hakemassa lasta 22.30 päiväkodista ja viemässä klo 05.00 jotta kerkiän kuudeksi töihin.
Täytyy ottaa vielä huomenna nykyisen päiväkodin johtajan kanss apuheeksi asia,jos hän löytäis jonkun ratkaisun.ei ollut paikalla enää kun kävin.

Miehen kanssa menee työvuorot niin että kun mulla aamuvuoro (06-14),hänellä yö(22-06).mulla ilta(14-22),hänellä ilta (14-22) ja mulla aamu niin hänelläkin aamu.
Täytyy kokeilla vuoronvaihtoja ja sitten soitella noita päiväkoteja läpi.
mulla autokoulu puolivälissä,heti kun saan kortin niin tilanne helpottuu sikäli että voin viedä pojan päiväkotiin melkein minne vaan.

työpaikka on määräaikannen,eli karenssia ei tule.sopimuksen uusiminen ei ole v ielä edes varmaa..eivät ole kertoneet vielä jatkosta

Lapsellas lienee sama subjektiivinen päivähoito-oikeus kuin muillakin suomen lapsilla, että ota yhteyttä päivähoidonohjaajaan, selitä tilanne ja kysy mitä tehdään. Hänen tehtävänsä on järjestää lapsellesi hoito, joka on mahdollista. Eihän tuo toimi, että lapsi olisi arkena kotona vain muutama tuntia päivässä ja kaikki yöt hoidossa.

Kysy jostain toisesta päiväkodista. Silloin kun itse lähdin töihin, vein pojan hoitoon aina joko klo 5 tai 5.30, sittemmin miehellä muuttui työvuorot päivävuoroksi, ja kuskasi lasta. Mun työkaverilla kuitenkin oli lapsi samassa pk:ssa, ja hän oli yh. Vei lapsen aamulla klo 5.30 ja iltavuoroissa haki 22 jälkeen.

Yhteistyössä