Vaikea tilanne...hajoan kohta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskainen

Vieras
Ajattelin kirjoitella tänne, kun täältä ehkä voisi saada vastauksia ja mielipiteitä ihmisiltä, joilla on jo perhe ja mun mielestä sitä kautta aika hyvää näkemystä...mulla ei siis vielä ole lapsia. Tässä tarinaa jos jaksatte lukea:Oon ollut avomieheni kanssa 4,5 vuotta. Sinä aikana mulla on ollut melko krooninen fyysinen vaiva, joka on aiheuttanut paljon surua ja stressiä mulle. Vuosi sitten tilanne meni niin pahaksi, että hain apua ja olen sitä nyt saanutkin. Olen hakemassa tukea nyt psykoterapiaan ja mielestäni se on hyvä juttu. Tämä syksy on kuitenkin ollut tosi rankka ja kai mut melko masentuneeksi on luokiteltu. Mieheni on periaatteessa ollut tukena, mutta en ole kokenut saaneeni häneltä kovin paljon. En ehkä vaan ymmärrä häntä.Olemme siis tosi erilaisia, minä puhun mielelläni asioista, mutta hän sulkeutuu ja menee lukkoon kun pitäisi keskustella jostain vakavasta. Toisaalta omat sairauteni ovat varjostaneet suhdetta ja kaikki "ongelmat" ovat aina liittyneet jotenkin minuun. Ärsyttää aivan sairaasti mieheni taipumus vaan odottaa hiljaa ja lakaista kaikki ongelmat maton alle...no lapsuudenperheestähän se tulee. Välitän kuitenkin miehestäni, rakastankin, ja tiedän että hän rakastaa minua. Viime aikoina olen kuitenkin alkanut tosissaan miettimään, voiko meistä koskaan tulla onnellisia yhdessä. Tai siis voiko minusta. Olen ennen sairauttani harrastanut tosi aktiivisesti liikuntaa ja tykkään esim. ulkoilusta, mikä häntä ei kiinnosta. Tuntuu siltä, että olemme kiinnostuneita ihan eri asioista. Mietin myös, että jos joskus saamme lapsia, niin mitä siitä sitten tulee kun molemmat on väsyneitä, muttas toinen ei osaa puhua ongelmista. Minusta tuntuu, että en uskalla enää ilmaista tunteita hänelle ja en saa koskaan mitään takaisin, jos heitän ajatuksen tai ongelmankin ilmaan. Jatkuva syyllisyydentunne vaivaa.Tämä syyllisyydentunne on sitten yksi tärkeä asia, jonka takia terapiaa varmaan tarvitsen. lapsuuteni ei ollut kovin helppo. Olen esikoinen ja pikkusiskoni sairastui vakavasti kun olin 6 vuotta. Tästä alkoi äidin (ja hetkittäin myös isän) todella vakava masennuskierre, jota jatkui pitkään ja muutinkin 18-vuotiaana pois kotoa, koska en kestänyt enää. Nyt välit vanhempiin ovat hyvät, mutta olen jatkuvasti huolissani heistä, mikä ei tee mulle hyvää. Tästä pääsenkin nykyhetkessä olevaan mun ja miehen välejä hiertävään ongelmaan. Perheessämme on oikeastaan aina ollut koira ja viimeisin kuoli pari vuotta sitten vanhuuteen. Olen aina halunnut koiran itselleni ja se on mun suuri unelma. Oli ollut puhetta siitä, että vanhempani ottaisivat koiran ja se olisi sitten puoliksi myös minun. Vaikutti minusta ihah hyvältä idealta, koska silloin vastuu siitä jakautuisi. Loppukesästä elämään astui sitten reilu puolivuotias kodinvaihtajakoira, jolla ei pitänyt olla mitään erityisiä ongelmia. Srn oli tarkoitus asua ensin muutama kk vanhempien luona ja sitten totutella myös asumaan mun luonani vähitellen. Mentiin heti sen kanssa myös koirakouluun. Sitten kuitenkin paljastui, että koiraa oli purtu ihan pienenä ja se pelkäsi muita koiria, mikä teki ulkoilusta aika rassavaa. Ajateltiin kuitenkin, että kyllä se tästä ja mentiinkin eteenpäin, mutta sitten se sairastui, ei sinänsä vakavasti, mutta sairauden myötä se taantui tosi pahasti. Se perimmäinen ongelma on varmaankin todella huono stressinsietokyky (oli viety uudelleen ja uudelleen koirien sekaan pentuna vaikka oli purtu), mikä saattaa tarkoittaa sitä, että aina jos jotakin tapahtuu esim. sairaus, niin koira sekoaa täysin. Se ei siis kuitenkaan ole aggressiivinen, mutta siitä näkee, ettei sillä ole hyvä olla. Se on huolissaan ja vahtii jatkuvasti. Nyt on myös ajatus kahdesta kodista vaikea: kestääkö sen pää sitä? Joka tapauksessa, syksy on siis mennyt sitä kouluttaessa ja olen viettänyt paljon aikaa vanhempieni luona. Ongelmana on se, että nyt kun koiran kanssa on ollut tosi vaikeaa niin äitini romahti täysin. Tarkoitan siis, että oli valmis jo antamaan koiran oikeasti pois ja itki vaan sängyssä. Kyllä sitten seuraavana päivänä meni jo paremmin, mutta mulle tuommoiset romahdukset ja vanhempien riitely (mitä koiran ongelmat on myös paljon aiheuttaneet) on TODELLA rankka paikka. Mulle tulee fyysisesti paha olo siitä. Ja pelkääm että ne eroaa tai jotain. Olen siis jos 26-vuotias eli ei varmasti ole hyvä olla näin paljon huolissaan vanhemmistaan. Tämä on siis tehnyt olemisen siellä vaikeaksi ja olen jo alkanut miettiä, onko tämä minulle liikaa. Kuitenkin olen ihan älyttömän kiintynyt koiraan ja uskon, että sillä on vielä mahdollisuudet päästä yli ongelmistaan. Olen myös onnellinen ollessani koiran kanssa.Miksen sitten ota koiraa omaan kotiini, senkin uhalla että se stressaa? Eihän ole hyväksi myöskään olla ympäristössä, jossa itketään ja riidellään. No, mieheni on aina sanonut ettei pidä ollenkaan koirista ja ettei halua sellaista. Voi olla, että koko koiran hankkiminen, edes yhteiseksi, oli epäreilua hänelle. Ajattelin vaan, että koira olisi meillä ollessaan minun vastuullani ja ehkä hänkin voisi vähitellen kiintyä siihen. Ehkä tilanne oli myös jossain määrin se, että halusin kerrankin tehdä jotain, mikä itsestä tuntuisi hyvältä. Ajattelen aina kaikkien muiden onnellisuutta ennen omaani ja koira oli mun suuri unelma. Nyt jälkeenpäin olen ajatellut, että ehkä kuin tehtiin se päätös koiran hankkimisesta (mieheni siis kuitenkin suostui siihen, puhuimme asiasta, mutta sopimatta ehkä jäi kuinka paljon koira loppujen lopuksi olisi meillä), niin olisin jo ajatellu, että ehkä meidän suhteella ei ole tulevaisuutta. Ehkä ei olekaan. Pelkään kuitenkin lähteä, enkä siis haluaisikaan. Haluaisin olla onnellinen, mutta en tiedä onnistuuko se hänen kanssaan. Toisaalta mieheni on kaikin puolin hyvä mies, luotettava, mutta kommunikointi ja kiinnostuksen kohteet menee ristiin.Tällä hetkellä tilanne tuntuu siltä, että en kohta enää jaksa. Lääkäri määräsi masennuslääkkeitä, mutta en ole aloittanut vielä. Tuntuu, ettei ole vaihtoehtoja. Jos haluan olla koiran kanssa, minun pitää olla joko vanhemmillani paljon lähiaikoina (parisuhteemme varmaan kestäisi tämän, mutta en tiedä kestänkö itse vanhempien ilmapiirissä) tai ottaa koira meille (voi olla ainakin aluksi hankalaa, koska koira stressaa, se ei ehkä ole nyt hyväksi sille ja lisäksi mieheni ei haluaisi, vaikka nyt kyllä sanoi että se käy tilapäisesti). Pitäisikö vaan heittää hanskat tiskiin vai yrittää vaan vielä? Entä tulevaisuus, minä haluan olla koiran kanssa ja mies tuntuu ehdottomalta. Toisaalta, jos parisuhteessa olisi kaikki hyvin, en ehkä haikalisi koiran perään niin paljon. Olemme syksyn aikana käyneet parisuhdeterapeutilla ja on käynyt selväksi, että suhteen jatkuminen vaatii molemmilta paljon työtä. En vaan ole varma jaksanko tai haluanko enää yrittää. Oma jaksaminen tässä lähinnä nyt mietityttää.kiitos jos jaksoit lukea kaiken, kommentoikaa jos tulee jotain mieleen.

Minä olen tosi huono tällaisissa asioissa, mutta kun kerta luin loppuun niin täytyy näin pitkään tarinaan jotakin vastatakin.

Minua jäi ihmetyttämään se, että olet hirveän huolissasi koirasta ja vanhemmista. Sekä hieman omasta jaksamisestasi.
Olisi varmasti tällä hetkellä viisainta huolehtia itsestäsi ja aloittaa se masennus lääke. Ja murehtia vähän vähemmän muista. Sitä jaksaa paremmin auttaa muita kun on itse kunnossa.

Tsemppiä

Mielestäni tarvitset ammattiapua. kuulostat läheisriippuvaiselta ja nyt se riippuvuus kohdistuu vanhempiisi ja koiraan. Ehkä koet koiran ja vanhempasi yhdeksi paketiksi, jota ilman et voi elää. Miehesi jää varmaan paljon vähemmälle. Koiran kautta haet jotakin: turvaa, ystävää johon nojata, lapsen korviketta.... Mikä se onkaan selvitä se ja hae apua! Usko, että voit elää täyttä elämää, kunhan saat itsesi koottua ehjäksi jälleen. Mieti, miksi olet riippuvainen vielä vanhemmistasi noin suuressa määrin?

olet kultainen tyttö joka miettii asioita liikaa. en tiedä oletko masentunut mutta valtavan surumielinen olet. miehessäsi on vikoja mutta jos ei lyö petä valehtele tai juo niin hyvä varmasti on että kanssasi asuu joku. koira saa nyt suhteettoman paljon huomiota. jos se on mielenvikainen niin kaltaistesi herkkien kannattaa siitä luopua. olen eläinrakas mutta realisti. koita pärjäillä ja yritä joskus nauraa!

elin vajaat 2v. saman tyylisessä parisuhteessa kuin sinä ja nyt kun olen toisen kanssa jo naimisissakin niin olen joskus miettinyt miten edes jaksoin melki 2v. ihmistä joka oli niin erilainen kuin minä..
Suosittelen kokeilemaan erilleen asumista ja että sinä otat koiran itsellesi, pian se tottuu.
Eihän toki koiralla kannata vanhempiasi stressata jos heistä tuntuu etteivät jaksa niitä ongelmia ja siten sinun ei tarvitse nähdä heidän riitelyä ko aiheesta..
Nyt alat ottamaan niitä lääkkeitä jotta saat mielesi tasapainoon ja teet elämällesi jotain!

piä koira ja heitä mies. syyt
1. koira vähentää stressiä, mies ei
2. suhde lisää stressiäsi, koira ei
3. koira on uskollinen, miehet ei välttämättä
4. koiraa EI saa laittaa enää kiertoon
5. kun koira vain sulla, vanhemmillasi myös tilanne helpottaa

oishan noita syitä enemmänki, mutten jaksa kirjottaa enempää :)
Tsemppiä sulle!

Musta tuntuu että ongelma ei ole koira tai mies tai vanhemmat vaan sinä itse.Enkä siis tarkoita mitenkään pahalla vaan että tuntuu että mietit asioita ihan liikaa sen sijaan että antaisit asioiden mennä omalla painolla.Olisi ehkä hyvä jos menisit terapiaan myös ihan yksin jolloin voisit keskittyä vain itseesi.Itse käyn tällä hetkellä terapiassa vaikka mulla ei mitään ongelmia olekaan mutta tekee hyvää itse kullekin.Terapeutit osaavat esittää hyviä kysymyksiä mitä ei olisi tullut itse koskaan ajateltua ja se on auttanut mua ainakin ymmärtämään monia asioita..ja ylipäätään ajattelemaan asioita uudella tavalla.

Joo, kappalejako olisi todellakin paikallaan ollut...tässä nyt paremmin. Kiitos kun vastailitte ja jaksoitte lukea.

Eli siis: En oikein edes enää tiedä mikä on varsinainen ongelma. Varmasti ongelma on se, että olen huolissani vanhemmista ja tätä kautta kiinni heissä. Syy miksi ajattelen niin löytyy varmaankin omasta luonteestani ja myös vahvasti siitä että kun olin nuori (murrosiässä ja vähän vanhempi) niin vanhemmillani meni tosi huonosti. ja äitini tukeutui minuun. enkä osannut sanoa ei. Pelkäsin silloin ihan oikeasti että äitini tappaa itsensä, enkä usko että se niin kovin kaukana olikaan. Vaikka he, varsinkin äiti, ovat minulle tosi iso tuki olleet esimö sairauteni aikana niin esim. tässä tilanteessa en vaan pysty sanomaan heille että en jaksa enää. heidän jaksaminen menee omani edelle. Tiedostan sen, mutten pysty tekemään asialle mitään. Olen nyt vasta ammattiavun myötä alkanut tiedostaa, että olenkin ehkä riippuvainen vanhemmistani, vaikka olen aina ajatellut olevani niin itsenäinen kun olen huolissani heistä eikä toisinpäin.

Ongelma on myös siinä, että en tiedä, olenko onnellinen parisuhteessani. En kuitenkaan haluaisi lähteä, koska pelkään, että jään katumaan, Olen ylivarovainen kaikessa, päätöksenteko on todella vaikeaa. Mietin, voiko sitä kuitenkaan sitten löytää "täydellistä" miestä tai edes lähelle vai pitäisikö vaan yrittää nyt elää tässä suhteessa.

iso ongelma on myös se, että haluaisin todella paljon pitää koiran, vaikka se ongelmainen onkin. Mutta kun mies ei halua. Jos luovun unelmastani, niin elänkö mieheni ehdoilla? Voinko koskaan saada häneltä todellista ymmärrystä ja yhteyttä? Kaikki sanoo että ajattele omaa onneasi, mutta mitä se sitten loppujen lopuksi on?

Olen myös vahvasti sitä mieltä, että koiran uudelleen kiertoon laittaminen on hirveää. Kuitenkin, voiko sen antaa ajaa itseä aivan loppuun? Koirakouluttajammekin sanoi, että koira on vaikea ja että hän ymmärtää jos haluamme luopua siitä. Tämä oli silloin alussa kun menimme koulutukseen. Koira on kuitenkin niin ihana eikä voi peloilleen mitään. En haluaisi rangaista sitä siitä, että entiset omistajat on kohdelleet sitä hömösti vaan pelastaa sen.

Luulen, että nämä kaikki ongelmat alkavat selvitä terapian myötä ja ehkä "oikeat" ongelmat sitten nousevat pintaan. Tuntuu tosiaan siltä, että nyt pitäisi tehdä jotain, ei voi jatkua tilanne näin. Olen miettinyt myös erillään asumista ja koiran ottamista mulle kokonaan. Vaarana on kuitenkin se, etten itse jaksa yksin sen kanssa. vaikka kyllä uskon että jaksaisin. Toisaalta jos muutan nyt pois (vaikka tiedostan, että sen ei tarvitse tarkoittaa lopullista eroa), tuntuu, että valitsen sitten koiran miehen edeltä. Onko siinä mitään järkeä? Pitäisikö antaa meidän suhteellee vielä mahdollisuus? Tuntuu että haluaisin vaan päästä tästä kaikesta pois...

juuri näin kun muutkin sanovat... toisia ympärilläsi et voi muuttaa, itseäsi ja omaa suhtautumistasi kyllä....ja itsekin olet hahmottanut koiran ongelmien syyt ja seuraukset koiran ongelmat ovat eriasia ihmissuhdeongelmien rinnalla ne vain kietoutuvat yhteen silläkohdin miten miehesi suhtautuu koiraan.
Mieti kuinka haluat tulevaisuudessa elää, koira vaistoaa ihmisestä että, tuo ei pidä minusta, eli ei varmaan kotiudu sinun ja miehesi yhteiseen kotiin tuolla taustalla kun sen on vaikea luottaa kehenkään jo nyt.
Mieti mikä on tärkeintä tulevaisuus yhdessä jolloin molemmilta vaaditaan paljon kompromisseja vaiko oma itsenäisyys ja itsetuntemus josta voit kasvaa ehjemmäksi ihmiseksi ja oppia tietämään mitä haluat. Jotenkin kirjoituksetasi saa sen käsityksen että olet "hukannut itsesi" ja joutunut liian aikaisin aikuisen rooliin ja pitämään "huolta" vanhemmistasi eikä päinvastoin kuika asian oikeasti pitäisi olla.Terve itsekkyys ja tieto siitä mitä haluaa ja uskallus toteuttaakin joitakin realistisia haaveitaan ja haaveilla lisää ovat merkki normaalista terveestä elämästä ja psyyken tasapainosta. :hug:

Jos tuntuu jo nyt siltä, että sinulla ja miehellä on vähän yhteistä ja jos sinä joudut menemään miehen tahdon mukaan, niin jätä mies. Jos on mahdollista, niin elä ainakin hetken itseksesi tai koiran kanssa, ja mieti asioita. Toisaalta, sinun on hyvin vaikea irrottautua huolista ja murheista, joita vanhempasi aiheuttavat. Yritä opetella ajattelemaan itseäsi, sillä se on ensimmäinen askel tervehtymiseesi.

Oli aika sekavaa tekstiä ja paljon ja mulle tuli nyt mieleen, ettet tosiaan itsekään teidä mikä on ongelma ja teet ongelmia asioista, jotka eivä tole ongelmia, siis on vain tavallista elämää, ja sinä paisuttelet niitä, mietit ja pohdit..

Ikään kuin kuvitelma, että se ns. tasainen ja tasapainoinen, oikea hyvä elämä olisi jotenkin ongelmatonta, selkeää, tasaista, siinä ei ole murheita ja jos jotain onkin, ne on hahmotettavissa ja ratkottav issa.

Kun ei ole niin.

Kaikilla on murheensa ja solmunsa.

Sinä vaan teet solmuja tavallisista arjen asioista.

Itseäni auttoi aikanaan kovasti: kun en tiennyt mitä haluan elämältäni, aloin miettiä, mitä EN halua.
Sehän oli helppoa. Katsoin sen hetkistä elämää ja mietin, mikä siinä on pielessä ja minkä haluan muuttuvan.
Kirjoitin ne paperille ylös. Selkeytyivät.

Kun olin kirjoittanut, esim. että
en halua parisuhteeni jatkuvan sen sisältöisenä kuin se silloin oli
en halunnut tehdä sitä työtä mitä tein
en halunnut asua siellä paikkakunnalla

jäin miettimään miten voin muuttaa esim, parisuhdettani. Totesin, etten mitenkään, koska olin jo siihenkin asti yrittänyt sitä kovasti ja tuloksetta.
Erottiin.
Muutuin toiselle paikkakunalle, aloitin työt,. hain sittemmin taas uudelle paikkakunnalle opiskelemaan ja valmistuin ammattiin.
Ja tuon kaiken tein kuitenkin niin, että meillä oli lapsia, jättäydyin siis yksinhuoltajaksi.

Nyt olen joutunut miettimään suhdettani siskooni.
Yhtään hyvää sanaa en muista häneltä kuulleeni, ja väsyin siihen ettei minussa ole hänen mielestään mitään hyvää ja sehän pitää tietyisti sanoa ääneen mulle mutta myös kaikille ihmisillekin, niillekin joita esim. tapaisin ensimmäistä kertaa. he ovat saaneet jo ennakkotietoa, että millainen se tämä sisko oikeen onkaan..

laitoin välit poikki.

Tällä tarkoitan, että jos jatkuva huolehtiminen vanhemmistasi verottaa sinun omaa jaksamistasi, lakkaa huolehtimasta. He ovat aikuisia ja vastuussa omasta elämästäsi. Voit olla heihin yhteydessä mutta siten, ettet stressaa itseäsi heidän asioillaan.

Oman elämäsi suhteen sinun on myös mitiettävä mitä haluat ja mitkä ovat niitä tärkeitä asioita mihin haluat panostaa.

Ero ei helppo ole, vaikkei lapsiakaan ole, koska uusi ja tuntematon pelottaa. Se voi kutenkin olla hyvä asia, koska tyytymätön olet nyt.

Kiitos vastauksista. Ehkä vaan toivoisinkin että joku sanoisi minulle että eroa. Toivoisin niin, että uskaltaisin heittäytyä ja ottaa riskejä enkä aina olisi nii huolissani ja ajattelisi liikaa. Oli myös hyvä idea miettiä mitä en halua. kai se aika selvää on, että en ole tyytyväinen tässä suhteessa enkä myskään paikassa missä asumme nyt, eli miehen lapsuudenmaisemissa, missä hänellä on kaikki läheiset ja minulla ei mitään.

itsemurha-ajatuksia on välillä kun tuntuu, ettei enää vaan jaksa ja ettei valoa näy tunnelin päässä. En kuitenkaan usko, että voisin tehdä mitään, koska suurimman osan ajasta uskon vielä, että pakko se elämä on hyvääkin joskus olla. Eli siis ei siitä pitäisi mitään huolta olla...

no, minua ärsytti se, että tuossa suhteessa kaikki päätökset oli miehen sanelemia. Jos ja kun ne meni pieleen, syytin tietenkin miestä, jonka mielestä esim. meidän parisuhde olisi paermpi jos minä muuttuisin ja olisin toisenlainen... no jaa.

ajattelin, että kun olen itsekseni, ja teen sitten mitä tahansa päätöksiä: ostanko keijua vai flooraa, esim., vastuu seurauksista on minun,. Jos menee pieleen, syytän tasan itseäni.

Ja kas, kun sai itse tehdä ne päätökset, ei ne pieleen menneetkään. Nehän oli minun omia, minun näköisiä, minulle vain - vaikka ne lapset tietty, mutta silti siis.

Itse olin myös semmosessa parisuhteessa ja elämässä, että tarvoin pimeässä. Kummasti se valoistui ja hymyä tuli, kun erosin ja toivuin siitä erosta. Siis surutyöhän siitä ensin tehtiin..

Myöhemminkin olen ollut ikään kuin semmosessa tunnelissa, ettei valoa, ei ovea. Olen sitten ajatellut, että se ovi on, mutta en näe sitä, seison ikään kuin välitilassa. Kun jaksan ja ratkaisen tavalliset arjen asiat, menen päivän kerrallaan, rauhassa, pääsen eteenpäin ja se ovi löytyy. ja aina on löytynyt. aina on menty parempaan. kuitenkin.

Tee elämääsi jonkinnäköinen asioiden setvimissuunnitelma.
esim.
1) hoidat masennustasi
a) aloitat lääkityksen
b) aloitat terapian

2) päätät parisuhteen tilan ja muuta ongelmat vasta sitten, kun saat masennuksesi hoidon vauhtiin. ehkä ajattelisit silloin kirkkaammin, kun olisit vähemmän masentunut?

Setvimissuunnitelma varmasti on hyvä, juuri niin, ettei tekisi mitään lopullisia päätöksiä ennen kuin itse on paremmassa kunnossa. Päätös siitä koirasta pitäisi kuitenkin tehdä ihan nyt lähiviikkoina, koska vanhempani eivät varmaan jaksa sen kanssa. Eli päätös että olenko siellä ja autan tai otan sen koiran mieheni ja minun kotiin vai annanko heidän hankkiutua eroon siitä. On myös pieni mahdollisuus, että he vielä jaksaisivat sen kansasa, mutta siihen en jaksa sitten enää puuttua. Omaan asuntoon pääseminen koiran kanssa kahdestaan kestäisi aika kauan kuitenkin. Tiedän, että itse mun pitäisi nää asiat päättää, mutta se on niin vaikeeta...siksi varmaan olenkin niin pihalla. Niin ja siitä masennuksen hoidosta...voinko parantua jos eläminen tässä suhteessa aiheuttaa sitä masennusta jos jatkan..?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuskainen:
. Niin ja siitä masennuksen hoidosta...voinko parantua jos eläminen tässä suhteessa aiheuttaa sitä masennusta jos jatkan..?

Niin, mulle on tullut sama mieleen. Mutta vain sinä tiedät, se on sinun elämä loppujen lopuksi.
vaikka me annettaisi täällä miten hienoja neuvoja, me annetaan ne omista lähtökohdista ja vain niillä tiedoilla mitä kirjottelet ja perustetaan niistäkin siis ihan omat - jokainen omansa -johtopäätökset. ja seurauksista kuitenkin vastaat sinä itse.

Tuota..tuota. Useat miehet eivät osaa ilmaista itseään ja kertoa miltä tuntuu. Ennenkuin se yhdessä opetellaan. Ja miksi pitäisi olla samat mielenkiinnon kohteet, erilaisuus on hyve. Ei puolison kanssa tarvi olla kuin kaksi marjaa. Toinen voi olla piirakan pohja :D . Välttämättä mikään ei saa koiraa entiselleen, ajankaan kanssa. Voipi olla kovinkin arvaamaton, ja yhdistelmänä lasten kanssa...? Sä olet jo aikuinen, niin kuin sun vanhemmatkin on. Vanhimmillas on omat ongelmansa joihin sä et pysty auttaa. Ihminen ei muutu ennen kuin itse haluaa muuttua. Joten sun on hyväksyttävä tilanne heidän kohdaltaan ja ajateltava omaa hyvinvointiasi.

Yhteistyössä