Vaikea päätös, mielipiteitä/apua kaipaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mievuon=/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mievuon=/

Vieras
Elikäs, mies haluaa muuttaa toiselle paikkakunnalle missä opiskelee ja opinnot kestävät ainakin seuraavat viisi vuotta. Itse valmistuin perjantaina täällä tämän hetkisessä kaupungissa. Miehellä mennyt koko viime vuosi matkoihin 3h päivässä. Ja minä olen tänään menossa työhaastatteluun täällä päässä ja aika varma työpaikka on tiedossa. Asuntoa kävimme katsomassa tänään ja huomenna pitäisi ratkaista muutammeko vai emmekö? Mies on jo nyt vihainen kun olen vähän nihkeä tuon muuton suhteen. Minulla ei ole siellä mitään/ketään. Miehellä opiskelu ystäviä. Ja vielä se että meillä on kaksi lasta ja toinen erityislapsi. Muuttaako vai eikö? Ja tuntuu että vaikka antaisin miehen mennä sinne yksinään opiskelemaan niin yhteiselo oli sitten siinä. Sanoi että jos ei muuteta niin ei hän jaksa koko loppuaikaa matkustaa eessun taas joka päivä. Ja muutenkaan meillä ei mene hyvin...=( En todellakaan tiedä mitä tehdä. Ja kaupunki ihan vieras tänään kävin siellä ensimmäisen kerran elämässä.

Onhan sulla se mies. Itse olen muuttanut ventovieraaseen kaupunkiin ulkomailla ihan yksin ja myöhemmin kotimaassa vauvan kanssa yksin uuteen, suureen kaupunkiin. Ystäviä on löytynyt.

Miten miehesi alunperin haki toiselle paikkakunnalle opiskelemaan? EIkö silloin olisi pitänyt pohtia tulevaisuuden asuinpaikkaa? Mikset ole hakenut töitä uudelta paikkakunnalta?

Vaikea paikka... Mikä opiskelu kestää 5 vuotta? Olisko miehen mahdollista tentiä ainakin osaa aineista taikka jotenkin etänä opiskella? Kyllä mä ehkä harkitsisin muuttavani 5 vuodeksi sinne opiskelu paikkakunnalle jos ei mikään muu järjestely onnistuis. Mutta vuokralle... ja sitten 5 vuoden päästä muutto taas muualle...

Haki korkeakouluun mitä täällä ei ole ja pääsi sinne opiskelemaan. Helppohan se sanoa että miksi en ole sieltä töitä hakenut kun en viikko sitten tiennyt vielä tarjotaanko meille asuntoa sieltä vai ei? Ja en tunne siellä paikkoja yhtään.

mutta ei mikään spesiaalihommaa. Täällä olisi vaan koko aikaisen paikka ja tasainen kuukusiliksa. Työkkärin sivuilta sivuilta kun on katsonut niin siellä on vaan keikka/osa-aika hommaa tarjolla mikä taas ei perheelliselle kannata.

Mä muuttaisin sinne. Töitä saa, vaikka ei olisikaan juuri sitä omaa alaa, mistä tahansa mutta se opiskelupaikka on vain siellä. Jos haluat pitää perheen kasassa niin muuta sinne. Joka paikasta löytyy myös uusia tuttavia, työkavereita, lapsille ystäviä. Toisaalta, jos haluat erota, tässä olisi hyvä tekosyy :)

Yhteistyössä