Vaikea kysymys, mutta abortin vastustajat, yrittäkää vastata.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarkoituksella kärjistetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarkoituksella kärjistetty

Vieras
Ja vaihtoehtoja ei ole. Sä et voi sanoa, vaihtoehto c, koska sellaista ei ole. On ainoastaan vaihtoehto a ja b. Sä et voi vastata et noin ei tulisi käymään tai noin ei saisi päästä käymään. Sun täytyy vaan valita, vaihtoehto a tai b. Hyvin yksinkertaista, mutta pysytytkö siihen?

Kumpi on parempi kohtalo vauvalle:

a) Nainen tekee lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen rv 5 heti kun huomaa olevansa raskaana. Alkion sydän ei vielä lyö eikä ultrassa vielä pystytä edes toteamaan onko kyseessä normaali raskaus vai tuulimuna. Ultrassa näkyy vain sikiöpussi.

b) Nainen synnyttää vauvan. Nainen ei kotona jaksa kuunnella vauvan itkua vaan jättää vauvan yleensä yksin itkemään tai sitten nainen puree tai lyö lasta kunnes lapsi on hiljaa. Nainen myös usein peittää lapsen suun tyynellä hiljentääkseen vauvan itkun. Vauvan isä ei myöskään jaksa lapsen itkua. Lyö lasta usein, käyttää vauvaa toistuvasti seksuaalisesti hyväkseen. Vauva usein hiljennetään juottamalla alkoholia ja antamalla unilääkkeitä. Lopulta, vauvan ollessa 8 kuukauden ikäinen, isä heittää vauvaa toistuvasti ilmaan ja antaa vauvan pudota maahan. Toistuvasti. Vauvan vanhemmat nauravat vieressä kännissä. Vauva lopulta kuolee vammoihinsa.

Joten valitkaa. Vaihtoehtoja on vain nuo kaksi, a tai b. Kumpi on lapsen kannalta parempi vaihtoehto?

Mä en ole abortin vastustaja juuri tästä syystä B. Tiedän MONTA perhettä, joiden lapselle olisi ollut parempi olla koskaan syntymättä.
KUKAAN ihminen ei ansaitse moista kohtelua ja ap:n b esimerkki on arkipäivää joissain perheissä. Turha jeesustella.

Eli ehdottomasti olen sitä mieltä, että abortti on jokaisen naisen henkilökohtainen ratkaisu ja siihen ei ole kellään kuonon länkyttämistä.
Mielummin abortti kuin pahimmassa tapauksessa koko elämän kestävä helvetti.

Alkuperäinen kirjoittaja mami-07:
mutta jos en pystyisi huolehtimaa lapsestani niin ennemmin antaisin adoptoitavaksi kuin tekisin abortin.

:o :o :o

Eläisit koko elämäsi tietäen että TUOLLA JOSSAIN on osa sinua, lapsi jolle ei koskaan annettu mahdollisuutta tutustua biologiseen äitiinsä.
Onko tuo lapsen edun mukaista ajattelua? Ei.

Eihän tässä asiassa ole kuin yksi oikea vaihtoehto a) Mä hyväksyn abortin... jos on kyse insestistä tai raiskauksesta tai todetaan että vauvalla on todella pahoja kehityshäiriöitä ja hän tulee kuolemaan joko synnytyksessä tai sen jälkeen tai häl tulee olemaan kivulias elämä... et en ole täysin vastustaja....

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
No onpa todella kärjistetty, koska tuollaista ei voi etukäteen ennustaa.

No tuo mun esimerkki on oikea tapaus. Koko 8 kuukautta jonka sai elää, tuota tyttöraukkaa pahoinpideltiin, käytettiin seksuaalisestihyväksi, jätettiin yksin kun vanhemmat lähti ryyppäämään, purtiin, poltettiin tupakoilla, huumattiin, jätettiin ruokkimatta, vaipat ja vaatteet vaihtamatta. Tuon tytön koko elämä oli silkkaa kärsimystä ja vain sen takia että äidin uskonto kielsi abortin. Olisin kuulemma sen muuten tehnyt. Ja tällaisia tapauksia on useita. Väittääkö joku oikeesti, että ei koskaan, ei missään eikä ikinä, abortti ole oikea tai parempi ratkaisu?

Alkuperäinen kirjoittaja mami-07:
mutta jos en pystyisi huolehtimaa lapsestani niin ennemmin antaisin adoptoitavaksi kuin tekisin abortin.

mä toimisin just noin.... rakkautta on antaa lapsi hyvään kotiin jos tietää että siel lapsi sais ruokaa/tarvittavia asioita mitkä takaisi hälle turvallisen ja hyvän lapsuuden... Mun kaveri on adoptoitu just vauvana ja hää sai tietää biologisesta äiditään vasta 13-vuotiaana oli kova pala mutta kun oli asian itselleen selvittänyt niin hää sanoi just et hänen oikea äitinsä on pitäny rakastaa todella paljon kun on ratkaisunsa tehnyt ja antanut hälle mahdollisuuden elää sitä elämää mitä hää eli...

En halua valita koska kysymys on ihan järjetön, anteeksi vaan. Tuollaisen kysymyksen esittää vain kun haluaa kuulla yhden ainoan vastauksen. Itse en koskaan voisi tehdä aborttia mutta muiden ratkaisuihin en voi vaikuttaa. Epäilen kyllä että kuka itse tietäisi raskausviikolla viisi että aikoo ruveta lapsensa pahoinpitelijäksi kun lapsi syntyy vaikka olis miten alkkis, narkkis tai muuten sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
No onpa todella kärjistetty, koska tuollaista ei voi etukäteen ennustaa.

No tuo mun esimerkki on oikea tapaus. Koko 8 kuukautta jonka sai elää, tuota tyttöraukkaa pahoinpideltiin, käytettiin seksuaalisestihyväksi, jätettiin yksin kun vanhemmat lähti ryyppäämään, purtiin, poltettiin tupakoilla, huumattiin, jätettiin ruokkimatta, vaipat ja vaatteet vaihtamatta. Tuon tytön koko elämä oli silkkaa kärsimystä ja vain sen takia että äidin uskonto kielsi abortin. Olisin kuulemma sen muuten tehnyt. Ja tällaisia tapauksia on useita. Väittääkö joku oikeesti, että ei koskaan, ei missään eikä ikinä, abortti ole oikea tai parempi ratkaisu?

missä uskonnossa sallitaan insesti,ryyppääminen,huumeet tupakanpoltto ???? tossa tapauksessa ei kyl uskonnolla ole ollu mitään tekemistä......

Mielestäni a

Tämä on samantapainen juttu johon olen törmännyt jo vuosia sitten.
Eli abortti vai ei, jos lapsen tuleva isä on juoppo, mielisairas ja pahoinptelee vaimoaa ja muita lapsia, äiti alistuu täysin isän tossun alle, perhe elää koyhyydessä, lapsia ennestään 4, syntyvä lapsi on kuulovammainen, sairastuu myöhemmällä iällä mielisairauteen ja kuolee nuorena aikuisena.
Jos vastaat abortti, onneksi olkoon Beethoven ( se säveltäjä) ei olisi koskaan syntynyt ja maailmasta olisi jäänyt paljon kaunista musiikkia puuttumaan.

Vaikka abortti olisi joskus parempi ratkaisu niin se ei tarkoita että abortti olisi oikein. Tarkoitan että tuollaista tilannetta kuin b ei tulisi koskaan olla! Mutta koska asetit tuollaisen kärjistyksen niin tietysti noista kahdesta a vaihtoehto on parempi vauvalle. Mutta toivoisin että koskaan asiat ei olisi noin. Tiedän kyllä että on... Toivoisin että kaikki lapset saisi syntyä ja rakastavaan perheeseen. Ikävä kyllä asiat ei aina ole niin... Mutta turha syyttää/syyllistää abortin vastustajia. Syyllinen on yksin se joka tekee pahaa vauvalle! Mutta minun mielestäni ihminen on ihminen alusta saakka eikä ihmistä saa tappaa koskaan. En käy tästä yhtään väittelemään. Kerroin jo mielipiteeni.

Kuulostaa ihan Baby Briannan tapaukselta, onko sama vai joku muu samanmoisen kohtalon saanut vauva?

Jotain ihan käsittämätöntä että tuollaista tapahtuu ja vielä omien vanhempien taholta, mutta tuollaista sattuu vieläpä hyvinkin paljon tällä maapallolla.
Pahuus muhii pinnan alla. Pahuutta ei ulkomaailmaan näy, koska tapahtuu piilossa puolustuskyvyttömille uhreille.

Miten niin muka järjetön ja kärjistetty??
Eikä ole yhtään, vaan hyvinkin mahdollista ja kyllä, hyvinkin arkipäivää maailmalla.
Ottakaa nyt jo pliis ne vaaleanpunaiset lasit pois silmiltänne tekopyhät, tai kuulutte samaan pahojen ihmisten joukkoon, jotka sulkevat silmänsä ja ovat välittämättä.

Yhteistyössä