vaikea hiivatulehdus..

elikkäs mulla vuosia kestänyt emättimessä hiivatulehdus, papoja otettu ja aina sieltä se hiiva löytyy.

kirjoittavat reseptille näitä apteekin hiivalääkkeitä haettavaksi, ja niitähän olenkin jo viimeisen 3 vuoden aikana käyttänyt jo aika satsin ja ei mtiään muutosta. pikkuhousun suojia menee päivässä ainakin 4.

aivan rasittava vaiva, ja sitte kun eivät oikeasti tajua lääkärissä että noista canesteineistä ei ole mitään apua.

onko muulla tällästä ongelmaa? pitäis ilmeisesti alkaa soittaa yksityiselle, että sais oikean avun vaivaan.

Jaa-a... siskollani oli sama ongelma - vasta perusteellinen ruokavalion muutos toi avun, ja nyt jo pari vuotta täysin ilman tulehduksia. Mitkään lääkkeet ei vaivaa vieneet, vaan häätökuuri perustui täysin ruokavalioon, joka on tiukka. Mutta jos siitä lipsuu, heti alkaa oireilla. Kaikki eivät tietenkään ole yhtä herkkiä, jokaisen on löydettävä itse se määrä, jonka sietää hiilihydraatteja, vallankin niitä huonoja.

en ole saanut tuommoisia lääkkeitä, mutta toki olen kuullut. sitä juuri ihmettelen, että miksi eivät kirjoita reseptiä, kun nuo tavalliset konstit ei auta.

aivan ahistavaa jo tämä. ihan kuin olis kuukautiset kokoajan, koska vuotokin mitä tulee, on sen verran "runsasta", että sen kyllä tuntee kun valahtaa housuihin.
ja meikäläinenkin kun tykkää urheilusta, niin olis mahtava joskus päästä juoksemaan niin, että joku perhanan side ei häiritsis menoa :'(

tosi rasittavaa.. en edes muista millon on viimeksi ollut sidetön päivä.

tuleekohan tollasista lääkkeistä sit sivuvaikutuksia? viime raskaudessa neuvolan hoitaja hiljaa ehdotti, että jos ei raskauden jälkeen vuoto lopu, niin ehkä kattoa tuommosia lääkkeitä. ovat vaan kuulemma niin myrkkyä, eli vahvoja, että eivät sen takia mielellään alkas määräämään. nytkin taas lynttäsitvät canestinen reseptin käteen.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Jaa-a... siskollani oli sama ongelma - vasta perusteellinen ruokavalion muutos toi avun, ja nyt jo pari vuotta täysin ilman tulehduksia. Mitkään lääkkeet ei vaivaa vieneet, vaan häätökuuri perustui täysin ruokavalioon, joka on tiukka. Mutta jos siitä lipsuu, heti alkaa oireilla. Kaikki eivät tietenkään ole yhtä herkkiä, jokaisen on löydettävä itse se määrä, jonka sietää hiilihydraatteja, vallankin niitä huonoja.
mitähän tämä ruokavalio sitten sisältää? :$

Alkuperäinen kirjoittaja peikko85:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
mitähän tämä ruokavalio sitten sisältää? :$
Helpompi luetella, mitä ei sisällä. Eli:
- sokeria
- viljatuotteita
- perunaa, bataattia

Hedelmiä hyvin rajoitetusti. Marjoja kylläkin. Kasviksia runsaasti.

Onko sinulla otettu näytettä? Hiivaa aiheuttavat useat eri pöpöt ja toisaalta voit saada sen takaisin myös mieheltäsi. Näin minulle kävi ja sitten piti hoitaa molemmat. Hiivat tykkäävät yleensä sokerista ja esim antibiottikuurit (vaikuttaessaan normaaliflooraan) edesauttavat monille hiivan määrän kasvun.
Suun kautta otettava hiivan häätökuuri on lyhyt, mutta rasittaa maksaa.

Gynekologini kertoi myös, että pikkuhoususuojat ( ja jotkut siteetkin) ovat lisänneet hiivatulehduksia ja kysyi minulta miksi ihmeessä käytän niitä??

Hei! Mulla oli kolmen vuoden hiivakierre kerran kuussa, eli kuukaudesta meni aina viikko hiivatulehduksen hoitoon. Tosi kamalaa, välillä en voinut kuin itkeä. Kokeilin kaikenmaailman hiivanpoistokuurit yms. Lääkärit eivät osanneet sanoa mistä jatkuvat tulehdukset johtuvat, sain vain reseptin niihin tabletteihin (suun kautta otettaviin). Aluksi otin sellaisen kuukauden kuurin niitä tabuja (eli yksi tabletti viikossa, pitäisi kuulemma tehota) mutta eipä auttanut. Jatkossa sitten otin sen heti kun tuli hiivan oireita ja sillä se meni ohi kunnes taas seuraavassa kuussa tuli uudestaan. Luulin että hiiva on minun loppuelämän riesa ja sen kanssa on vain elettävä. Tosi kammottavaa!

Apu löytyi yllättävästi. Eli mulle tuli pakollinen hormoonikierukan vaihto ja hiivatulehdukset loppuivat kuin seinään. Se hormoonikierukkahan vaihdetaan aina viiden vuoden välein ja mulle laitettiin ihan samanmerkkinen kierukka kuin entinenkin, silti sillä oli sellainen vaikutus että tulehdukset loppuivat heti.

Jospa tästä jollekin hiivasta kärsivälle olisi apua...

Itse sain neljän kuukauden tablettikuurin, siis suun kautta, muistaakseni kerran kuussa tabletti. Lyhyempi kuuri ei tehnyt mitään eikä voiteet ym. Ruuasta myös sokeri pois ja vähemmän leipää ym. viljatuotteita, ei missään nimessä mitään valkoista viljaa. Pikkuhousunsuojat ja siteet vaihdoin kestoihin eli kankaasta tehtyihin. Maitohappobakteereita söin myös jatkuvasti. Näillä pääsin pitkästä kierteestä eroon.

Kuulostaapa ihan omalta elämältä, eli mullakin krooninen hiivatulehdus. Mulla on reseptillä määrättynä valmiiksi tuota suunkautta otettavaa ja se on toistaiseksi tepsinyt, kunnes puhkeaa aika pian uudestaan. Olen jo niin tottunut oireisiin, etten aina ees muista asiaa enää.

Ruokavalio on tosiaan kaiken a ja o! Kaikki sokeri pois! Eli esim mehut, karkit ja tietenkin näkyvät sokerit. Sitten tietysti nuo vääränlaiset hiilihydraatit, siinäpä sitten elelet "normaalia" elämää... :headwall:

Yhteistyössä