Vaikea 3v.

Mitähän tekisin tuon pojan kanssa!
Kaikki päivät menee hänen komentamiseen, aina saa huutaa naama punasena, sekään ei tehoa.
Hyppii ja pomppii kun pitäisi syödä, päiväunia ei saa enää nukkumaan, ja yöunille todella vaikea saada. keksii vaikka mitä että ei tarvitsis nukkua.
Mitkään komennot ei mene perille, nauraa vaan päälle kun oikeen äkäsiä ollaan.
Hermot välillä todella kovilla.
Itsellä univelkaa paljon kun vauva valvottaa....

 
juups
Juuri siksi. Vastasit itse kysymykseesi. Eli siksi on hankala koska olet väsynyt ja et jaksa. Komennat kokoajan, ja räyhäät, ja hän nauraa koska ei enää homma tehoa kun räyhäät kokoajan.

Eli räyhää vähemmän ja puhu! TUon ikäinen ymmärtää jo puhetta ja selityksiä. Selitä, älä komenna ja ota syliin jotta saat hänet kuuntelemaan.
 
juups
Juuri siksi. Vastasit itse kysymykseesi. Eli siksi on hankala koska olet väsynyt ja et jaksa. Komennat kokoajan, ja räyhäät, ja hän nauraa koska ei enää homma tehoa kun räyhäät kokoajan.

Eli räyhää vähemmän ja puhu! TUon ikäinen ymmärtää jo puhetta ja selityksiä. Selitä, älä komenna ja ota syliin jotta saat hänet kuuntelemaan.
 
Miten on aiemmin sujunut? Onko teillä ollut tarkat säännöt ja rajat?
Mua ainakin helpottaa kun tiedän missä asioissa voin olla tosi tiukkana ja missä voi joustaa.Oletko käyttänyt jäähypenkkiä?Kannattaa kokeilla jos et ole.Toimii ainakin meillä...
 
Mä luulen että tuo on aika tuttua lähes jokaiselle pienen uhmaikäisen vanhemmalle. Toiset lapset vain ovat temperamenttisempia ja jääräpäisempiä kuin toiset. Meillä on myös muutaman viikon päästä 3v. täyttävä poika ja lähestulkoon samoja ongelmia esiintyy ajoittain. Meillä on myös vauva,2kk. Kova valtataistelu on käynnissä ja montakertaa on pojalle joutunut sanomaan että vanhempia ei komennella. Meillä on selkeät rajat, mitä saa tehdä ja mitä ei. Välillä ei totella yhtään mitään, uhotaan ja puheet menee kuuroille korville. Meillä on auttanut ehdottomasti selvät säännöt. Jos leluilla riehutaan,heitellään tai rikotaan tahallaan niin lelut menee vaatehuoneen ylähyllylle korjuun joksikin aikaa. Jos muuten käyttäydytään tyhmästi kielloista huolimatta eikä totella niin omaan huoneeseen jäähylle ja pois ei tulla ennen kuin luvan saa. Nää on auttaneet aika hyvin. Toisinaan uskomiseen menee kauankin mutta pois ei saa tulla ennenkuin sanoo itse mitä ei enää tee ja käydään yhdessä läpi mikä meni taas pieleen. Jaksamista kuitenkin teille ja yytä voi laittaa jos juttukaveria kaipaat.
 
Meillä myös 3-vuotias poika on villi. Ruokailussa jos ei ole pöydässä syömässä nätisti, vaan juoksentelee eikä tule syömään, laitan ruoan koiralle niin että poika näkee, uutta en anna . Ei tarvinnut montaa kertaa tehdä, nyt riittää muistutus tästä.
Nukkumaan menemme nukuttamaan äitiä päivällä ja poika nukahtaa melko helposti. Leluja ei saa tuoda makkariin !
Välillä hän haluaa leikkiä vauvaa ja itkee ja "vaipat" pitää vaihtaa, ollut ilman vaippoja alle 2-vuotiaasta.
Jos leluja käsittelee rajusti, ne laitetaan "jäähylle".
Ja nyt Joulun tuloa odotellessa myös ne tontut kurkkivat ikkunoista, sillä olemme tutkineet ulkona tonttujen jättämiä jälkiä ja välillä äiti näkee vilauksen ikkunassa.
 

Yhteistyössä