Vaihtoehtoja pikaruualle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fastfoodlover
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fastfoodlover

Vieras
Mietin tässä terveellisempää vaihtoehtoa rakastamalleni pikaruualle. Normaalistikin olen aika satunnainen hamppareiden ja pizzojen kuluttaja, koska valitettavasti siedän tosi huonosti sellaisia määriä hiilareita ja rasvaa. Tulee siis ihan paha olo, joka voi jatkua useamman päivän väsymyksen, kärttyisyytenä, jne. MUTTA himot on kovat! Erityisesti kaipaan ranskiksia ja majoneeseja, sekä kaikki tex mex mättö cheddar-sössöineen=ah!

Tekis mieli hilpasta hampparit perjantain kunniaksi, mutta en taida viitsiä, edellämainituista syistä.

Millä te tyynnytätte vastaavia himoja? Etsin edullisia ja helppoja vinkkejä (en siis jaksa lähteä vääntämään nyt hampurilaista itse alusta loppuun.) Sushi olis myös jees, mutta aika kallista täällä missä asun.

Kiitti vastauksista. Ruokaisia salaatteja syönkin ihan hirveesti. Noita tacoja oon kans rakastanut, tai, no etenkin nachoja. mutta sit luin jostain et nachot on ihan yhtä terveellisiä kuin perunalastut. Et en enää tiiä miten päin olis. Tacossahan kyllä on sitä kuorta aika vähän...

Mun mielipide on että kun syöt kunnolla eli tukevan aamupalan, välipaloja ja terveelliset pääruoat ne herkkupikaruokahimotkin vähenevät. Usein on siis kyse jonkinlaisesta vitamiini tai ravinneainepuutoksesta jos sua kovasti himottaa joku tietty ruoka.

Ei tietysti ole mitään herkkumättöä mutta yhtä nopeasti tekee terveellistäkin ruokaa kuin pikaruokaa. Esim. makaronit kattilassa + paistijauheliha pannulla ei vie juuri sen kauempaa kuin pakastepizzan lämmitys. Pilkot kasviksia kaveriksi.

Mausteita vaan ruokiin, kyllä makua tulee muustakin kuin kermasta ja juustosta. Hampurilaisen voi kotona tehdä itse niin että laitat kaikki täytteet mutta jätät sen sämpylän pois.

Kiitos. Olen oikeastaan tosi hyvä ruuanlaittaja, ja ruokavalioni on ihan kunnossa. Elimistöni ei vain oikein kestä mitään mättösafkaa, jota silloin tällöin himoitsen. (Eikä muuten kestä oiken makaroneja ja jauhelihaakaan, ennemmin lähdetään liikkeelle vihanneksista, joihin saatan lisätä kylkeen lihaa, pastaa tms.)

Tällä kertaa tää ratkes muuten kevätkäärylerillä, joihin tein soija-piparjuuridipin (koska valmiit soosit siältää fruktoosia) ja yllättäen kaupassa iski hirveä sellerin himo, niin sitä ja muita vihanneksia sitten dipin kylkeen myös.

Edelleen kylläkin kaipisin roskaruoka-himoon herkkuja, jotka eivät sisältäisi NIIN kovasti vehnää/rasvaa/lisäaineita, että vaivun vuorokaudeksi koomaan. : )

Yhteistyössä