Vaihtoehtoja e-pillereille

• Viestiketjun aloittaja sini
  • Ensimmäinen viesti
sini
Mitä vaihtoehtoja suosittelette e-pillereille? Pillerit aiheuttavat jonkinasteista kärttyisyyttä, ja ajattelin että voisi kokeilla muitakin ehkäisymenetelmiä... Ehdotuksia?

GettoFab
Parhaitenhan saat infoa, kun menet terveydenhoitajalle tms. ja kysyt sieltä, tai soitat.

Itse vaihdoin 7 vuotta kolmivaihepillereitä syötyäni Nuvaring-ehkäisyrenkaaseen, enkä enää takaisin vaihtaisi.:) Rengas on helppo; asetat sen vaan paikalleen emättimeen tarpeeksi syvälle ettei se tunnu, ja annat sen olla siellä kolme viikkoa putkeen. Jos kolmen viikon jakson jälkeen ei halua vielä pitää kuukautisia niin uusi rengas vaan paikalleen vanhan poisottamisen jälkeen (mulle hoitaja sanoi, että kuukautiset olisi suositeltava pitää n. 3-4 krt vuodessa). Todella kätevä, kun ei tarvitse muistaa joka päivä niinkuin pillerit piti, mä kun olen vähän hajamielinen.. :D Plus että rengas vapauttaa hormoneja paljon tasaisemmin kuin pillerit, juuri epätasainen hormonitaso ja sen vaihtelut aiheuttavat monille sivuvaikutuksia esim. pillerien kanssa. Kuukautisetkin ovat niukentuneet jopa niin paljon, että selviän pelkällä pikkuhousunsuojalla.:) Tosin kestävät edelleen 6 päivää, mikä on aika syvältä... ;D

Jos renkaan haluaa ottaa pois esim. yhdynnän ajaksi, se on mahdollista, koska sen voi ottaa kerran vuorokaudessa kolmen tunnin ajaksi pois. Oma poikaystäväni ei kuitenkaan sanojensa mukaan tunne rengasta ollenkaan.

Miinuksena vois tietty sanoa kalliin hinnan, kolme rengasta maksaa muistaakseni n. 45e..tulee kalliiksi ainakin opiskelijalle, etenkin jos ei pidä kuukautisia kaikkien renkaiden välillä.:)

Mä olen siis renkaaseen ainakin tosi tyytyväinen, mutta kuten jo sanoin, kannattaa kysyä alan ammattilaiselta, osaa varmasti opastaa sua paremmin muidenkin vaihtoehtojen kanssa.:)

Yhteistyössä