Hei!
Meillä on kotona hurmaava PAS-poika ja taustalla vuosien lapsettomuus ja -hoidot. Itse kävin kerran vyöhyketerapiassa Tampereella ja kokemus oli oikein hyvä ja rentouttava. Asiantunteva vyöhyketerapeutti ei edes väittänyt, että olisi jotenkin samantien "ratkaissut" meidän tilanteen. Hänestä oli apua ainakin siinä mielessä, että oli mukava RENTOUTUA stressin keskellä.
Toisenlainen kokemuskin minulla on, ja siksi halusin kirjoittaa tähän ketjuun. Kävin Pohjanmaalla "psykologisella vyöhyketerapeutilla"/"niksauttajalla", joka oli kyllä täysi puoskari. Hän sanoi, että minulla ei ole MITÄÄN mahdollisuuksia ikinä saada lasta, ellen noudata hänen neuvojaan ruokavalion ja ajatusmaailman suhteen. Lisäksi hänen pitää korjata joku lannerangan vääntymä, joka minulla kuulemma on. Tämän kaiken hän näki samalla sekunnilla, kun astuin ovesta sisään. Ja kuulemma lähes kaikki hänellä käyvät lopulta raskautuvat ja ne jotka eivät raskaudu, eivät ole noudattaneet hänen ohjeitaan... Lapsettomuushoidot piti hänen mukaansa lopettaa heti. Hän sanoi minun olevan todella TYHMÄ ihminen, ellen elä hänen oppiensa mukaan, koska olen selkeästi todella SAIRAS ja ihoni oli liian hapan...
Itse olin tällä vastaanotolla kovin epäileväinen, enkä todellakaan pitänyt hoidon tarjoajan asenteesta ja olemuksesta. En myöskään halunnut tuota lannerangan niksautusta, koska minulle oli juuri tehty pakkasalkion siirto, enkä halunnut tehdä mitään, mikä voisi häiritä sitä. Tuskin se niksautus olisi haitannut, mutta en vain halunnut ottaa sitä.
Lopuksi tämä hoidon tarjoaja totesi minulle, että hän pahoittelee, mutta pelkästään katsomalla minua, hän näkee, että ei ole PIENINTÄKÄÄN mahdollisuutta, että tämäkään alkio olisi kiinnittynyt, eikä minun kannata hukata aikaa niin toivomalla.
Onnekseni hän oli kovin, kovin, kovin väärässä.

Tuo meidän PAS-poikamme on nimenomaan se alkio.
Halusin kirjoittaa tästä siksi, että näitä "ammattilaisia" on monenmoisia. Ja jos teille sattuu tuollainen kuin tuolla jälkimmäisellä käynnilläni, älkää ottako hänen juttujaan todesta. Käykää vain sellaisilla hoitajilla, jotka oikeasti tekevät hyvää ja jättävät hyvän mielen. :wave: