Vaihtoehtohoidot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bubbeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bubbeli

Jäsen
03.11.2009
615
0
16
Tervehdys!

Olen kiinnostunut otsikon mukaisesta aiheesta ja niiden vaikutuksesta lapsettomuuteen.

Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia mm. vitamiineista tai muista luontaistuotteista?
Entä akupunktio tai vyöhyketerapia?

Kaikenlaista keskustelua ja kommenttia kaivataan :))

nostan tämän kysymyksen, itsekin mietin vaihtoehtohoitojen kokeilemista.

meillä alkaa tästä kierrosta 3s inssi yritys, niitä varmaan viela 2 kokeillaan ennen kun siirrytään IVFään.

olen lukenut monesta artikkelista, että akupunktio auttaa kroppaa valmistumaan IVF:ään ja muutenkin poistaa stressiä ja muuta.

onko kenelläkään kokemusta ? :)

Me kokeilimme noin vuosi sitten vyöhyketerapiaa lapsettomuushoitona.

Vyöhyketterapeutti osasi mieheni kohdalla tulkita kehon kokonaistoiminnan häiriöitä hyvin (löysi stressiä, unettomuutta ja mm. vanhan polvivamman), mutta analyysi minusta oli vähän hämmentävä. Hän kyseli joka kerta, enkö saa nukutuksi, vaikka olen ehkä paras tuntemani nukkuja. :) Hormonitoiminnastani hän ei löytänyt ongelmia ja munasarjat olivat hänen mukaansa auki. Munasarjat ultrattiinkin tuon jälkeen, ja auki olivat, mutta en suostu uskomaan, että hormonitoimintani olisi ollut ihan ok, koska viime keväänä sain lopulta vuosien tutkimusten varovaisen diagnoosin PCO:sta, jota olin pitkään epäillytkin. Minusta siis vyöhyketerapeutin tulkinta oli väärä.

Mietin silloin, että ehkäpä koettaisin vielä jotain toista vyöhyketerapeuttia saadakseni toisen mielipiteen. Kesällä kuitenkin tapasin loistavan homeopaatin, joka hoiti ansiokkaasti kissojeni ongelmia. Olisin varmasti mennyt vyöhyketerapian sijaan tämän homeopaatin hoitoihin, mutta onneksi ei tarvinnutkaan: olin yhtäkkiä tullutkin raskaaksi.

Toivotaan teille samaa onnea mahdollisimman pian!

muoks. Taustaksi vielä, että me ehdimme kärsiä lapsettomuudesta n. 3 vuotta ennen tuota ekaa plussaa, joka potkuttelee nyt viikolla 35+. Ja vylöhyketerapia ei mielestäni ollut edes täällä Helsingissä kovin kallista, joten sitä kannattaa kyllä yrittää, etenkin, koska se on vallan mainio jalkahieronta. :D

Sen perusteella mitä olen kokemuksia ja muutenkin lukenut vaihtoehtohoidoista, ni ei todellakaan kaikki hoidot päde kaikille, se on niin yksilöstä kiinni. Esim toiselle sopii vyöhyketerapia, toiselle akupunktio, jolleki jotain ihan muuta, kaikille ei ehkä ollenkaan. Eli ei voi mennä tuomitsemaan että ei vaikuta mihinkään jos ei vaan itsellä toimi...Kun on aina jotain ihmisiä jotka tyrmää vaihtoehtohoidot sillä perusteella. Itselläni aika jännästi seki, että reilu vuosi sitte ennen ekaa raskautta (joka päättyi keskenmenoon) tunsin lopulta vyöhyketerapiasta olevan apua, mutta km:n jälkeen (ja isommalla painolla) en ole kokenu vaikutusta.

Mä olen ottanu syksystä asti reilua d-vitamiiniannosta (reilusti yli virallisten turvallisten rajojen), sekä vähän vähemmän aikaa maca-jauhetta + muitakin superfoodeja (ravintoaine"pommeja" ), ja myös enempi omega3:sta, ja näyttäs vähän siltä että hormonitoiminta alkaa palautumaan. Mulla siis pcos, ja ovulaatio ja menkat todella hukassa vuosi sitte olleen km:n jälkeen eka havaittu ovis (ei varmistettu verikokeella, ainoastaan selvien oireiden ja menkkojen tulon perusteella) nyt uudenvuoden aikaan, ja nyt reipas viikko sitten toinen ovis, eli parisen viikkoa normaalista myöhässä mutta tapahtuipa kuitenkin. VHH ois kaiketi hyvä lisä, mutta olen niin ollut suklaassa kiinni että vaikka muuten olen syöny sillä tavalla niin eihän se sit varmasti vaikuta...

Minua kiinnostaa kanssa vyöhyketerapian vaikutukset lapsettomuuden hoidossa. Itsellä alkaa jonotus IVF-hoitoihin ja ajattelin tän jonotusajan käydä kokeilemassa onko vyöhyketerapiasta minulle mitään hyötyä.

Lähinnä olen halukas tietämään, mihin aikaa kierrosta on paras aika käydä hoidoissa??

Hei!

Meillä on kotona hurmaava PAS-poika ja taustalla vuosien lapsettomuus ja -hoidot. Itse kävin kerran vyöhyketerapiassa Tampereella ja kokemus oli oikein hyvä ja rentouttava. Asiantunteva vyöhyketerapeutti ei edes väittänyt, että olisi jotenkin samantien "ratkaissut" meidän tilanteen. Hänestä oli apua ainakin siinä mielessä, että oli mukava RENTOUTUA stressin keskellä.

Toisenlainen kokemuskin minulla on, ja siksi halusin kirjoittaa tähän ketjuun. Kävin Pohjanmaalla "psykologisella vyöhyketerapeutilla"/"niksauttajalla", joka oli kyllä täysi puoskari. Hän sanoi, että minulla ei ole MITÄÄN mahdollisuuksia ikinä saada lasta, ellen noudata hänen neuvojaan ruokavalion ja ajatusmaailman suhteen. Lisäksi hänen pitää korjata joku lannerangan vääntymä, joka minulla kuulemma on. Tämän kaiken hän näki samalla sekunnilla, kun astuin ovesta sisään. Ja kuulemma lähes kaikki hänellä käyvät lopulta raskautuvat ja ne jotka eivät raskaudu, eivät ole noudattaneet hänen ohjeitaan... Lapsettomuushoidot piti hänen mukaansa lopettaa heti. Hän sanoi minun olevan todella TYHMÄ ihminen, ellen elä hänen oppiensa mukaan, koska olen selkeästi todella SAIRAS ja ihoni oli liian hapan...

Itse olin tällä vastaanotolla kovin epäileväinen, enkä todellakaan pitänyt hoidon tarjoajan asenteesta ja olemuksesta. En myöskään halunnut tuota lannerangan niksautusta, koska minulle oli juuri tehty pakkasalkion siirto, enkä halunnut tehdä mitään, mikä voisi häiritä sitä. Tuskin se niksautus olisi haitannut, mutta en vain halunnut ottaa sitä.

Lopuksi tämä hoidon tarjoaja totesi minulle, että hän pahoittelee, mutta pelkästään katsomalla minua, hän näkee, että ei ole PIENINTÄKÄÄN mahdollisuutta, että tämäkään alkio olisi kiinnittynyt, eikä minun kannata hukata aikaa niin toivomalla.

Onnekseni hän oli kovin, kovin, kovin väärässä. :) Tuo meidän PAS-poikamme on nimenomaan se alkio.

Halusin kirjoittaa tästä siksi, että näitä "ammattilaisia" on monenmoisia. Ja jos teille sattuu tuollainen kuin tuolla jälkimmäisellä käynnilläni, älkää ottako hänen juttujaan todesta. Käykää vain sellaisilla hoitajilla, jotka oikeasti tekevät hyvää ja jättävät hyvän mielen. :wave:

Täällä on yksi, joka on yrittänyt saada kroppaansa kuosiin tulevia hoitoja varten. Alun perin mun luteaalivaihe oli 9 päivää ja nyt 11 päivää. Mikä siihen on loppujen lopuksi auttanut, niin siihen ei ole varmaa vastausta. Olen kuitenkin pistänyt suustani alas seuraavaa joka päivä usean kuukauden ajan:

- 50 mikrogramma D-vitamiinia
- 100mg B complex -vitamiinia
- 2 rkl Mivi total plus
- 2 kapselia EPAa (Tolonen)
- 2 kapselia Q10

Tämän lisäksi olen pudottanut painoa, siirtynyt perunan, pastan ja riisin karttajaksi (VHH) ja kuunnellut pari-kolme kertaa viikossa rentoutusohjelmaa ennen nukkumaan menoa (olen herkkä stressaamaan).

Luteaalivaiheen pidentymisen lisäksi olen huomannut seuraavia vaikutuksia:
- Ei talviväsymystä (D-vitamiini)
- Iho tullut pehmeämmäksi (Q10)
- Hiukset kasvaa nopeammin ja kynnet on paksummat

En tiedä vaikuttaako nämä jotenkin raskautumismahdollisuuksiin, mutta ainakin vitamiini- ja hivenainetilanne pitäisi olla nyt enemmän tasapainossa ja ehkä pääkoppakin on vähän rennompi. Eli ei ainakaan haittaa pitäisi olla. :)

tombatar: ei ole kokemusta kyseisestä tuotteesta, mutta Mivi Total Flexissä on noita samoja vaikuttavia aineita (ei ihan samoja pitoisuuksia) ja lisäksi siinä on muitakin elimistön tarvitsevia vitamiineja. Itse ehkä valitsisin tuon Mivi Total Flexin tuon tietyn erikoisvalmisteen sijaan. Mutta nuo erikoisvalmisteessa olevat aineet on sellaisia, joilla on mun ymmärtääkseni vaikutusta hormonitasapainoon, joten sekin voisi toimia jos sillä saralla on ongelmia.

http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=632

en noista mun hormooneista viel tiä,miten ne menee... ootan kunnalliseen lähetettä tutkimuksiin. ekat verikokeet oli nyt maanantaina ja ne oli ainaki kunnos (kilppari,pvk yms)
ja päätin mennä verenluovutukseen, hb oli nimittäin 153!!! :laugh:

mulla ny käytös greippimehu,tyrniöljykapselit ja monivitapore mis on samoja vitamiineja ko tos mivi totalissa

Alkuperäinen kirjoittaja hoitojakiinalaisittain:
Moderoitu, ei mainostusta kiitos.

Ehkä olen ainoa, joka on tätä mieltä, mutta minusta itsensä mainostaminen ammatinharjoittajana näillä palstoilla, joissa ihmisillä on hätä, on väärin. On yhtä jos naiset puhuvat omista kokemuksista ja neuvovat muita, ja on aivan eri asia jos sinä kalastelet asiakkaita täällä.

Sinä sanot, että akupunktio on parhaita vaihtoehtoja lapsettomuuden hoitoon. Minusta akupunktio on lapsettomuuden hoidossa yhtä tehokas kuin rukoileminen, toimii jos siihen uskoo. Mitään oikeita todisteita siitä, että akupunktio toimii, ei ole. Se rentouttaa lihaksia ja parantaa verenkiertoa, kyllä, mutta se on harvoin ratkaisu lapsettomuuteen. Monilla naisilla on ihan oikeita ongelmia, joihin on oikeita länsimaalaisia ratkaisuja.

T: Katkera lapseton nainen, joka on kokeillut akupunktiota.

Yhteistyössä