Vaihtoehtohoidot, luontaishoidot ja vitamiinit lapsettomuushoitojen tukena

Heippa, aloittaisin ihkauuden keskustelun tavoittaakseni laajemman väen ja katsantakannan asioihin. Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa vaihtoehtohoitojen tai luontaishoitojen tms. vaikutuksesta tai käytöstä lapsettomuushoitojen tukena?? Mitä hoitoja suositellaan ja millä perusteella? Tai mitä olette itse kokeilleet tai joku tuttu on kokeillut ja onko ollut vaikutusta?? Vai onko kaikki puhdasta puppua? :eek:

Hei Kris, aihe kiinnostaa myös minua kovasti. Kysyin tuossa joku aika sitten, olisiko
jollain näistä vaihtoehtohoidoista näkemyksiä tai kokemuksia, mutta kovin moni ei vastannut. Lähinnä vyöhyketerapiasta kuulosti olevan joillain positiivisia kokemuksia. Toivotaan, että saat vastauksia..!

Hei,

Akupunktio (osaaavan tekemänä voi vaikuttaa positiivisesti - jos ei sinänsä tuo raskautta, auttaa unettomuuteen jne, joka vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja parantaa yleiskuntoa.

Minulla pari kk ennen alkionsiirtoa foolihappoa 400 mg, kaliumjodidia 100 mg ja e-vitamiinia 400 IU päivittäin, aspiriinia 75 mg päivässä 10 pvää ennen alkionsiirtoa, jotta kohdun seinämien verenkierto tehostuisi hiussuonissa. Mitkään puutostilat eivät olleet syynä tähän coctailiin.

Hei Hillevi! Mistäs moinen koktaili oli peräisin?
Itse googlailin vaihtoehtohoitoja ja löysin erään kiinalaisen lääketieteen lääkärikesk. sivun jossa mm. lapsettomuuteen tarjottiin akupunktiota tai muita kiinalaisia poppahoitoja. Tämä lääkäri oli toiminut kiinassa aiemmin lapsettomuusosastolla jossain.. en tiedä tarkemmin. Mutta pohdiskelin vain, että uskaltaiskohan kokeilla.. kun nämä perinteisen lääketieteen menetelmät, eivät tunnu minuun purevan. Tai onhan tämäkin toki uutta ivfhoidot ja pakastukset, mutta kumminkin kun nekään keinot eivät tunnu riittävän.. :eek: ??

Kävin vyöhyketerapiassa kolme kertaa (muistaakseni viikon välein). Oli kuulemma jonkinlainen sarja joka tehdään juuri lapsettomuuden hoitoon. Lisäksi käytössä oli clomit. En tiedä oliko pelkästään clomien ansiota vai vaikuttiko vyöhyketerapia, mutta seuraavasta kierrosta plussasin! Jos siitä ei muuta hyötyä ollut niin ainaki rentoutti ihanasti. Voin suositella lämpimästi kaikille =) !

Itse olen todella kiinnostunut aiheesta kun lääketiede ei ole ollut meille avuksi (takana 1 ivf ja 1 icsi = viisi tuloksetonta siirtoa) Viime kesänä kävin homeopaatin haastattelussa ja sai melkoisen coctailin homeopaattisia ja luontaistuotteita joiden käyttö jäi sitten hoitojen myötä lääkärin kehoituksesta. Nyt taas olen popsinut luontaistuotteita kun hoidot ovat tauolla omasta halusta. Syksyllä katotaan tilanne uudestaan jos siihen mennesä ei ole tärpännyt. Melkein neljä vuotta on yritystä takana mutta usko ei ole vielä loppunut vaikka onkin välillä tosiaan horjunut. Olemme molemmat ´sekundaareja´

Entäs miehille. Onko heille olemassa mitään luontaishoitoja? Miehellä voimakas agglutinaatio ja vain muutama prossa on ns. hitaasti liikkuvia sekä paikallaan eteneviä? Olen kuullut c-vitamiinista ja sinkistä, mutta onko niistä oikeasti apua kun puhutaan vasta-aineista. Aspiriinista luin myös että sillä olisi jokin vaikutus vasta-aineisiin mutta onko ihan huuhaata?

Mites te, jotka olette kokeilleet vyöhyketerapiaa - pitääkö sessiot osua ENNEN hoitoja vai voiko ottaa "kesken"? Oon buukannut elämäni ekan vyöhyketerapiasession 10.3 mutta mulle tehdäänkin nyt PAS jo ensi viikolla 5.3, eli voinko silti mennä sinne vyöhyketerapiaan? Mitäs teille on suositeltu?

Kokemusta löytyy sen verran, että kärsin erittäin vaikeasta endosta aikoinaan, en suostunut leikkaukseen ja lääkäri piti raskaaksi tulemista erittäin, erittäin epätodennköisenä.
En halunnut uskoa sitä, vaan kävin akupunktiossa ja tämä kiinalainen tohtori tilasi meille, minulle ja miehelleni myös kiinasta ja hollannista jotain lääkkeitä ja söimme niitä. Lisäksi kävin yhtä aikaa vyöhyketerapiassa ja reikihoidoissa. Noiden kaikkien ansoista olin sitten puolen vuoden päästä raskaana ja meille syntyi terve tyttö. Ekat menkat tuli synnytyksen jälkeen tosi nopeesti ja olin taas järjettömän kipee, no ajateltiin yrittää toista lasta sitten ja sehän tärppäsi ihan justiinsa =) Meillä tuli sitten lapsille vuosi ja kuukausi ikäeroo. :D
Siis, mielestäni kannattaa kokeilla, meillä auttoi!

Minäkin kokeilin muutaman kerran, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole mitään vaikutusta ollut.
Paitsi, että onhan se rentouttavaa, joten varmaan stressiin ainaskin auttaa.

Stella, mulle sanottiin, että jos on/voi olla/epäilee olevansa raskaana ei saisi käydä. Voi kaiketi tehdä haittaa/mennä kesken, kun niitä hormonipisteitä (vai mitä nyt ovatkaan) käsitellään. En tiedä pitääkö paikkaansa.. Itse en uskaltanut riskeerata, vaan jätin hoidoissa käymisen kun ivf alkoi.

Kiva kun tämä muitakin alkoi kiinnostamaan! Kun sitä haluaisi tehdä ja kokeilla kaiken mahdollisen, jotta onnistuisi.. :headwall: Mullakin on takana nyt 1 ivf ja siitä 2 passia, ja nyt olis alkamassa ens kuussa, (toivottavasti!) uus ivfhoito.. ja ajattelin, josko voisi jotain lisäkonsteja olla itse tehtävissä asian onnistumisen suhteen.
Rafaela Missä päin suomea sinä kävit noissa kinkkitohtorin hoidoissa? Ja minkä niminen se oli? Alkoi kiinnostamaan, josko olis pääkaup.seudulla, voisin uskaltaa kokeilla..??

Varmaan siellä pääkaupunkiseudullakin on ihan asiallisia akupunktiolääkäreitä, itse nimittäin olen käynyt Oulun seudulla. Hänen vastaanotto on nykyään sellasessa paikassa kun neo eheä olo. Heidän nettisivuillaan on hänen yht.tiedot. (ainakin oli kun viimeeks katoin)
Tsemppiä vaan hyvän hoitajan "metsästykseen" ja tietenkin itse toiveelle peukut!

Onko kukaan juonut sellaista viherjuomaa?? Uskaltaisko kehon puhdistamista aloittaa nyt ennen ivf.hoitoa??

Mulla oli viime syksynä eka ivf.hoito ja sitten on ollut kaksi passia. Ja nyt olen aloittamassa uuden ivf.hoidon. Koko hoitojen ajan on ollut jotenkin niin turvonnut olo, ja neste jää kehoon, ruokahalu vähentynyt.. siksi ajattelin tällaista kokeilla, josko tämä auttaisi aiemman aineenvaihdunnan palaamiseen :whistle:

Mulla ei kyllä ole kokemusta noista puhdistuskuureista, ennen hoitoa voi ehkä sen tehdä, mutta hoidon aikana ei kyllä suositella.

Onko jolla kulla suositella pääkaupunkiseudulta hyviä vyöhyketerapeutteja, ja montako kertaa on suositeltava määrä ottaa hoitoja?

Nyt minäkin innostuin ajatuksesta... Tiedän, että mieheni on ainakin sitä meiltä, että jostain tällaisesta voisi olla apua eri vaivoihin. Löysin googlettamalla jopa kaksi eri vyöhyketerapeuttia alle 2km päässä meiltä. Akupunktioon en uskalla mennä, mutta jalkojen painelu kuulostaa ihan mukavalle :) .

http://www.suomenvyohyketerapeutit.fi/diplomiterapeutteja.php

En tiedä, millaisia ovat, mutta itse ajattelin kokeilla jotakuta näistä. Ehkä.

Minä olen aloittanut hivenaineterapian kokeilun. Netistä löysin artikkelin, että silläkin on saatu joidenkin lapsettomuutta hoidettua. Se perustuu hiuksesta tai verestä otettuihin analyyseihin, mistä vitamiineista ja hivenaineista on puutoksia ja sen perusteella määrätään tietty coctkail hivenaineita syötäväksi useiden kuukausien ajaksi. Auttaa ainakin muihin vaivoihin, vaikka ei sitten lasta tulisikaan. Hivenaineterapeutteja toimii ympäri Suomea, joten heidän yhteystietojaan voi löytää googlettamalla. Itse olen pk-seudulla käynyt.

Minulla kokemusta akupunktiosta, helsinkiläinen terapeuttini "saanut" useamman naisen raskaaksi. Hoitokertoja täytyy ottaa ainakin kymmenen ja niiden aikana ei saa tulla raskaaksi, koska manipuloidaan pisteitä, jotka voivat vaikuttaa raskauteen. Jos ei raskautta tule, ainakin rentouttaa ja minulla vuosikymmenen kestänyt unettomuus hävisi. Kun valitsee akupunktiohoitajaa kannattaa kysyä, millainen koulutus hänellä on. Jotkus ovat itseoppineita, jotkus pikakurssin käyneitä. En ottaisi hoitoja kuin sellaiselta, joka on saanut kunnon koulutuksen (vähintään 600 tuntia = monta vuotta).

Foolihappo vaikuttaa jotenkin munasoluihin ja siittiöihin laatua parantamalla. Alkuraskauden aikaan sikiön keskushermoston kehitys tarvitsee tietyn määrän foolihappoa ja sen vakava puute aiheuttaa epämuodostumia mm. aivojen kehittymisessä.

Kris, koktailini on pietarilaisen lapsettomuuslääkärin suosittelema.

googlailin kiinalaisen lääketieteen lääkäreitä, akupunktiolääkäreitä ja helsingissä näyttää olevan joku keskus, joka mm. hoitaa lapsettomuutta.. en kyllä nyt enää tässä hoitovaiheessa itse uskalla kokeilla, kun on kuurit kesken :eek:

Tuohon aikaisempaan viestiini liittyen etsin tähän valmiiksi linkinkin, josta hivenaine- ja mineraalianalyysia tekevien hoitajien yhteystiedot löytyvät
http://www.lkl.fi/index.php?page=1008&name=&city=&zip=&therapy=Hivenaine-+ja+mineraalianalyysi
Samoilta sivuilta voi etsiä lukuisia muitakin vaihtoehtoterapeutteja.

Tässä on myös linkki pariin artikkeliin lapsettomuuden hoitamisesta hivenaineiden avulla. Tekstin mukaan hivenaineiden syöminen voi auttaa jopa hedelmöityshoitoja onnistumaan paremmin. http://www.metabolix.fi/artikkelit.htm

Braba
Me popsimme mieheni kanssa myös hivenaineita ja vitamiineja. Kummallakin oli puutosta samoista aineista. Enpä tiedä mahtaako niistä olla tähän lapsettomuuteen apua, mutta kaikki keinot kokeilen ennen kuin luovutan lapsen suhteen.
Olen myös lueskellut muutamia artikkeleja hivenaineista-lapsettomuudesta ja kyllä niistä ainakin hieman toivoa saa jos ei muuta :)

Mun päivittäinen coctail: 3 helokkiöljykapselia, 3 omenaviinietikkakapselia ja 1 bevitabs (sis. reilusti foolihappoa ja vitamiineja). Lisäksi juon Ruohonjuuresta ostamaani Kuun Kumotus -teetä jossa on kaikenlaista naisille hyvää tekevää yrttiä, kuten apilaa, vadelmaa.. Vadelmanlehtiteellä on kuulemma hedelmällisyyttä lisäävä vaikutus. Kun kevät tulee niin aion ottaa vattupuskista lehtiä suoraan teepannuun. Usko välillä horjuu näihin, mutta onneks ne tekevät hyvää keholle joka tapauksessa.

Yhteistyössä