Vaihteleva rumiinlämpö

• Viestiketjun aloittaja ihmettelijä88
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä88
Kolmatta päivää lämpö nousee päivällä 37.3 tienoille. aamulla ei mitään. päivän mittaankin vahtelee 36.7-37.4 välillä. muita oireita ei ole. Labroissa kaikki ok.
Vähän alkaa huolestuttamaan tämmöinen :( onko kokemksia?

vierailija
Vaihteleva ruumiinlämpö on ihan tavallista. Työnnä mittari muuten aina persauksiin niin saat tasaisempia lämpöjä kuin kainalosta tai korvasta. Puoli astetta vaihtelee useinkin ja vaikka pihvin syöminen nostaa ton verran. Tietty jos tuntee itsensä sairaaksi ja lämpöileväksi niin sitten menee tutkimuksiin.

vierailija
Millä mittaat ja mistä mittaat?

Ota huomioon mittausepävarmuus, eli saamasi tulos ei ole absoluuttisen tarkka.

Jos haluat mahdollisimman tarkkoja lukemia, pitää mitata elohopeamittarilla peräsuolesta?

Ja millaisia lukemia haluaisit saada? Miksi yleensä mittailet jatkuvasti, jos mitään oireita ei muuten ole?

vierailija
Mitä oireita odotat, jos lämpö on 37? Eihän se ole kuume o_O

Kyllähän lämpö nousee tuon verran ihan vain sillä, että nouset portaat tai juot kupin kuumaa kahvia :LOL:

Ja JOS keräilet jotain "virallista" dataa sun lämmöistä, niin silloin lämpö pitää mitata heti ensimmäisenä aamulla.

vierailija ap
En varmaan muuten mittailisi mutta välillä tulee sellainen kuumottava olo niin huomaan että on lämpöä. Normilämpö on siinä 36.4 siksi onkin outoa että heti aamusta on 37.2 . En tiedä stressaanko asiaa jo niin paljon, että saan ruumiinlämmön nousemaan.

Mulla oli ennen normilämpö 35,5 ja 37 oli jo sellanen kuume, että hyvä kun sängystä ylös pääsi.
Nykyään on koko ajan 36,8-37,4 (välillä jopa 37,8) eikä oo mitenkään kipeä olo tms.
En oo ollu huolissani.

Mittaan korvamittarilla.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Minäkin kuvittelin normaalilämpöni olevan 35,5 astetta, kunnes havaitsin, että kainaloista mitatut lämmöt ovat kohdallani aivan kukkua ja riippuvat täysin siitä, kuinka lämpimästi olen pukeutunut. Nivustaipeesta saan järkevämpiä arvoja.

Tämä valkeni minulle kun olin kovassa flunssassa. Silloin kainalosta mitattu lämpö oli 35,2 ja nivustaipeesta mitattu 38,7.

AP:lle sanoisin, että älä mittaa kainalosta, jos oikeasti lämpöäsi seuraat.

Minäkin kuvittelin normaalilämpöni olevan 35,5 astetta, kunnes havaitsin, että kainaloista mitatut lämmöt ovat kohdallani aivan kukkua ja riippuvat täysin siitä, kuinka lämpimästi olen pukeutunut. Nivustaipeesta saan järkevämpiä arvoja.

Tämä valkeni minulle kun olin kovassa flunssassa. Silloin kainalosta mitattu lämpö oli 35,2 ja nivustaipeesta mitattu 38,7.

AP:lle sanoisin, että älä mittaa kainalosta, jos oikeasti lämpöäsi seuraat.
Onhan naisilla käytettävissä nivustaivetta tasalämpöisempi paikka siinä lähellä. Miksei sieltä voisi mitata?

Yhteistyössä