vaihteeksi toisenlainen näkökulma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vissii juntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vissii juntti

Vieras
aina ku meitä miehiä mollataa ni pitänee ny sitten kertoa teille kaikille naisille että ette tekään nyt niin viisaita ole!!!! (huom tämä ei ole kenellekkää loukkaukseksi ja jos loukkaa niin anteeksi jo etu käteen!!)

olen tässä miettinyt riitele reilusti naisen kanssa miten se onnistuu jos kuuntelet hiljaa vieressä ja annat toisen raivota ei hyvä jos yrität sanoo jotain välii naison raivo vaan kasvaa ja naapurit kärsii,
jos yrität rauhottaa tilannetta lähtämällä ulos niin nainen rupee huutamaa perää mene vaan haukkumaa mut muualle ja sitten alkaa puhelin piippaamaa koko teksiviestejä että mitä sit pitäs tehä
ku tilanne on aina sama?

sitten yksi esimerkki ihan elämästä:
meillä menee aina kihlajais tappeluks ja aina vika on minun.
no viime vuonna (huom kosin emäntääni hänen syntämäpäivän jälkee seuraavana iltana)
niin kysyin hänen syntymäpäivänä että onko hänellä sitä vastaa kun hän on meidän kihlajais päivänä töissä että tykkääkö hän huonoa että menen katsomaa formulat suorana lähetyksena naapuriin vaimokkeeni oli silloin sitä mieltä et mene vaan kattomaa ne.
no seuraavana päivänä ku olin sitten naapurissa katsomassa niitä ni minulla soi puhelin ihan heti formuloiden lähön eli olin kerinnyt kattoo niitä ehkä 15min no puhelimessahan oli raivoa ja kiukkua
täynnä oleva vaimokkeeni joka missä vitussa sinä saatanan paska olet ja tulet heti kotiin!
no kaikki sen arvaa kun minä tulin tulin kotii ni mikä oli lopputulos täydellinen perhehelvetti!!!!!
ainiin joo minun vaimokkeeni on puhunu minulle että ei haluasi tapella kihlajais päivänä!

no nyt sitten tänä vuonna eli tänää minä en tehnyt mitää ku toinen on töissaä ja minä olen pitkällä sairaslomalla eli olen kotona (selkäleikkaus)
ennen kuin kerkesin heräämää aamulla kun olen pyytänyt vaimolta että minä haluan juoda hänen kanssa aamukahvin on se kuitenkin yhteinen aamukahvi hetki!
niin vaimokkeeni rupes huutamaa ja raivoamaa heti aamusta yritin kyllä rauhottaa että en haluu tapella vaimokkeeni vaan kun painaa viime vuos niin rankasti päälle vielä siihenkin yritin että tehää
tästä päivästä erilainen että ei tapella no tuon piti mennä töihin töihin yhdeksäksi niin hän vielä
yhdeksää huutaa ja raivoaa kotona ku olis pitäny olla jo töissä.
no minä heitin sitten hänet töihin myöhässä autolla niin sitten hän vielä työpaikan edessä ottaa kunnon raivarit no minä hermostuin siinä vaiheessa ja ajoin sitten autolla pois ja sanoin että en tullut ihmisten ilmoille tappelee ja vielä hänen työpaikkansa eteen mikä on ihan keskustassa
kysyin häneltä etkö ollut töihin menossa ollenkaa niin hän sitten n puoli km työpaikastansa hyppäsi liikkennevaloissa pois autosta paiskas auton oven kii.
eli kysyn vaan tässä tilanteessa kuka se loppujen lopuks haluu tapella/riidellä
nyt yritän sovintoo vaimoni kanssa niin uhkaa ilmoittaa poliisille ahdistelusta no nyt hän sitten soitti minulle ja rupes vähän sovinnon tynkää järkkäämä itkien puhelimes ja kertoi ettei jaksa olla
töissä että tämmöinen kihlajais päivä sitten tällä kertaa jospa ilta menis riitelemättä?
ens vuonna sitten taas tämä kihlajais päivä painaa päälle ku tälläkin keraa riideltii!
no nyt sitten on rauha vissii maassa vaimokkeeni soitti töistä.
että tämmöinen näkökulma (anteeksi kaikille jos tämä loukkasi)

Voi sinua. Älä juhli tuon "emännän" kanssa enää seuraavaa kihlajaispäivää -saatika sitten hääpäivää. Jos juhlit, niin tee selväksi, että nyt loppui turhasta vääntäminen ja tappelu.

Eli, lyhyesti ja ytimekkäästi -"jätä se sika".

Tuollaisia raivotautisia löytyy sekä miehistä että naisista, sehän on selvä. Voisivat mielestäni pariutua keskenään ja riutua lapsettomuudessa.. olisi jotain oikeudenmukaisuutta täällä maailmassa:).

Aivan, raivotautisia on sekä naisissa että miehissä, ja teidän perheessä se raivotautinen tuntuu olevan puolisosi. Sinun kannattaa miettiä, että haluatko viettää tuollaisen kiukkupussin kanssa loppuelämäsi, vai kaipaatko kenties muunlaista parisuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin juuri:
Aivan, raivotautisia on sekä naisissa että miehissä, ja teidän perheessä se raivotautinen tuntuu olevan puolisosi. Sinun kannattaa miettiä, että haluatko viettää tuollaisen kiukkupussin kanssa loppuelämäsi, vai kaipaatko kenties muunlaista parisuhdetta.

aivan hirttäähän se välillä kaikilla kii mutta terve ajattelu tapa vois niinku joskus edes olla
inhimillistä.

ku ideana tässä oli se että kuin vaikeana miehenä se on riidellä naisen ku et voi tehdä mitään
pitäs vaan kestää yrittää hymyillä ja olla ite rauhallisena sen voin sanoa miehenä suoraan teille kaikille
naisille et se on ihan saatanan vaikeeta!

loopujen lopuks teenkö minä mitä tahansa niin minuthan tässä siaksi tuomitaan!

Pöh. Jokainen määrää itse miten antaa itseään kohdella. Ole parisuhteesi mies, ja anna kuulua oma puolesi! Miksi alistua täysin syyttä? Se on tyhmyyttä (tilanteessa jossa itsehillintä ei ole rauhanedistäjä).

Se olin minäkin. Selittelin tempperamentilla ym. Näin jälkikäteen kasvettuani aika moisen harppauksen, tajusin, että paskaa itsekkyyttähän se oli. Oma napa ja tunteet aina tärkeämpiä kuin toisen.

Pakko oli muuttua, kun mies teki rajat selväksi. Tee sinäkin.

Mietis nyt vähän tilannetta. Olet usean vuoden ajan tehnyt kaikkesi, parhaasi, mikä ainakin kertomasi perusteella on ihan järkevää ja loogista. (paitsi jos ei lasketa mukaan sitä että olet vielä kolmannenkin kerran ottanut vaimokkeelta korvillesi...).

Sekopää emäntä. Monet naiset sekoaa avioliiton aikana muutenkin, mikset siis antaisi itsellesi tilaisuutta löytää nainen joka on mukava edes jonkun aikaa ;)

Voit aivan hyvin lähteä tuollaisesta suhteesta. Mitä sen on väliä haukkuuko hän sinut siaksi perästäpäin? Niin, mitä? Aivan, ei mitään. Tiedät itse miten asiat oli (tai on) ja se riittää. Vaikka hänen kaverinsakin alkaisi katsoa sinua kuin vierasta sikaa, niin mitä sitten? Et ole heidän kanssaan perhettä perustamassa.

Jätä piut paut sekoilulle, ryhdistäydy, jatka elämääsi itsenäisenä, jolloin on paremmat mahdollisuudetkin kohdata hieman terveemmin käyttäytyvä nainen. Jostain sitoutumispakosta tuon täytyy johtua siinä vaimokkeessasi. Neuroosi, pelko ettei asiat mene hänen tahdon mukaan niin on, tai jotain. Aivan sama. Eikö sinullekin? Et voi muuttaa maailmaa parhaalla tahdollakaan, et edes tuota naista. Perästäpäin se saattaa itkeä ymmärtäneensä ja muuttuneensa, ... mutta ei ne koskaan muutu. Sama helvetti odottaa mukavankin naisen kanssa viim kun lapset on saatu ja vaihdevuodet edessä.

Ei tarvi olla rauhallinen toisen raivotessa.

Sanot sille kerran raivokohtauksen saapuessa jotta nyt jumalauta akka olet hiljaa, melskaat kunnolla miltä tuntuu just silloin, mutta ÄLÄ KOSKE akkaan. Pidät oikein kunnon rähinän.

Niin koirakin koulutetaan. Jos se räksyttää karjutaan että turpa kii ja istu. Sen jälkeen koira tietää mmitä tapahtuu kun räksyttää. riidellä saa ja pitääkin mutta tuommoinen on turhaa melskaamista vaimokkeelta.

Samaa pätee alati rutiseviin äijiin. Jos ei tyyli muutu ei se muutu koskaan, se on luonnevikainen. Oli mies tai nainen tai koira. Piste.

Koiralle pitää selvittää kuka on johtaja. Ihmiselle missä menee minun kestämiseni raja.

Ja mikä ihmeen kihlajaispäivä??? Normiäijät hädin tuskin muistaa hääpäivät.

Joka akka tietää että formula-ajot on PYHÄ tapahtuma. Minä menen päikkäreille jos aika on semmoinen, nythän ne tuli joku kerta aamulla aikaisin eli ei haitannut tahtia.
Samoin mulle on jotkut tv-ohjelmat PYHIÄ eikä silloin mua kukaan häiritse.

Mut mulla onkin hopiahäät vietetty jo ajat sitten. On oppinut luovimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninne:
Huh huh. Kuka ton sanasopan jaksoi edes lukea?

Niinpä...en ymmärtänyt kyllä oikein mitään. Vähän vaikea uskoa että "akkasi" ihan ilman mitään syytä noin raivoaa. Enkelinkehä vain äijällä pään päällä. Ja jos tosiaan on noin pahansisuinen niin lähde hemmetissä äkkiä, ei se siitä miksikään muutu kunnes olet täysin käskyvallan alla.

En ole ihan varma, että ymmärsinkö tekstiä ihan oikein (oli muuten todella hankalasti hahmotettavissa tuo teksti), mutta minulle tuli sellainen mielikuva, että nainen on todellinen Justiina ja Niskavuoren emäntä potenssiin kymmenen ja mies puolestaan on täysin vaimonsa tossun alla.

Myös se tuntui oudolta, että vaimo oli sanonut etukäteen, että ei tapella kihlajaispäivänä - pitkääkö sitä nyt etukäteen sopia, milloin tapellaan ja milloin ei - eikö se ole pikemminkin normaalia, että ei tapella?

Aloittaja voi joko tyytyä tilanteeseen ja jatkaa entiseen malliin, panna vaimonsa kuriin sanallisesti tai erota.

Vaimoja ei "panna kuriin" eikä "laiteta" kuriin. Nehän on aikuisia ihmisiä ja vastuussa omasta käytöksestään. Vaimojen äitien pitäisi lapsiaan kurittaa ja nuhdella huonosta käytöksestä - ei olel aviomiesten tehtävä.

Jos vaimo (taikka mies) ei tosiaan ymmärrä miten osoitetaan rakkautta puolisoaan kohtaan ... jos sitä nyt edes rakastaa.... tai miten ihmisiä kohdellaan ym., on vielä aikuistuminen kesken. Jos puoliso sattuu sen hyväksymään eli kaksi samanlaista löytää toisensa, hyvä niin. Nyt ei ole tainnut osua tällänen pari kohdikkain?

Kyllä minä ainakin panisin mieheni sanallisesti kuriin, jos hän saisi aloittajan vaimon kaltaisia raivokohtauksia - eli sanoisin hänelle, että mietihän nyt vähän omaa käyttäytymistäsi ja ajattele, haluaisitko itseäsi kohdeltavan tuolla tavalla.

(Ja kuriin nimen omaan pannaan, ei laiteta, sillä vain ruokaa laitetaan, kaikkea muuta pannaan...)

Kiitos kirjoituksestasi vissiin juntti. Olen aivan samoilla linjoilla, että joka jutussa pätee kaksi näkökulmaa ja toista tuomitessa on jaksettava miettiä mitä virheitä on myös itse tehnyt. Että noin yleisesti ottaen hyvä, että mukana on välillä miestenkin näkökantoja hankalista naisista.

Yhteistyössä