Vaihtaako kukaan lakanoita vain noin 1,5kk välein?

  • Viestiketjun aloittaja lakanat
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja raw:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähintään joka toinen viikko+ tuuletan pari kertaa viikossa ja meillä mankeloidaan liinavaatteet
Eikö tuossa ole jo aika kova työ äkseerata noin paljon petivaatteiden kanssa? Aikaakin kuluu tuhottomasti.
No ei tuossa kauheen kauan nokka tuhise kun kantaa aamulla ulos ja illalla takasin Ja muutahan mulla ei olekkaan kuin aikaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
meillä menee joskus 1kk, mutta yleensä yritän vähintään 3 viikon välein vaihtaa..Mä menen yleensä nukkumaan puhtaana joten ei meillä kakkaa näy sängyssä.
Voi kuule, ihminen hikoilee litrakaupalla yön aikana (oikeasti!), ja lisäksi kuolleet ihosolut ... .... vaikka olisi miten suihkun kautta käynyt petiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
meillä menee joskus 1kk, mutta yleensä yritän vähintään 3 viikon välein vaihtaa..Mä menen yleensä nukkumaan puhtaana joten ei meillä kakkaa näy sängyssä.
Voi kuule, ihminen hikoilee litrakaupalla yön aikana (oikeasti!), ja lisäksi kuolleet ihosolut ... .... vaikka olisi miten suihkun kautta käynyt petiin.
No ei varmaan hikoile litratolkulla! Eiköhän se ole ihan ihmisestä kiinni! Muuten me kaikki herättäis hirveessä nestevajauksessa, pitäis olla tippaletku valmiiks asennettu :)
 
vieras
Täytyy kyllä olla melko likanen ja harvoin itseään pesevä, että täytyy petivaatteet kaksi kertaa vikkossa vaihtaa ;)

Meillä vaidetaan parin kolmen viikon välein. Enkä nykyään enää silitä lakanoita, on muutakin tekemistä. Parikymppisenä silitin lakanat, mutta silloin ei ollut lapsia, aikaa oli kaikkeen turhaan ja muutekin nipo.

En kyllä juurikaan vaatteita silittele, kuivausrummussa hyvin suoristuvat. Toki juhlavaatteita silloin tällöin ja mies silittää kauluspaitansa.

Meillä ei eläimet sängyssä nuku, eikä niitä onneksi olekaan, mutat eivät nukkuisi sängyssä, vaikka olisikin, hyi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
meillä menee joskus 1kk, mutta yleensä yritän vähintään 3 viikon välein vaihtaa..Mä menen yleensä nukkumaan puhtaana joten ei meillä kakkaa näy sängyssä.
Voi kuule, ihminen hikoilee litrakaupalla yön aikana (oikeasti!), ja lisäksi kuolleet ihosolut ... .... vaikka olisi miten suihkun kautta käynyt petiin.
No, kesäisin voi enemmän hiota, mutta ei nykyajan ilmastoidussa taloissa litra tolkulla kukaan hikoa. Hysteeristä siivoushulluutta, vaihtaa lakanat viikon välein.
 
vieras
viikon-parin välein vaihdan. Joskus vaihdan noin viikon käytön jälkeen aluslakanan ja tyynyliinat, pussilakanat saattaa olla sen pari viikkoa. Koira makoilee jalkopäässä satunnaisen säännöllisesti aamuisin, siksi aluslakana on pakko vaihtaa ainakin kerta/vko.
Lapselta vaihdan kaikki kerran viikossa.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
meillä menee joskus 1kk, mutta yleensä yritän vähintään 3 viikon välein vaihtaa..Mä menen yleensä nukkumaan puhtaana joten ei meillä kakkaa näy sängyssä.
Voi kuule, ihminen hikoilee litrakaupalla yön aikana (oikeasti!), ja lisäksi kuolleet ihosolut ... .... vaikka olisi miten suihkun kautta käynyt petiin.
No, kesäisin voi enemmän hiota, mutta ei nykyajan ilmastoidussa taloissa litra tolkulla kukaan hikoa. Hysteeristä siivoushulluutta, vaihtaa lakanat viikon välein.
Näin on! Ei meilläkään vaihdeta lakanoita kuin 3-4 vk:n välein. Hirveetä pyykkäämistähän tuosta tulisi! Ja meillä vielä pieni pesukonekin, että 1 lakana vie jo lähes koko koneellisen.
 
cella
kerran kuukaudessa tai harvemmin vaihdan, tyynyliinoja useammin
mulla on tosiaan parempaakin tekemistä kun ähertää jatkuvasti petivaatteiden kanssa

olin siivousfirmassa töissä ja siivottiin yhden perheen kotia ja siellä vaihdettiin lakanat 3 KERTAA VIIKOSSA, perheenjäseniä 5
älytöntä
 
meillä vaihdetaan 1-2kk välein.. syy?
meillä on niin vähän säilytystilaa, että meillä on tasan kaksi parisängyn lakanaa. kun saan pesutuvan mutsin talosta, niin pesen aina kaikki pyyhkeet ja lakanat, ja vuoroja saa 1-2kk välein.. joten... olosuhteiden pakosta... eikä ällötä yhtään!!
 

Yhteistyössä