Vaihdoin limpsat mehuihin. Oliko järkevää vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Ei kaikki juo vettä oikeen ollenkaan, tiedän myös tapauksia. Mä taas tykkään vedestä tosi paljon, se vie janon parhaiten poiskin.

Juu. Mä kyl luulen kans etten ole ainoa tapaus maailmassa. Vesi vain on kertakaikkiaan pahan makuista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Joskus on vaa pakko opetella =)

(mun reiät johtuu pääosin kiilteenkehityshäiriöstä, mutta mäkään en jossaki vaiheessa elämääni juonu vettä ollenkaan, pahensi varmaan tilannetta...)

No onhan sitä kohta 27 vuotta opeteltu. Vesi on samaa kategoriaa ruskean kastikkeen, kesäkeiton ja piimän kanssa. Ennen join litra tolkulla maitoa päivässä, vähensin maidon ja siirryin noh.. mehupuolelle.

kuulostat ihan mun mieheltä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
En minäkään oo joskus osannu juoda vettä... Mut siihe oppii kyllä ku rupiaa vaan juomaan, vähän kerrallaan!

Kunnon hikilenkin jälkeen ei mikään oo niin hyvää ku raikas vesi! :p

Mua vähä on ihmetyttäny nyt työharjottelussa, ku kyselevät että juonko kahvia.. "en juo", "keitä teetä"/"juotko sitte teetä?" "en mä juo oikeen teetäkään" (en juo ku vaan yrttiteetä ja vihreää teetä), "no ota mehua" tai "mitä sä sit juot".. No mähän juon ihan vettä vaan... (Ja tasan sillon ku ite tahon ottaa..) :attn:

Mäkään en juo teetä, enkä kahvia, enkä sitä vettäkään :D Vaikea tapaus olen :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei se mehu hampaille sen parempaa tee. Ei hedelmäsokeri oo vaaratonta sekään.

No ei teekkään. Siksi kyseenalaistinkin, että tuliko valittua sittenkään sitä pienempää pahaa =) Täytyis löytää mehutuote jossa olis mahdollisimman samankaltainen ph kuin suussa. Itse en ole sokerista kieltäytyjä, kohtuudella kaikkea.

Pahinta on napostelut, sitä ne hammashoitajat ja lääkärit aina sanoo. Kysyvät multa, että enkö napostele... johon heitän vitsikkäästi, et ei kun syön aina pussillisen karkkia kerralla. (Mulla ei oo yhtään paikkoja hampaissa)

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Pahinta on napostelut, sitä ne hammashoitajat ja lääkärit aina sanoo. Kysyvät multa, että enkö napostele... johon heitän vitsikkäästi, et ei kun syön aina pussillisen karkkia kerralla. (Mulla ei oo yhtään paikkoja hampaissa)

Mä yritän kans välttää napostelua, ettei suuhun tulis jatkuvasti happohyökkäyksiä. Purkkaakin tulee syötyä ahkerasti, samoin fluoria.

Alkuperäinen kirjoittaja dfggf:
Yhtä pahoja kumpikin. Happamat juomat altistavat hammaseroosiolle eli kiille lähtee pois. Eikä se sokerikaan hyvää tee.

Ei tietysti, mutta jos täytyy valita jommasta kummasta pahasta niin mieluiten valitsee sen josta haitat on vähäisempiä. Täytyis vain jaksaa selvittää, että kumpi on hammasystävällisempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ddffd:
Jos et voi juoda vettä, niin tee sitten edes niin, että juot vain aterioiden yhteydessä, jottei suussa ole koko aikaa happohyökkäystä.

Juu, yleensä juon iltapalalla ja aamulla. Ja joskus välipalan aikaan. Sit syön päälle xylitolpurkkaa.

Yhteistyössä