vaihdetaanko mielipiteitä erilaisesta äitiydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rallen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rallen

Jäsen
26.12.2008
259
0
16
Hei vaan.
Sattuiko kukaan katsomaan vapaan naisen tunnustuksia äsken. On muuten oikeasti hyvä puolidokumenttisarja. Mutta asiaan:
Onko kaikki naiset sidottuja tiettyihin sukupuolisidonnaisiin normeihin. Itse ajattelen (länsimaisena etuoikeutettuna) että naisena voimme itse päättää esim. lisääntymisestä, mitä ei mies pysty. Ja siksi olemme tavallaan itsenäisempiä kuin miehet. Mutta ehkä miehet (fiksumpina?:)) ovat tajunneet tämän ajat sitten ja siksi pyrkivät ns. kulttuurisin perustein alistamaan naista. Naisena on helvetin hieno olla - tietää ainakin aina että lapsi on OMA,
Kommenttia?..

OMG.jpeg

Näin se on.

Oletko koskaan ihmetellyt, miksi naisen pitää ottaa miehen sukunimi ja miksi lapsillekin se yleensä annetaan? Vaikka totuuden lasten alkuperästä tietää vain nainen.

En katsonut, enkä täten tiedä mitä siinä käsiteltiin..

Mutta juuri mietiskelin, miten on outoa että vielä 2000-luvulla naisia ja äitejä halutaan laittaa tiettyihin muotteihin ja hassuinta on se, että ne muotteihin laittajat ovat ne naiset itse.

Joo emilyn, olen ihan samaa mieltä. Tämä palsta on ihan ehdoton, jos haluat kuulla, että teet kaiken väärin, jos vain haluat olla ihmisenä oma itsesi, vaikka oletkin äiti. Ja täällä on varmaan 95 % naisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
En katsonut, enkä täten tiedä mitä siinä käsiteltiin..

Mutta juuri mietiskelin, miten on outoa että vielä 2000-luvulla naisia ja äitejä halutaan laittaa tiettyihin muotteihin ja hassuinta on se, että ne muotteihin laittajat ovat ne naiset itse.

muottiin laittaminen rauhottaa naisia itseään. Siis niitä jotka laittaa. kaikki pitää olla tietyn raamin sisällä (lapset, toiset naiset, miehet). Jos ne ei mahdu niihin "normeihin" on joku vika. Ja niitä vikojahan naiset rakastaa etsiä. Jos vikaa ei löydy oikeasti se vaikka keksitään.

Ja tässäkin kohtaa taas huomaan, etten ole etuoikeutettu vaan putoan taas kategoriaan en ole etuoikeutettu, en voi päättää asioistani, elämäni kulkee ihan omia teitään.

Alkuperäinen kirjoittaja rallen:
Joo emilyn, olen ihan samaa mieltä. Tämä palsta on ihan ehdoton, jos haluat kuulla, että teet kaiken väärin, jos vain haluat olla ihmisenä oma itsesi, vaikka oletkin äiti. Ja täällä on varmaan 95 % naisia?

Sitten jos olet omana itsenäsi muitten mielestä erilaisen, sinua sanotaan kapinoijaksi ja erilaisuuden tavoittelijaksi. Ikään kuin kaikkien pitäisi olla tismalleen samanlaisia, jotta olet hyväksytty joukkoon "itsenäsi".

Ehdin nähdä loppua äsken ja saatana kun alko PÄNNIMÄÄN taas kerran ja tunnen RAIVON nostavan päätään. Jumalauta. Ja tälläkin palstalla naiset on niin sokeita.. AAAAAAAAARRRGH!
Naisten pitäs ottaa se valta joka naisille kuuluu, miehiä me ei oikeestaan tarvita mihinkään.. paitsi n.2 minuuttia kerrallaan.
Otti niin pirusti pattiin se kambozan tilannekin, tekis mieli mennä sinne ja teurastaa kaikki mulkut. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Ja tässäkin kohtaa taas huomaan, etten ole etuoikeutettu vaan putoan taas kategoriaan en ole etuoikeutettu, en voi päättää asioistani, elämäni kulkee ihan omia teitään.

Kerro vähän. Kiinnostaa, jos suomalaisena tai Suomessa asuvana kielen osaavan et voi päättää asioista itse

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mitäs siinä ohjelmassa oli, tiivistäkää idea?

Siis siinä on n. 43 v menestynyt newyorkilaisnainen jolla kaksi suhdetta. Nainen haluaa lapsen (monta aborttia takana), mutta kumpikaan miehistä ei oo oikein innostunut ja ilmeisesti nainen tarttis vähän apua (ei hirveen hedelmällinen enää). Kyseessä oikeasti (puoli)dokumentti, ihmiset ihmisen näköisiä ja sinänsä katselemisen arvoinen juttu

Nousiko Lunatic raivo miehiä vai naisia vastaan? Itse en oikein tiennyt, kumpaan raivon kohdistaisin. Kai ensimmäiseen vaihtoehtoon kuitenkin, mutta ei kai ne muuta voi..???

MITÄS LUULISIT, tekis mieli mennä Kambozaan ja suorittaa pikku joukkoteurastus niille MIEHILLE.. saman tosin vois tehdä missä maassa vaan, helpottas kummasti tähän angstiin. Samoja mulkkuja ne on joka maassa jos niitten antaa hyppiä silmille.
Sisuskalut auki ja munat vois grillata nuotiolla.. kauniina kesäiltana.

Jeps Lunatic, mutta huomasitko, että ei ne naisetkaan ihan kybällä mene. Kyllä koko ihmislaji on niin syvältä, että kumpi vaan sukupuoli käyttää toista hyväksi jos tilanne sallii. Olen kyllä samaa mieltä sun kanssa siitä, että jo historian takia miehet yleensä käyttää naisia hyväksi (myös meidän lintukodossamme Suomessa), mutta yksittäistapauksissa voi olla ihan toine tilanne.

Jeps Lunatic, mutta huomasitko, että ei ne naisetkaan ihan kybällä mene. Kyllä koko ihmislaji on niin syvältä, että kumpi vaan sukupuoli käyttää toista hyväksi jos tilanne sallii. Olen kyllä samaa mieltä sun kanssa siitä, että jo historian takia miehet yleensä käyttää naisia hyväksi (myös meidän lintukodossamme Suomessa), mutta yksittäistapauksissa voi olla ihan toine tilanne.

Ei mene ei, koska ne on alistettu eikä uskalla nousta sieltä. Ihan samanlailla kuin joku perheväkivallan uhri suomessa.
Mutta kukaan ei edes sano niille siellä että se on väärin, että naisillakin on arvo. Ei siitä voi niitä naisia syyttää.
Turhauttavaa... miksi miesten seksivietti saa niin paljon pahaa aikaan. Niiden munat aiheuttaa niille jonkun päävamman.

totta, että alistettuna on vaikea nousta. Mutta toisaalta alistetusta voi tulla myös rooli - maailma on täynnä naisia jotka kaipaa pelastajaa. Ja oikeasti vahvat selviytyjät ei saa koskaan apua/tukea vaikka tarvitsevat.
Mutta tästä ja sun edellisestä viestistä tulee mieleen aihe, josta ollaan siskojen kanssa puhuttu. Seksistä on tullut kauhean tärkeä osa täysinäistä elämää: ilman hyvää seksielämää olet vaillinainen, et voi nauttia elämästä jne. Ja tuo on ihan perseestä: Suurimmassa osassa maailmaa seksi on vain vallan ja hyväksikäytön väline. Ja suurin osa maailman naisista olisi vain todella tyytyväinen jos ei tarvitsisi enää koskaan seksiä harrastaa. Ja siinä me sinkkuelämän kyllästämät naiset vingumme että naisella on oikeus seksiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Kerro vähän. Kiinnostaa, jos suomalaisena tai Suomessa asuvana kielen osaavan et voi päättää asioista itse

Ei elämä ole koskaan pelkästään kiinni siitä mitä yksilö päättää (vaikka mielelläni olen sitä mieltä, että yksilöllisyys kunniaan), se on niin monien sattumien summa. Ajattelepa käänteisesti asiaa. Kehitysmaassa nainen lisääntyy minkä lisääntyy kun ei muuta voi. Länsimaissa nainen ei lisäänny eikä muuta voi.

Rallen - mutta toisaalta taas, naista halveksutaan herkästi jos hän haluaa käyttää oikeuttaan seksiin. Naiset itse ajattelevat, että miehet tyydyttävät himojaan mutta jos nainen tekee niin, häntä pidetään halpana luuskana..

Tiesittekös, että tutkimusten mukaan vastasyntyneet näyttävät useimmiten enemmän isältään kuin äidiltään? Tämä on kuulemma luonnon keino antaa isän varmistua siitä, että hän tosiaan on syntyneen isä.

totta, että alistettuna on vaikea nousta. Mutta toisaalta alistetusta voi tulla myös rooli - maailma on täynnä naisia jotka kaipaa pelastajaa. Ja oikeasti vahvat selviytyjät ei saa koskaan apua/tukea vaikka tarvitsevat.
Mutta tästä ja sun edellisestä viestistä tulee mieleen aihe, josta ollaan siskojen kanssa puhuttu. Seksistä on tullut kauhean tärkeä osa täysinäistä elämää: ilman hyvää seksielämää olet vaillinainen, et voi nauttia elämästä jne. Ja tuo on ihan perseestä: Suurimmassa osassa maailmaa seksi on vain vallan ja hyväksikäytön väline. Ja suurin osa maailman naisista olisi vain todella tyytyväinen jos ei tarvitsisi enää koskaan seksiä harrastaa. Ja siinä me sinkkuelämän kyllästämät naiset vingumme että naisella on oikeus seksiin...

Olen samaa mieltä seksistä. Nainen ei sitä tarvitse, kuin jos haluaa lapsen.
Miesten huvia se on, ja mun mielestä on ihan turha lähteä miehiä matkimaan siinä asiassa. Ei maksa vaivaa. Kaiken paskan alku ja juuri on miesten seksivietti. Siitä juurtuu naisten alistaminen.. miehen pitää omistaa pillu ja kohtu joka antaa sille jälkeläisiä(avioliitto). Mies ei voi saada perhettä ilman omistamaansa synnytys-kalua.
Nainen taasen voi saada perheen ilman että pitäis kahlita mies. Onneksi monet ovat sen jo älynneetkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiesittekös, että tutkimusten mukaan vastasyntyneet näyttävät useimmiten enemmän isältään kuin äidiltään? Tämä on kuulemma luonnon keino antaa isän varmistua siitä, että hän tosiaan on syntyneen isä.

Vastasyntyneet näyttävät lähes samalta. Kyseessä ns nollatutkimus, eli ei mitään oikeaa tieteellistä perustaa. Nenä lytyssä, silmäluomet turvoksissa... sano siinä, miltä vauva näyttää. Kulttuurista perustaa, että ympäristö aina sanoo, "on niin isän näköinen"

Vastasyntyneet näyttävät lähes samalta. Kyseessä ns nollatutkimus, eli ei mitään oikeaa tieteellistä perustaa. Nenä lytyssä, silmäluomet turvoksissa... sano siinä, miltä vauva näyttää. Kulttuurista perustaa, että ympäristö aina sanoo, "on niin isän näköinen"

Ja siksi juuri isän näköiseksi sanotaankin, että iskä vois sit olla ylpeänä ja ajatella, ettei se ole talkkarin.

Mun silmään kyllä kaikki lapset on erinäköisiä ja molemmat omat lapset ovat olleet aina mieheni näköisiä. Tosin eräs sukulaisnainen totesi ekan kerran kuopuksemme nähdessään, että "Kovin on isänsä näköinen vaikka olisi kenen tekemä" :)

Yhteistyössä