Vaihdan ekaa kertaa auton rengasta, APUA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen hädässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen hädässä

Vieras
Oon toki seurannut vierestä useita kertoja, mutta nyt yritän vaihtaa itse. Oon siis se onneton, jonka auton rengas on yöllä hajonnut.

Laitoin tunkin ja sain jopa pultitkin irti renkaasta, mutta en saa rengasta irti millään! Ja rengas on ilmassa. Onko olemassa sellaista mahdollisuutta, että siitä keskeltäkin pitäis irrottaa jotain? AUton molemmissa eturenkaissa on siinä keskellä joku ihme systeemi. Auto on Citroen Xsara, vuosimalli jotain 98--00.

Mitä mä teen? Auttakaa.

[QUOTE="vieras";26343712]Akseli. ;)[/QUOTE]

No joo... :D

Meillä oli joskus jossain ajopelissä semmoiset kupit renkaiden keskellä, se liittyi muistaakseni jotenkin nelivetoon..? Tai sitten muistelen vallan omiani. En koskaan ajanut sillä autolla enkä vaihtanut siihen renkaita. Omani osaisin vaihtaa, jos vain riittäisi habaa avata pultit miehen jäljiltä.

Hei kiitos kaikille, rangas on nyt onnellisesti vaihdettu :D

Kävin lainaamassa naapurilta jotain lian ja ruosteen irroittajasuihketta ja hakkasin mä sitä vannetta sillä mutterinvääntimelläkin, mutten kai tarpeeksi voimakkaasti. Lopulta oli pakko soittaa veli paikalle, joka vasaroi muutaman kerran ja rangas irtosi. Mutta mä siis melkein vaihdoin itse renkaan, jihuu ;)

(Ja joo, se oli joku akseli tms siinä keskellä.. mut ei saa nauraa, mä en todellakaan oo syventynyt noitten autojen sielunelämään. )

[QUOTE="vieras";26346054]ne akselit on ihan turhia, ne kannattaa moukaroida irti niin ei tartu jatkossa renkaat turhaan kiinni[/QUOTE]

:laugh:

Mä kyllä oikeesti kiitin itseäni, etten lähtenyt sitä irroittelemaan siitä ;) Melkein kävi mielessä, kun siinä meni sellaiset ihme systeemit, mutta en sitten kuitenkaan. Thank god.

Kuten sanoin: tämä se on parasta viihdettä :D Mutta kaikesta huolimatta hyvä, että toimesi on ilmeisesti päättynyt hyvin. Ja ensi kerralla osaat sitten paremmin. Itse olen joutunut talvi-ja kesärenkaiden lisäksi vaihtamaan rikki mennyttä rengasta kesken matkankin. Se on ehdottomasti niitä taitoja, jotka pitäisi osata ennen autoilemaan lähtöä.

Kuten sanoin: tämä se on parasta viihdettä :D Mutta kaikesta huolimatta hyvä, että toimesi on ilmeisesti päättynyt hyvin. Ja ensi kerralla osaat sitten paremmin. Itse olen joutunut talvi-ja kesärenkaiden lisäksi vaihtamaan rikki mennyttä rengasta kesken matkankin. Se on ehdottomasti niitä taitoja, jotka pitäisi osata ennen autoilemaan lähtöä.

peesaan, jos renkaanvaihtotaidot olis pääsyvaatimuksena liikenteeseen pääsylle niin liikenteessä olis paljon rauhallisempaa ja valtaosa huonoimmista kuskeista körettelis onnikalla

Yhteistyössä