Vai toipuu synnytyksestä(alatie) nopsaan....minusta lähes 4kk on siinä suhteessa vähän enemmän kuin nopsaan!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
näin täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
tää menee nyt taas tämmöseks turhaks tappeluketjuks...taisi olla ap:n tarkoituskin... Kyllähän jokainen tietää, että synnärillä voi sattua mitä vaan ja jokainen toipuu omaa tahtiaan... tai oma häpeä on, jos ei ole edes ajatellut että toipuminen voi kestää myös tod. kauan... Kyllähän sinne saliin aina joku silloin tällöin kuitenki kuoleekin...
VAI OMA HÄPEÄ!!!Kuule esim. neuvolassa koko ajan ERI terkat mullekkin hokin (kun raskaus ylimenneenä todella vaivalloista kesähelteillä jalan vetoineen ja särkyineen) että kohta pääset vaivoista.
Ja kyllä jokapaikassa hehkutetaan että luonnollisella tavalla...alatie paranee nopeasti, muutama viikko ja kaikki ok!!!

mom
Miun kaverille oli terkka sanonut että tavallisesta synnytyksestä menee 1 vuosi ennenkuin alapää on kunnossa.

No mulla meni kyllä vain muutama viikko ja uskon että se auttoi kun hieroin ja öljysin välilihaa tosi paljon ennen synnytystä.
Ja oli imukuppisynnytys+II-asteen repeämä eppariviillon jatkeena.
Paljon pahempaa oli mun mielestä imetyskivut kuin alapäänkivut synnytyksen jälkeen....

siis
kyllähän nyt kaikki tietää että toipuminen vie oman aikansa! hei sä oot just puskenut sisältäs lapsen, kyllähän se tuntuu jälkeenpäinkin, ne kaikki kivut noin vain katoa!

Mä olen ollut ilmeisen onnekas: olen toipunut molemmista alatiesynnytyksistä tosi nopsaan. Pystynyt istumaan heti synnytyksen jälkeen (ekasta eppari ja 5 tikkiä, tokasta repeämä ja 6 tikkiä ) jne. Olihan mulla kaikenlaista pikku vaivaa, kuten massiiviset jälkisupistukset, selkäkipua ja lonkkakipua, mutta se oli pientä ja ne oli nopsaan ohi. Ketterämmin mä liikuin kuin samassa huoneessa olleet kaksi sektioitua äitiä.
Mitä alapäähän tulee, niin eiköhän se ole ihan itsestäänselvyys ettei se värkki ihan samalta näytä kuin ennen synnyttämistä? =)

Yksilöllistähän tuo, niinku kaikki muukin paraneminen. Mun sisko kanssa sano, että jälkitarkastuksessakin joutu vielä istumaan toisella kankulla tuolilla, kun oli paikat vieläkin niin hellänä. Mä taas istuin normaalisti jo viikon jäkeen synnytyksestä (vaikka imukuppisynnytys), enkä ollut eritysen kipee missään vaiheessa. jälkivuoto ei ollut normi kuukautisia runsaampaa ja jo 1,5 viikon päästä pärjäsin vähän paksummalla pikkuhousunsuojalla.

vieras
Mulla oli pitkä synnytys joka päättyi imukuppiin. Ei siinä vaiheessa tuntunut vielä missään, mutta vuoden kesti ennenkuin alapää tuntui suht normaalilta.
Silti uskaltautuisin siihen "rääkkiin" uudestaan.

Aika kultaa muistot!!

Yhteistyössä