vai lähtee hoitajat nyt sitte norjaan jos palkka ei nouse

  • Viestiketjun aloittaja Taare-
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Ja mä luin Perähikiän sanomista, että siivoojat tienaa 3569, 80 euroa kuussa :whistle:
No, mä kyllä luotan aamulehteen PIKKASEN enemmän kuin tuohon sun Perähikiän sanomisiisi. ;)
Ja mä luotan PIKKASEN enemmän siihen palkkakuittiin minkä sain ollessani hoitajana. Vai olinko mä ainoa, joka sai about 1700 euroa ja ne kaikki muut sai sen 2400 vai mitä täällä on tuputettu?

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Ja mä luin Perähikiän sanomista, että siivoojat tienaa 3569, 80 euroa kuussa :whistle:
No, mä kyllä luotan aamulehteen PIKKASEN enemmän kuin tuohon sun Perähikiän sanomisiisi. ;)
Ja mä luotan PIKKASEN enemmän siihen palkkakuittiin minkä sain ollessani hoitajana. Vai olinko mä ainoa, joka sai about 1700 euroa ja ne kaikki muut sai sen 2400 vai mitä täällä on tuputettu?
Et sitten taida tietää mitä keskiarvo tarkoittaa? ;)

Ja olet näitä "korkeasti koulutettuja" hoitajia... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
Keskiansio voi kuulostaa teistä paljolta. Mutta pitää otta huomioon kuinka suuri osa siitä on epämukavantyöajanlisää. Vai eikö niille sais maksaa, sunnuntai- tai yölisiä? Peruspalkka ilman vuorolisiä on sitten ihan eri
Sinänsä en ole hoitajien palkankorotusta vastaan ollenkaan; siskonikin toki sen ansaitsisi, mutta toisaalta mä en käsitä sitä, että aina kaikki narisevat siitä PERUSpalkan pienuudesta, ja sitten heti seuraavaan hengenvetoon sanovat, että lisineen palkka kuitenkin on sitä ja sitä, ja ne summat yleensä ovat ihan inhimillisiä.

Kun mä olettaisin, että jokainen on hoitsukouluun mennessää tiennyt, että työ on aika usein vuorotyötä, ja että palkka aika pitkälle määräytyy sen mukaan.

Eli toki niitä saisi maksaa. Mutta miksei hoitajat puolestaan myönnä että ne ovat iso osa PALKKAA? Raha on rahaa, eikä kai noi lisät ole mitenkään erikseen korvamerkittyjä?
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos hoitajilla keskiansio on 2400? kuussa niin ei se minusta ole vähän! En ole ikinä saanut palkkaa mistään noin paljoa.
Mistä tämä narina nyt tulee hoitajilla.
Painukoot sitten vaikka norjaan!
Muistaakseni aamulehdessä oli just pari päivää sitten, että sairaanhoitajien keskiansiot on n. 2800 euroa kuussa.
HEHE
oon sh ja peruspalkka 1860e/kk ja lisät päälle, niin kk:ssa jää käteen n. 1800e. ja keskussairaalassa oon töissä.
Missä saa noin paljon päälle 2000e?
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
Keskiansio voi kuulostaa teistä paljolta. Mutta pitää otta huomioon kuinka suuri osa siitä on epämukavantyöajanlisää. Vai eikö niille sais maksaa, sunnuntai- tai yölisiä? Peruspalkka ilman vuorolisiä on sitten ihan eri
Sinänsä en ole hoitajien palkankorotusta vastaan ollenkaan; siskonikin toki sen ansaitsisi, mutta toisaalta mä en käsitä sitä, että aina kaikki narisevat siitä PERUSpalkan pienuudesta, ja sitten heti seuraavaan hengenvetoon sanovat, että lisineen palkka kuitenkin on sitä ja sitä, ja ne summat yleensä ovat ihan inhimillisiä.

Kun mä olettaisin, että jokainen on hoitsukouluun mennessää tiennyt, että työ on aika usein vuorotyötä, ja että palkka aika pitkälle määräytyy sen mukaan.

Eli toki niitä saisi maksaa. Mutta miksei hoitajat puolestaan myönnä että ne ovat iso osa PALKKAA? Raha on rahaa, eikä kai noi lisät ole mitenkään erikseen korvamerkittyjä?
Minulla lähinnä se ongelma, etten hoitajakouluun mennessäni sitä tiennyt, että minulla olisi suurperhe.Suurperheen ja kolmivuorotyön yhdistäminen on tuskaa ja enhän tiennyt sitäkään, että miehenikin tulee tekemään iltapainotteista työtä. Nämä on näitä asioita, joita on kuitenkin turha jauhaa ja minulla on ollut omat ratkaisuni tähän tilanteeseen. Meitä on moneksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Ja mä luin Perähikiän sanomista, että siivoojat tienaa 3569, 80 euroa kuussa :whistle:
No, mä kyllä luotan aamulehteen PIKKASEN enemmän kuin tuohon sun Perähikiän sanomisiisi. ;)
Ja mä luotan PIKKASEN enemmän siihen palkkakuittiin minkä sain ollessani hoitajana. Vai olinko mä ainoa, joka sai about 1700 euroa ja ne kaikki muut sai sen 2400 vai mitä täällä on tuputettu?
Et sitten taida tietää mitä keskiarvo tarkoittaa? ;)

Ja olet näitä "korkeasti koulutettuja" hoitajia... ;)
Tiedän kyllä, johan se on ala-astella opetettu. Nyppii siis kun tuputetaan tuollaisia keskiarvoja. En tajua mistä nuo on revitty. Aika harva hoitaja tienaa yli 2400, ja ylihän se pitäisi mennä reilusti monella, kun keskiarvosta puhutaan.

Tehyn sivulla esim. löytyy kunta-alan palkoista taulukot, niin siellä mennään ihan eri lukemissa kuin nuo lehtien löpinät.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos hoitajilla keskiansio on 2400? kuussa niin ei se minusta ole vähän! En ole ikinä saanut palkkaa mistään noin paljoa.
Mistä tämä narina nyt tulee hoitajilla.
Painukoot sitten vaikka norjaan!
Muistaakseni aamulehdessä oli just pari päivää sitten, että sairaanhoitajien keskiansiot on n. 2800 euroa kuussa.
HEHE
oon sh ja peruspalkka 1860e/kk ja lisät päälle, niin kk:ssa jää käteen n. 1800e. ja keskussairaalassa oon töissä.
Missä saa noin paljon päälle 2000e?
Siis ei ole totta! Ettekö te tosiaan tiedä mitä keskiarvo ja keskinmääräinen ansio tarkoittaa!
 
sh
jos ansio olisi 2400 olisin TODELLA tyytyväinen, mutta kun se on 1830 euroa kaikkineen, käteen jää 1400. Mistähän nuo keskiansiot oikein revitään? Ei täällä pohjosessa ainakaan kukaan saa tommosia palkkoja.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Ja mä luin Perähikiän sanomista, että siivoojat tienaa 3569, 80 euroa kuussa :whistle:
No, mä kyllä luotan aamulehteen PIKKASEN enemmän kuin tuohon sun Perähikiän sanomisiisi. ;)
Ja mä luotan PIKKASEN enemmän siihen palkkakuittiin minkä sain ollessani hoitajana. Vai olinko mä ainoa, joka sai about 1700 euroa ja ne kaikki muut sai sen 2400 vai mitä täällä on tuputettu?
Et sitten taida tietää mitä keskiarvo tarkoittaa? ;)

Ja olet näitä "korkeasti koulutettuja" hoitajia... ;)
Tiedän kyllä, johan se on ala-astella opetettu. Nyppii siis kun tuputetaan tuollaisia keskiarvoja. En tajua mistä nuo on revitty. Aika harva hoitaja tienaa yli 2400, ja ylihän se pitäisi mennä reilusti monella, kun keskiarvosta puhutaan.

Tehyn sivulla esim. löytyy kunta-alan palkoista taulukot, niin siellä mennään ihan eri lukemissa kuin nuo lehtien löpinät.
Oiskohan noissa lehtien löpinöissä mukana myös yksityisellä työskentelevien palkat? Ja onko niissä nimenomaan ollut sairaanhoitajan palkka vai kuuluuko samaan keskiarvoon myös osastonhoitajat, ylihoitajat jne? Tai röntgenhoitajat ym? Vai muodostuuko se keskiarvo todellakin kuntapuolella sairaanhoitajan vakanssilla tekevien henkilöiden palkoista?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Ja mä luin Perähikiän sanomista, että siivoojat tienaa 3569, 80 euroa kuussa :whistle:
No, mä kyllä luotan aamulehteen PIKKASEN enemmän kuin tuohon sun Perähikiän sanomisiisi. ;)
Ja mä luotan PIKKASEN enemmän siihen palkkakuittiin minkä sain ollessani hoitajana. Vai olinko mä ainoa, joka sai about 1700 euroa ja ne kaikki muut sai sen 2400 vai mitä täällä on tuputettu?
Et sitten taida tietää mitä keskiarvo tarkoittaa? ;)

Ja olet näitä "korkeasti koulutettuja" hoitajia... ;)
Tiedän kyllä, johan se on ala-astella opetettu. Nyppii siis kun tuputetaan tuollaisia keskiarvoja. En tajua mistä nuo on revitty. Aika harva hoitaja tienaa yli 2400, ja ylihän se pitäisi mennä reilusti monella, kun keskiarvosta puhutaan.

Tehyn sivulla esim. löytyy kunta-alan palkoista taulukot, niin siellä mennään ihan eri lukemissa kuin nuo lehtien löpinät.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta noissa lehtien löpinöissä on kai nimenomaan laskettu keskiarvoon mukaan mahdolliset lisät, eli ne on laskettu myös palkaksi - mitä ne mielestäni ovatkin. Eli käytännössä on ihan turha verratakaan mitään kunta-alan taulukoita, jos siihen päälle tulee vielä aimo pamaus erilaisia muita korvauksia.

Ja eikös yksityisellä puolella ole keskimäärin paremmat palkat kuin julkisella puolella? Kai nekin on tuohon keskiarvoon laskettu?
 
sama vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos hoitajilla keskiansio on 2400? kuussa niin ei se minusta ole vähän! En ole ikinä saanut palkkaa mistään noin paljoa.
Mistä tämä narina nyt tulee hoitajilla.
Painukoot sitten vaikka norjaan!
Muistaakseni aamulehdessä oli just pari päivää sitten, että sairaanhoitajien keskiansiot on n. 2800 euroa kuussa.
HEHE
oon sh ja peruspalkka 1860e/kk ja lisät päälle, niin kk:ssa jää käteen n. 1800e. ja keskussairaalassa oon töissä.
Missä saa noin paljon päälle 2000e?
Siis ei ole totta! Ettekö te tosiaan tiedä mitä keskiarvo ja keskinmääräinen ansio tarkoittaa!
joo, kiinnostais tosiaan tietää mistä nää "keskiansiot" on revitty, kun sehän tarkottaa et jonkun on tienattava myös reilusti päälle 3000e/kk, jos valtaosalla sairaanhoitajista peruspalkka on tuon n.1900e/kk (lisineen n2200e/kk) että saadaan toi "keskiansio"...
 
hoitsu
Mä en ole töissä tällä hetkellä,mutta olen sitä mieltä että niiden hoitajien jotka nyt palkkojen perässä lähtevät ulkomaille töihin,tulisi maksaa valtiolle takaisin se raha,mikä valtiolta on mennyt hoitureiden koulutukseen.
 
vierailija
Niitä hoitajia on yritetty houkutella takaisin Suomeen ihan hakureissuilla Ruotsista, Norjasta, Iso-Britanniasta, mutta eivät tule... Eräs sairaanhoitaja oli Norjassa töissä ja maksoi opintolainansa sillä reissulla.... :whistle:
Miten ketään voi houkutella, jos jo on töissä? Eikö työhön sitouduta vaan aina etsitään uutta, kun jalka on saatu ovenrakoon?
 
Kenellä on intressit nostella kymmenen vuotta vanhoja ketjuja?(n)
No, ENTISENÄ hoitajana sanon: Työ on nykyään hanurista. Henkilökunta on naisvaltaista pskantärkeilijää väärällään, siinä ei palkkakaan auta. Jos töissä opitaan kunnioittamaan työkaveria (erityisesti keikkalaista tai opiskelijaa), niin se olisi jo alku. Ei tule tällä menolla asiat muuttumaan, kun päätyö on lyödä puukkoa "alempiarvoisen?" kollegan selkään. Ei kiinnosta jatkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Kenellä on intressit nostella kymmenen vuotta vanhoja ketjuja?(n)
No, ENTISENÄ hoitajana sanon: Työ on nykyään hanurista. Henkilökunta on naisvaltaista pskantärkeilijää väärällään, siinä ei palkkakaan auta. Jos töissä opitaan kunnioittamaan työkaveria (erityisesti keikkalaista tai opiskelijaa), niin se olisi jo alku. Ei tule tällä menolla asiat muuttumaan, kun päätyö on lyödä puukkoa "alempiarvoisen?" kollegan selkään. Ei kiinnosta jatkaa.
Puhut asiaa. NYKYISENÄ tuoreena hoitajana olen ihmeissäni työpaikkojen hierarkiasta, jossa toista työkaveria pitää lytätä ja kytätä. En entisellä alalla huomannut tällaista, ihmisiä kohdeltiin tasavertaisesti. Mutta, ihmisillä oli itsenäisempi työnkuva ja mahdollisuus etenemiseen. Ei tarvinnut purkaa sitä tukahdutettua kilpailuviettiä ja kunnianhimoa sijaisten ja opiskelijoiden ja toisten ammattikuntien edustajien lyttäämiseen.

Kaikkein vaikeinta, aivan kaikkein vaikeinta hoitotyössä on ollut tottua siihen ilkeilyyn ja paskanjauhantaan, silloinkin kun se ei ole koskenut minua. Muuten hoitotyö on mahtavaa työtä.
 
vierailija
Totta kai aina etsitään uutta. Yksi ainoa elämä. Tänä päivänä työnantaja ei sitoudu työntekijään, eikä työntekijä työnantajaan. Peli on reilu ja eipä tuosta ole kukaan valittanut.
Mutta.... No, päivä kerrallaan, mutta myönnät sen olevan peliä. Kuka sitä muuten pelaa? Katsokaa Trumanshow - se ei ole komedia. Tässä taas on todellisuutta näinä aikoina. En ole koskaan ollut hoitoalalla, mutta asiat kiinnostaa silti.
 
vierailija
Mutta.... No, päivä kerrallaan, mutta myönnät sen olevan peliä. Kuka sitä muuten pelaa? Katsokaa Trumanshow - se ei ole komedia. Tässä taas on todellisuutta näinä aikoina. En ole koskaan ollut hoitoalalla, mutta asiat kiinnostaa silti.
Ei se mitään peliä ole, vaan tervettä järkeä ja itsestä huolehtimista. Ammattitaito kehittyy vain uusien työtehtävien kautta, ja vaihtelu auttaa ihmistä jaksamaan. On kaikkien etu, että ihmiset hakeutuvat uransa aikana aktiivisesti eri työpaikkoihin. Erityisesti tämä on potilaan etu, että häntä hoitavat hoitajat, joilla on monenlaista osaamista ihmisen fyysisten ja psyykkisten vaivojen hoitamisessa.
 
Lähihoitaja vanhustyössä
Aina toitotetaan, että yksityisellä puolella isommat palkat. No itse olen Attendolla lähihoitajana kolmivuorotyössä ja kyllä palkka on pienempi kuin julkisella puolella. Sama homma oli myös aikoinaan Mikevalla.
 

Yhteistyössä