Ihmetyttää tuon ketjun ihmisten usko etteivät ole saaneet traumoja piiskasta. Tuskin se ainakaan on hyvää tehnyt vanhempi-lapsi-suhteelle. Itse sain kerran "isän kädestä" ja on mieleen jäänyt miten pettynyt olin isään...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Eikä ole muuttanut suhdettani vanhempiini.
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:Pahempia traumoja sain äidin muusta käytöksestä...
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:Kai mie oon sit vaan herkkis. Lapsuudesta muistan, että ne piiskalla kasvatetut kaverit olivat kyllä huonokäytöksisimpiä ihmisiä ikinä ja jotenkin on tullut mieleen että kumpi tuli ensin, huono käytös vai piiska. Piiskatut lapset tuntuivat vaan oppimaan kiertämään kiinnijäämisen ja olemaan epärehellisiä vanhemmilleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Eikä ole muuttanut suhdettani vanhempiini.
Ethän voi sitä tietää kun et ole elänyt kahta elämää - piiskattua ja piiskaamatonta. Silloin voisit sanoa onko vaikuttanut vai ei. Mä uskon että kaikenlainen - henkinen tai fyysinen - pahoinpitely jättää aina jonkinlaisen jäljen.
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Eikä ole muuttanut suhdettani vanhempiini.
Ethän voi sitä tietää kun et ole elänyt kahta elämää - piiskattua ja piiskaamatonta. Silloin voisit sanoa onko vaikuttanut vai ei. Mä uskon että kaikenlainen - henkinen tai fyysinen - pahoinpitely jättää aina jonkinlaisen jäljen.
Olen elänyt piiskatonta sekä piiskaamatonta.
Muistan molemmat ajat oikein hyvin,olin sen verran vanhempi.Ja suhteeni pysyi samana.Ei minua ole hakattu jos piiskaa annettu.
Ei minun vanhempani mitään pahoinpitelijöitä sentään ole.
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Se eittä ei muistele pahalla tai ei koe, että piiskaamisesta olisi ollut haittoja ei tarkoita sitä, ettei olisi traumoja. Ihminen joka sanoo, että hänellä on trauma, on jo traumansa kanssa aika sinut. Semmojnen, jolla ei ole traumoja mistään, ei ole vaan niitä vielä löytänyt vaan ne ovat hänellä pimennossa, käsittelemättä, puhumatta, ajattelematta.
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Eikä ole muuttanut suhdettani vanhempiini.
Olen elänyt piiskatonta sekä piiskaamatonta.
Muistan molemmat ajat oikein hyvin,olin sen verran vanhempi.Ja suhteeni pysyi samana.Ei minua ole hakattu jos piiskaa annettu.
Ei minun vanhempani mitään pahoinpitelijöitä sentään ole.
Toisinsanoen sinä torjut koko asian.
Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Se eittä ei muistele pahalla tai ei koe, että piiskaamisesta olisi ollut haittoja ei tarkoita sitä, ettei olisi traumoja. Ihminen joka sanoo, että hänellä on trauma, on jo traumansa kanssa aika sinut. Semmojnen, jolla ei ole traumoja mistään, ei ole vaan niitä vielä löytänyt vaan ne ovat hänellä pimennossa, käsittelemättä, puhumatta, ajattelematta.
Minä olen näitä asioita ajatellut aikoinaan ja en ole vanhemmilleni yhtään vihainen tms. niistä.
Keskinäiset riitansa olisin kyllä halunnut jättää näkemättä ja kokematta, mutta en sanoisi että niistäkään olisi varsinaisia traumoja jäänyt.
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Se eittä ei muistele pahalla tai ei koe, että piiskaamisesta olisi ollut haittoja ei tarkoita sitä, ettei olisi traumoja. Ihminen joka sanoo, että hänellä on trauma, on jo traumansa kanssa aika sinut. Semmojnen, jolla ei ole traumoja mistään, ei ole vaan niitä vielä löytänyt vaan ne ovat hänellä pimennossa, käsittelemättä, puhumatta, ajattelematta.
Minä olen näitä asioita ajatellut aikoinaan ja en ole vanhemmilleni yhtään vihainen tms. niistä.
Keskinäiset riitansa olisin kyllä halunnut jättää näkemättä ja kokematta, mutta en sanoisi että niistäkään olisi varsinaisia traumoja jäänyt.
Ei se tarkoita, etteikö asia olisi traumaattinen, jos sinusta ei tunnu vihaiselta.
Alkuperäinen kirjoittaja Aleksara:No minä en oikeasti ole saanut traumoja, vaikka sellaista kuria meillä olikin. Opinpahan pysymään poissa pahanteosta ja olemaan tekemättä samaa tyhmyyttä uudemman kerran. Olin meinaan aikamoinen rämäpää pienempänä..
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:Pahempia traumoja sain äidin muusta käytöksestä...
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:Pahempia traumoja sain äidin muusta käytöksestä...
Peesi. :/