Vähiten epäterveellinen lämmin juoma??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvihammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahvihammas

Vieras
Mikä olisi kaikkein vähiten haitallinen lämmin juoma? Mielellään saisi olla kofeiiniton tai vähäkofeiininen ja hampaita värjäämätön. Yritän päästä eroon kahvista ja teestä, mutta töissä sorrun aina hakemaan jompaa kumpaa, kun tietokoneen ääressä on niin tottunut samalla hörppimään jotain lämmintä. Vesilasi ei vaan oikein tyydytä. :( Miten noi kaikki yrttijuomat tai vihreä tee, onko ne pahasta hampaille tai onko niiden "liikakäytöllä" muuten jotain huonoja vaikutuksia?

[QUOTE="vieras";28232265]Juo keitettyä vettä jos teekin on liian epäterveellistä.[/QUOTE]

Teen ongelma on se kofeiinipitoisuus + hampaiden värjääntyminen, kulutus siis luokkaa >10 kuppia päivässä...

Ja hopeatee ja kaakao on myös pois laskuista ihan jo sokerin takia, kun nimenomaan haluaisin löytää hammasystävällisen juoman. :|

Mitenkähän tuo rooibos, sitä olen kuullut hehkutettavan terveelliseksi?

[QUOTE="vieras";28232375]Miten kahvi on epäterveellistä?[/QUOTE]

No minulle ainakin tulee mahavaivoja ja kofeiinista keskittymiskyvyttömyyttä. Siis liiallisesti käytettynä, minulla kun päivän aikana kuluu helposti monta litraa kahvia. Mutta esimerkiksi aamukahvista en edes yritä luopua, vaan tuosta "turhasta" litkimisestä.

No minulle ainakin tulee mahavaivoja ja kofeiinista keskittymiskyvyttömyyttä. Siis liiallisesti käytettynä, minulla kun päivän aikana kuluu helposti monta litraa kahvia. Mutta esimerkiksi aamukahvista en edes yritä luopua, vaan tuosta "turhasta" litkimisestä.

No sitten vihreä tee, se sisältää vain vähän kofeiinia. Ja kunnon teelehtiä sitten, ei mitään pussiroskaa.

Minä juon joskus kuumaa vettä, johon lorautan maitoa. Ei mitään sokeria tai hunajaa. Olen olettanut sen olevan hopeateetä, mutta oli mitä oli, niin on ihan hyvä teen korvike. Kaikki rooibokset ja muut yrttiteet muuten värjää hampaita.

Mee sinne ihanaan teekauppaan (en muista nimeä), pikkukauppa ostoskeskuksissa jossa myydään kaikkia pähkinöitä, hedelmiä kuivattuna jne. kilohinnalla.

Siellä on myynnissä hyllykaupalla erilaisia teemerkkejä ja laatuja, oli kofeiinitonta montaa laatua, vihreitä, valkoisia, sekoituksia ja vaikka mitä.
Sieltä varmasti löytyy hakemasi juoma. Eikä ollut kallista.

Mutta eikös hän hakenut juomaa, mikä ei värjää hampaita?!

Miten olisi joku oikein tumma kaakao? Vai jääkö kaakaosta hampaisiin ajan kanssa värjäymiä?

Yhteistyössä