vahinko

  • Viestiketjun aloittaja plussa
  • Ensimmäinen viesti
plussa
Hei.

Mitä tekisitte jos plussaisitte epävarmassa taloudellisessa tilanteessa? Plussasin tänään ja nyt on noin 6 rv. Olen 21-vuotias opiskelija (koulua jäljellä n.3-4 vuotta) ja teen pätkätöitä. Mieheni on valmistumassa työttömäksi tänä keväänä, eikä hänen alalla ole töitä tarjolla. Mies tekee nyt satunnaisia keikkatöitä. Meillä on autolainaa ja asumme vuokralla. Onko toimeentulo mitenkään mahdollista, jos pidän lapsen? Olen aina ajatellut, että lasten aika on sitten kun on koulut käyty ja varmoja töitä ja asunto. En koe itseäni vielä valmiiksi tulemaan äidiksi, mutta toisaalta moraalini ei hyväksy turhia aborttejakaan. Tuntuu etten voi puhua tästä kenellekkään.
 
maris
Minä pitäisin lapsen. Tiukkaa tulisi varmasti olemaan, mutta uskoisin selviäväni jotenkin. Kuitenkin jos tekisin abortin, niin miettisin sitä sitten loppuelämäni, enkä ole tuohon valmis. Toisaalta, kyllähän se lapsentekokin herättää ajatuksia loppuelämän ajan, joten molempi pahempi :D
Itsellä tähän valintaan vaikuttaa se, että olen ollut pahassa vauvakuumeessa jo vuosia, mutta elämäntilanteeni ei lisääntymistä salli. Niinpä, jos raskaaksi tulisin, pitäisin sitä jo jonkin sortin kohtalona, sen verran tarkkaan olen pillerini aina ottanut.

Mutta sinä teet tottakai omat päätöksesi, ja aivan koko sydämestäni toivon, että mitä ikinä päätätkin, kaikki tulisi menemään hyvin!

Onko sukulaisillasi lapsia? Ainakin omat siskoni ovat saaneet lahjaksi ja lainaan niin hirveästi lastenvaatteita ja tavaroita, ettei olisi mitään tarvinnut itse ostaa. No, ehkä jotain tuttipulloja tms. mutta vaatteet, istuimet ja vaunut on saatu ilmaiseksi. Äitiyspakkauskin kannattaa hyödyntää mahdollisimman tarkkaan.
Ja kirpputoreilta ja esim. huuto.netistä voi tehdä melkoisia löytöjä halvoilla hinnoilla.