"vahingot" synnytyssängyllä

• Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti
Samoin, mä nauroin kans ääneen ja kunnolla kun luin noita kommentteja!

En siis mitenkään pahalla todellakaan, vaan oli just niin hupaisia tokaisuja kaikilla :LOL: :LOL:

ite en oo synnyttäny, mut nytpä tien ainakin mikä eessä häämöttää =)

Kakkaskohan Brookekin silloin, kun Ridge romanttisesti avusti sitä synnytyksessä. Sehän tapahtui oikein kauniisti vuoristomajalla takkatulen loimussa. Miksei siinä kuulunut mitään pieruja tai ripuliääniä?

Kuinkahan monelle miehelle tulee kuvottavana yllätyksenä, että vaimo ei olekaan vain hehkeästi hikinen ja että tilanne saattaakin muuttua hyvinkin kakanhajuiseksi. Pahimmassa tapauksessa mies saattaa jopa nähdä kakan tursuavan vaimonsa reiästä ja se tulee sitten mieleen romanttisella kynttiläillallisella.. Tosin ei kai sen jälkeen mitään romanttisia illallisia edes tule.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 17:49 vieras kirjoitti:
Kakkaskohan Brookekin silloin, kun Ridge romanttisesti avusti sitä synnytyksessä. Sehän tapahtui oikein kauniisti vuoristomajalla takkatulen loimussa. Miksei siinä kuulunut mitään pieruja tai ripuliääniä?

Kuinkahan monelle miehelle tulee kuvottavana yllätyksenä, että vaimo ei olekaan vain hehkeästi hikinen ja että tilanne saattaakin muuttua hyvinkin kakanhajuiseksi. Pahimmassa tapauksessa mies saattaa jopa nähdä kakan tursuavan vaimonsa reiästä ja se tulee sitten mieleen romanttisella kynttiläillallisella.. Tosin ei kai sen jälkeen mitään romanttisia illallisia edes tule.
No just..mulla oli ainakin mies pääpuolessa, vaikka siinä vaiheessa kyllä kurkki alakertaan kun vauvan pää oli tulossa ulos. Luonnollisia asioita nämä on, aikuinen, fiksu mies osaa kyllä suhtautua oikein ja meillä ainakin kummasti lähensi suhdetta tuo kokemus!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 17:49 vieras kirjoitti:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

kolme synnytystä
Ensimääiseltä muistan että jossain vaiheessa tuli tarpeet pöydälle, toiselta ei ja kolmannelta taas tuli vaikka ainakin oysissa annetaan rutiinina peräruiske aina. Kolmannelta mulla oli oikein luomusynnytysintoilija-kätilö ja oli mielissään kun pärjäsin ammeessa melkein loppuun asti. Sitte meni lapsivesi ja alkoi ne kovimmat tuslat ja pyysin spinaalia. Kätilö pelotteli että se on myrkkyä äidille ja lapselle se spinaali mutta olin jo synnyttämään mennessä sanonut että toivon sellaista kohtelua ettei jäis pelkoa. Kun nätti pyytäminen ei auttanut, sitte jo vaadin saada spinaalia ja kätilö lähti sitte katteleen oisko edes mahdollista.. (ja muuttui sen jälkeen hyvin lyhytpuheiseksi, muuttui käytös täysin kun ei mennytkään luomuna). No, lääkäri tuli laittaan spinaalia ja kun selkä kyyrys makasin ja tuli supistus ja alkoi jo työnnättää niin samalla tuli peräruiskeen jälkeen löysät pöydälle paineella.... Lääkäri istui siellä jossain takana... Itse asiassa mua ja miestäni jälkeenpäin vain nauratti että siitäpäs saivat kun eivät voi kuunnella äitiä ja tahallaan venyttivät sitä kivunlievityksen saamista.. :kieh: Vauva syntyikin heti kun spinaali oli laitettu eli se oli sitte loppujen lopuksi avuksi vain siihen ponnistusvaiheeseen, hyvä niinkin!

mulla tyhjeni suoli itsestään synnytyksen lähestyessä, kävin vielä wc:ssä kun menin synnytyssaliin. Ei tullut sitten edes ilmavaivoja synnytyksen aikana, vaikka itsekkin etukäteen vähän pelkäsin...vaikka eipä siinä tilanteessa tosiaan sitten jaksanut edes pohtia.

Hei mulle sanoi että on noustava kiireesti ylös seisomaan vähäksi aikaa, vauva ei ole vielä laskeutunu riittävästi! Nousin kovalla työllä ylös nojaamaan säkkityynyihin ja samassa varoitin miestäni: VÄISTÄ! MULTA TULEE PISSAT! :LOL: Siinä ehti juuri ja juuri väistämään! Kätilö sanoi mulle että ihan rauhallisesti vaan, ei haittaa. Mua alkoi siis naurattamaan ihan kympillä, mutta sattui samalla! Siinä se tilanne meni naurun kanssa ohi. :kieh:

Kuinkahan moni mies kehtaisi kakkailla ja piereskellä jalat levällään vaimon ja muutaman ulkopuolisen nähden? Ja ottaakohan joku mies vaimonsa katsomaan, kun lääkäri tutkii sen eturauhasta?

Mä en kyllä halua, että mies näkee mut synnyttämässä.

ihanaa!! mä jo luulin että oon ainut ketä noita ajattelee!! *huokaus* itellä oli LA eilen ja tässä jo odotellaa miehenkaa että millon päästäis tositoimiin! sitä jo vähän oonki varotellu että "sieltä saattaa sitä kakkaakin sitten vähän tulla",mutta ehkä mun tarttee varotella että sitä voi tulla vähän enemmän ja useemminki =) mut ihanaa tosiaan että näistäkin puhutaan,kun kerran on niin jokapäiväistä synnytyksessä!! näitä oli kyllä hupaisa lukea,ja odotan kyl innolla millassii ilmavaivoja multa pääsee kun synnärille päästään:LOL: ! mä tuun kyl sitten ku pääsen kotio,niin kertomaan oman kokemukseni :LOL: :LOL: niin ja tää on siis meijän esikoinen!!

:LOL: Hitsi ku alkoi supistelemaan, kun nauratti niin paljon nää jutut! Itselläkin synnytys alkaa olla lähellä ja olen miettinyt samaa eli et entäs jo tulee kakka pöydälle...nyt tiedän et ihan normaalia ja no worries! Pitää vaan muistaa varotella miestä etukäteen ettei pyörry kaasuihin:)

Kävin tänään sairaalassa synnytystapa-arvioinnissa ja todettiin, että vauva on jo tiukasti alhaalla lantiossa ja kohdunsuu sormelle auki. Viimeiset kaksi päivää on myös vatsa toiminut normaalia paremin ja kaksi kertaa olen käynyt kakkosella myös yöllä, joka on kyllä aivan uusi kokemus. Eli jospa se vauveli siellä jyrää pikkuhiljaa tietä auki:)

Mukavaa odotusta ja annetaan siis pierujen ja kakkosten tulla ilman punasteluja jos on tullakseen!

yrtti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 23:28 Lilli kirjoitti:
Kuinkahan moni mies kehtaisi kakkailla ja piereskellä jalat levällään vaimon ja muutaman ulkopuolisen nähden?

Minun mies ainakin kehtaisi.
Tulipa tässä yhtenä päivänä vessasta ja naureskeli lapselle, että arvaapas miten isille kävi? Minä siihen, että p.askoit housuun. No niin oli kurahtanut löysät housuun vessan ovella, ja kehtasi vielä mainostaa!

Ihan luonnollistahan tuo on, ei meilläkään kyllä normaalisti suolentoiminnoista puhuta, mutta kyllähän joakinen elävä olento kakkaa ja pissaa, ja piereskeleekin, eikä se mikään salaisuus ole.

Tosin, en minäkään nauti ajatuksesta, että teen alleni synnyttäessäni, vaikka
niin tulee suurella todennäköisyydellä käymään.

Mökö
Eipä taida kätilöt välittää, jos synnytyksessä tulee muutakin ulos kuin lapsi ;) .

Itse olin NKL:lla synnyttämässä reilut parisen kuukautta sitten (ensikertalainen). Kun tuli ponnistuksen aika, kätilö totesi: "nyt työnnät kuin isoa kakkaa vääntäisit!". Minä siihen naureskellen ja hammasta purren (hyvät oli kipulääkkeet :whistle: ) : "NO SE SIELTÄ TULEEKIN!!". Kätilö tokaisi takaisin: "no pääasia, että jotain ulospäin tulee!".

Ei aavistustakaan, tuliko jotain ylimääräistä, mutta vauva kyllä vajaa 6 minuuttia myöhemmin :).

miettivä
Itse aikoinani tämän ketjun aloitin ja nyt jo synnyttäneenä voin itsekin todeta, ettei sitä asiaa todellakaan siellä synnytyssalissa ajattele. Kerran taisi käydä mielessä asia, mutten sillä päätäni vaivannut. Joten kyllä siellä salissa tosiaan keskittyy olennaiseen, että saa sen vauvan ulos!

En kyllä huomannut että mitään olis tullut.. vatsa toimi kyllä hyvin ennen synnytystä. En mitään peräruisketta halunnut enkä olis ottanutkaan ja mulle oli ihan sama, mitä sieltä ulos tulee. Olin sanonut miehellekin etukäteen, että se voi olla sotkuista. Valokuvissakaan, missä vauva juuri tullut ulos siihen sängylle ei näy mitään eritteitä sen suuremmin.

Nyt välähtikin mieleen, että kun menin synnytyksen jälkeen suihkuun niin kätilö kehotti kokeilemaan tulisko pissaa. Että ehkä sitten ei tosiaan mitään tullut sen vauvan mukana? No enhän mä tosin siellä suihkussa käydessäni mitään pissalla käyntiä edes muistanut kokeilla, ei ollut hätä, kyllä se sitten tuli siinä ihan normaalisti ajan myötä taas, pissahätä siis :D Tosin oli aika luksusta, kun ei tarvinnut koko ajan enää vessassa rampata, kuten raskausaikana B)

Niin ja illan aikana vielä kotona ja sairaalaan mennessäkin sekä paikan päällä, oli pitkään tunne että olis kakkahätä, mutta vessassa ei mitään tullut enää ulos. Että olisko sitten kuitenkin suoli tyhjentynyt jo sillon.

Yhteistyössä