Vahingossa raskaaksi tulleet - miten vahinko kävi?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ehkä, ehkä ei
[QUOTE="pöö";25463443]Niin mutta miksi soittaa ja varaa jos ei oo olut aikomustakaan yrittää tulla raskaaksi? Ja niin kuin sanoin niin en varmaan oikein tajunnut jotain oleellista tuosta tilanteesta, mutta musta vaan kuulosti vähän toispuoleiselta suunnitellulta "vahingolta"... Ja noista e-pillereiden eri hormonitasoista en ollut koskaan kuullutkaan, itse kun en ole pillereitä koskaan syönyt.[/QUOTE]

Jos raskaustesti on näyttänyt plussaa kun kuukautiset eivät ole ilmestyneet ajallaan, niin silloinhan sitä tietää jo olevansa raskaana vaikka viikkoja on vasta 4+jotain. Me käytiin asia läpi ja oli selvää oli aika nopeasti, shokista huolimatta, että aborttia ei tehdä. Varasin viikolla 5 varhaisultra-ajan, jossa kävimme viikolla 8. Ja kyllä shokista olimme jo siinä vaiheessa päässeet yli ja itkin jopa pari onnenkyyneltä varhaisultrassa. Mikä tässä nyt on niin vaikea käsittää?

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Varhaisultraanhan mekin mentiin, vaikka raskaus oli vahinko. Mikä ihme siinä nyt on?
Niinpä :D

Meillä kondomi petti. Ei hajonnut, vaan petti. Kyllä mä olin samantien neuvola-aikaa varaamassa ja varhaisultraan menossa kun raskaustestiin plussa pärähti. Ja heti suunnittelin nimiä, olin shoppailemassa vaatteita, yms...en oikein tajua että miten raskauden suunnittelemattomuus nuo estäisi?!

Pillerit petti. Söin niitä ihan säännöllisesti aina ajallaan, mutta siitä huolimatta tulin raskaaksi heti kun aloimme seurusteleen.
rakas ihana täydellinen vahinko <3
Harmi että eka sai alkunsa ehkäisystä huolimatta ja toista ei kuulu vaikka monta vuotta on menny ilman ehkäsyä.
Ja tuo harmi siksi että kuvittelen tulevani tulevaisuudessakin helposti raskaaksi.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="pöö";25463443]Niin mutta miksi soittaa ja varaa jos ei oo olut aikomustakaan yrittää tulla raskaaksi? Ja niin kuin sanoin niin en varmaan oikein tajunnut jotain oleellista tuosta tilanteesta, mutta musta vaan kuulosti vähän toispuoleiselta suunnitellulta "vahingolta"... Ja noista e-pillereiden eri hormonitasoista en ollut koskaan kuullutkaan, itse kun en ole pillereitä koskaan syönyt.[/QUOTE]

Minkähän ikäinen mahdat olla? Sinulla on netti, josta voit ottaa selville e-pillereistä. Niitä on tosiaankin eri vahvuisia ja sellaisia, jotka sisältävät eri hormoneja.

Varhaisultraan varmaankin sen takia, että tiedetään mikä on oikeasti tilanne ja sen mukaan mennään.

Meillä kummallakin ikää 26 ja ehkäisynä toiminut 1,5 vuotta vahvat E-pillerit, joiden ei olisi pitänyt mahdollistaa raskautta, vaikka yksi olisikin matkan varrella unohtunut ottaa. Eilen kävimme varhais-ultrassa ja siellähän se pikkuinen yllätys oli kuin oli :)

Suunnitelmissa oli omistusasunnon hankkiminen ja liipasimella oli jo 40m2 kaksio Munkkiniemestä. Se vaihtui nopeasti kolmion etsiskelyyn lapsiystävälliseltä pientaloalueelta. Häät oli tarkoitus järjestää noin parin vuoden päästä ja lapset aikaisintaan 2-3 vuoden päästä, mutta nyt mennään lapsen ehdoilla.

Meidän tapauksessa kyse on suunnittelemattomasta raskaudesta, mutta lapsi jonka toivottavasti saamme ei ole missään nimessä vahinko, eikä lapsi ole koskaan suunnittelematon vaikka raskaus sitä olisikin, suunnitelman vain teki puolestamme joku muu ;)
Eiköhän varhaisultraan mennä silloin jos haluaa varmistua, että onko kyseessä tuulimuna vai alkio, kun apteekin testi näyttää positiivista. Varhais ultrassa käy yhtä usein asiakkaita, joille raskaus on järkytys ja ei-toivottu, kuin myös niitä, jotka ovat yrittäneet tuloksetta pitkiäkin aikoja. Ei siellä kysellä miksi tänne tulitte jos ette suunnitelleet raskautta? Ei tämä tietystikkään pakollista ole ja maksoikin 160€ mutta me halusimme varmuuden asiaan.

Vaikka itse raskaus ei ollut mitenkään suunniteltu ja lääkärin mukaan myös sen mahdollisuus kyseisillä pillereillä oli erittäin erittäin pieni, niin lopputulokseen olemme alun häkellyksen jälkeen tyytyväisiä ja onnellisia :)

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä kävi kanssa silleen että "eihän nyt yhestä kerrasta ilman ehkäsyä voi raskaaksi tulla" Mutta niin vain ei menkkoja kuulunut ajallaan ja r-testiin pärähti selvä plussa :D Oltiin kyllä sillä asenteella että jos on tullakseen niin tulkoon, eli ei ollut mikään järkytys.

Tokalla kerralla käytin niinkin hyvää ehkäsykeinoa kuin imetys :D Ajattelin että kun ei oo menkkojakaan, niin tuskinpa sitä raskaaksi tulee.. No niin vaan kävi että plussa pärähti esikoisen ollessa 8kk.
Pahoinvoinnitki oli toisessa raskaudessa alusta asti niin karmivat että luulin kuolevani. Varasin ajan neuvolaan ja varhaisultraan, jossa selvisi että tuplat tulossa. Sillon en tienny että itkeä vai nauraa, tein kumpaakin :)
Tuolla noi meijän kaikki ihanat rakkaat "vahingot" 2v4kk ja 2x1v nukkuvat :) <3

• Tykkää
Reactions: Isukki-12
"juups"
Muutaman vuoden oli menestyksekkäästi käytössä "varmat päivät" ennen kuin jonkin sortin ihme tapahtui ja lapsi sai alkunsa sinä päivänä kun kuukautiset loppuivat. Ei sillä, tottahan me tiesimme riskit ja olimme valmiit ottaamaan lapsen vastaan jos sellainen olisi tullakseen, mutta edelleen koitimme kuitenkin olla edesauttamatta raskautumista.

Meillä meni "varmojen päivien" laskeminen vähän metsään... :ashamed: Luulin, että ovis oli juuri ollut ja reitti selvä, mutta ei se niin ollutkaan, vaan ovulaatio tuli vasta myöhemmin(epäsäännöllinen kierto). Ja vain yksi kerta ehdittiin olla ilman kumia. No, ei mikään katastrofi kuitenkaan(jos olisi ollut niin oltaisiin varmasti oltu vähän huolellisempia... ;)), yksi lapsi oli jo entuudestaan ja toinenkin jossain vaiheissa suunnitteilla, mun vaan oli tarkoitus hoitaa vielä opiskeluja ym. ennen sitä. Mutta hyvä näinkin! :)

Ihmeen paljon on täälläkin tapauksia että on raskauduttu suht varmasta ehkäisystä huolimatta, kuitenkin kun IRL tuntuu olevan enemmän niitä tapauksia joissa lasta yritetään ja yritetään, ilman toivottua tulosta...

"äiti-75"
En tiedä oliko sinä syksynä syynä uuden työpaikan tuoma ressi vai hullu kuntoilu kun menkat jäi välistä, tai kierto oli pitempi, kuitenki sekasi oli. Ja varmojen päivien laskut eivät täsmänneet ja nii sitä raskaana oltiin. Olihan meillä kevät puolella tarkoitus alkaa yrittään toista, päätiki vaan tulla puol vuotta etuajassa ja hyvä niin, rakas pikku kuopuksemme. ?

"äiti-75"
[QUOTE="äiti-75";25464596]En tiedä oliko sinä syksynä syynä uuden työpaikan tuoma ressi vai hullu kuntoilu kun menkat jäi välistä, tai kierto oli pitempi, kuitenki sekasi oli. Ja varmojen päivien laskut eivät täsmänneet ja nii sitä raskaana oltiin. Olihan meillä kevät puolella tarkoitus alkaa yrittään toista, päätiki vaan tulla puol vuotta etuajassa ja hyvä niin, rakas pikku kuopuksemme. ?[/QUOTE]

Tarkoitan sydäntä tuohon loppuun muutti kysymysmerkiksi. :)

"hilima"
Toinen lapsi sai vahingossa alkunsa kun ehkäisynä oli menkkojen alkamattomuus ja esikoisen täysimetys, lapsille tuli ikäeroa 1 vuosi ja 1 kk. Kolmas lapsi sai myös vahingossa alkunsa, kun olimme reissussa ja kondomit jäivät kotiin :D

"vahinkoäiti"
Meillä oli "ehkäisynä" vanha kunnon coitus interruptus, ja heti olin raskaana.

Samalla tavalla kävi ajatusten kanssa kuten Anatoliallakin. Vaikka tilanne sinänsä tuntui katastrofaaliselta, niin heti olin minäkin neuvola-aikaa varaamassa, ostin odotusaikaa käsittelevän kirjan, aloin miettiä nimiä, kummia ym.

"vieras"
No siis meille tuli vesimittarinlukija, vahingossa. Sen piti mennä naapuriin ensin (ois saanu sieltäki vahingossa muutaki ku lukemia), mutta tuliki meille. Vahingossa aukasin oven yöasussa ja vahingossa menin näyttämään, missä se mittari on. Vahingossa sitten tuli tehtyä muutaki ku pikkukurkkaus kaapin alle. Tuli isompi kurkkaus.

"pipariina"
Meillä oli kortsut ehkäisyvälineenä mutta aika vähän me niitä käytettiin, 6kk seurustelun jälkeen poika ilmoitti tulostaan. Mutta onneksi kävi vahinko, täällä tuhisee maailman ihanin pikkupoika <3

"hupsista"
Varmoja päiviä laskettiin ja käytettiin keskeytyttyä. Hyvin sujui puoli vuotta. Sitten alkoi pelottamaan raskautuminen ja hankin ehkäisyrenkaan. Menkat jatkui keskeytyksettä renkaan kanssa 12 vrk ja otin kapineen pois, sitten ei enää menkkoja tullutkaan... eli hässin ehkäisyn ihan itse. Ihana vahinkovauva on nyt 2.5kk ja miehellä aika sterilisaatioon ensi viikoksi.

"Pampula"
Itse ihmettelen vahinkoraskauksien määrää. Onko pakko aina laukaista mällit sisään ja toivoa, ettei ollut ovis menossa, jos on sattunut kortsu unohtumaan?

Meillä olemme mieheni kanssa erittäin varovaisia, sillä emme missään nimessä halua vielä lasta. Mies ei koskaan laukea sisääni, vaikka käyttäisimmekin kondomia. Vaikka kortsu ei olekaan koskaan hajonnut ja on taatusti oikean kokoinen, mies ei silti välitä sisään laukeamisesta. En oikein tiedä miksi, mutta ihan hyvä vaan, minua se ei haittaa. Käytämme luovuuttamme ja kokeilemme erilaisia juttuja saadaksemme nautinnollisen lopun. ;)

Joten omasta mielestäni raskaaksi tuleminen on paljon vaikeampaa kuin sen ehkäiseminen. Varovaisuus kannattaa, seksistä voi silti nauttia monin eri tavoin! =)

"smeagol"
mä en usko vahinkoraskauksiin. joo, kun sä syöt pillereitä tai sulla on kierukka ja tuut raskaaksi. senkin kyllä huomaa, raskaus yleensä plussataan viikoll 5-6 silloinkin valinta on tietoinen ja sä päätät et tämän pidän tai teen abortin. kun olet päättänyt pitää lapsen ni siinä kohtaa se ei enää ole vahinko. vaan tietoisesti päätetty asia.

Olet outo

Miksi epäilet pillereissä ominaisuuksia jos et niihin kerta ole edes koskaan tutustunut.ihan yhtälailla niitä on erivahvuisia kuin vaikkapa särkylääkkeitä. Varhaisultraan lähetetään ainakin omassa kotikaupungissani aina jos on vähänkin epäselvyyksiä hedelmöitymisajankohdasta. Tottahan normaali ihminen tajuaa tehdä raskaustestin, jo ihan kaiken varalta, jos menkää jäävät pois vaikka käytäisiin ehkäisyä.

Yhteistyössä