vähän kysymyksiä imetyksestä ja vauvan vatsavaivoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
2viikon ikäinen lapseni on viikon kärsinyt vatsan väänteistä lähinnä öisin ja nyt näyttäisi myös päivällä olevan vaivaa jonkun verran.Toivon hartaasti ettei olisi koliikkia.

Kuinka pian äidin syömä ruoka vaikuttaa vauvaan ja kauanko esim mausteet ovat maidossa ja aiheuttaa vatsaan väänteitä?
Voiko pari päivää sitten aloitettu maitohappobakteeri pahentaa masuvaivoja?Saa puolet kapselin sisällöstä.

Maitoa tulee paljon ja aloinkin miettimään että auttaisko jos pullosta antaisin iltamaidon,elikkä lypsäisin vai olisiko korvike parempi ratkaisu iltaisin?

säälittää niin kovin kun pieni kärsii ja ei saa yöllä nukuttua

Ei se pullosta syöttäminen poista masuvaivoja..Meillä ainakin tyttö hotkii pullosta ja nielee ilmaa, kun on tottunut rinnasta syömään..Ja se ilman nieleminen pahentaa vaan tilannetta.

Mausteet vaikuttaa, samoin ruisleipä, kaali, herneet, nauriit, joillekkin jopa omena voi aiheuttaa mahanpuruja..Sitä en kyllä tiedä kuinka pitkään mausteet ym pysyy maidossa..Meillä masuvaivat helpottu paljon kun jätin ruisleivän syönnin vähälle. Annan Rela-tippoja, ja nekin tuntui helpottavan asiaa.

Ei ainakaan mitään korviketta kannata alkaa antamaan.Voi olla et mene vielä kipeemmäks,niinku meille ja monelle muulle kävi.
Rela-tipat olivat meillä käytössä,ensimmäiset 2viikkoa oli aivan kamalaa huutoa,sit helpotti.
Enneminki kattoo itse vähän mitä suuhunsa laittaa,ja muistaa röyhtäyttää vauvan aina syöttämisen jälkeen.Jumpata jalkoja,hieroskella masua.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
ja toi korvikkeen syöttäminen sitten vähentäisi maidontuloa..Eli se ei ainakaan ole se hyvä ratkaisu..

no itsekkin olen sitä mieltä että haluan imettää kun kerta maitoa tulee.Harmittaa vain jos itse aiheutan kivut vauvalle

kahvi ja runsas teenjuontikin voi aiheuttaa mahanpuruja (eli kofeiini sen kai aiheuttaa)

Äidinmaito on kuitenkin sitä parhaiten imeytyvää ravintoa vauvalle, joten imettää kyllä kannattaa jos haluaa ja jos maito riittää! Ei se korvike takaa sitä ettei mahavaivat jatkuis..Mieti miten sit harmittais jos lopettaisit imetyksen täysin turhaan.

:hug: tsemppiä!

Yhteistyössä