vähän huolestuttaa (vauvan masutauti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nellah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nellah

Aktiivinen jäsen
11.07.2008
3 578
0
36
Vauva viikkoa vajaa 5kk ja nyt on ripuli eikä oikeen maitokaan uppoa, ei syö öisin (pitkään aikaan syönyt) ja nyt päivälläkään en ole saanut menemään kuin noin 200ml nestettä. vauva on vielä ihan ok vointinen, hetken jaksaa leikkia lattialla leluillaan. mutta kiukkuisempi kuin yleensä.. paljonko ton ikäselle pitäs saada menemään nestettä ettei kuiva? :ashamed:

En muista miten paljon sitä nestettä piti saada menemään, mut Osmosalin käyttöohjeissa tais olla et paljonko pitää juottaa. Meillä oli esikoinen vaikeessa mahataudissa 4 kk ikäisenä ja juotin sille maitoo, osmosalia ja tosi laimeeta mehua että etes jotain sais tyttö alas. Lääkärissä sanoivat ensin että ei mielellään kiinteitä syötä tai maitoa, mutta toinen sanoi että syöttää kaikkee mitä alas menee ja niin teinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kysy neuvolasta.

Pikaista paranemista pikkuiselle! :hug:

*muoks. mä juotin pojalle aikanaan nesteitä Panadol-ruiskun avulla... (sitä mitä käytetään nestemmäisen Panadolin antamiseen)

meillä ei mene edes panadol sillä alas.. pullosta tuo kyllä juo mutta nyt tosi vähän kerrallaan

Kuis pitkään se tauti on jo ollut? Pieni voi olla nesteytyksen tarpeessa jo 2-3 päivän mahataudin jälkeen. Itse kävisin kyllä näyttämässä lääkärille tuon ikäistä.

Neste Osmolia tai sitten sitä Floridralia vai mikä se uus hyvänmakuinen on. Vettä, ei mehua! Anna maitohappobakteereja myös!

Alkuperäinen kirjoittaja Paljon nestettä:
Kuis pitkään se tauti on jo ollut? Pieni voi olla nesteytyksen tarpeessa jo 2-3 päivän mahataudin jälkeen. Itse kävisin kyllä näyttämässä lääkärille tuon ikäistä.

Neste Osmolia tai sitten sitä Floridralia vai mikä se uus hyvänmakuinen on. Vettä, ei mehua! Anna maitohappobakteereja myös!

eilen iltapäivällä alkoi mutta eilen söi hyvin ja joi

kävinpä sitten ostamassa sen floridalin kun sisältää niitä maitohappobakteereja jo valmiiksi ja paremman makuinen kuin osmosal. 100ml jo meni hienosti :) saldo 350ml tän vuorokauden aikana :)

Yhteistyössä