Itse sain esikoisen (vahinko) 18v. En edes halunnut pitää lasta mutta painostettiin. Tottakai raskauden aikana jo aloin rakastaa lasta, mutta se totuttelu vanhemmuuteen, äitiyteen, vastuuseen, se jatkuin vielä vuoden päivät syntymästä. Biletin ja menin miten menin, mitään älyttömyyksiä en tehnyt ja muuten hoidin vauvan hyvin ja terve ja reipas 18 v tuo nykyään on. =) Noin nuorella se on vain vähän hakusessa, joku herää siihen äitiyteen ja sen tuomaan vastuuseen, toiset ei. Eikä se, että 2kk ikäisen laittaa hoitoon tarkoita että joku on pahasti vialla. Ei edes se, että joka viikonloppu. Pääasia on se että lapsella on osaava ja huolehtiva hoitaja, luo kiintymyssuhteen myös tähän. Ellei se sitten ole joka viikonloppu eri.
Ne hummutteluajat menevät ohi, jos niihin pitää puuttua niin sekä kovin että pehmein keinoin. Itseeni tepsi se kun äitini sanoi että näin ei voi jatkua. Ei uhannut minua millään, totesi vain. Ehkä aikuistuin muutenkin, kun aloin ymmärtää asioita vauvan kannalta ja kasvoin sen mukana.
Esikoisella nyt 3 muuta sisarusta, nuorin 10v, kolmen nuorimman aikana olen kyllä juhlinut myös, säännöllisesti kerran tai kolmesti vuodessa
Ja kaikilla sama isä, jos sitä joku miettii