vähäistä vuotoa / rv9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuotava rv9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuotava rv9

Vieras
Pelästyin eilen kunnolla kun vessassa pyyhkiessä tuli hiukan verta. Tänään myös. Veri on vaaleaa ja toisinaan hiukan ruskehtavaa. Onkohan odotettavissa keskenmeno? Tämä on toinen raskauteni, ekassa en vuotanut tippaakaan. Tämä rv9 ei kunnolla sovi edes kuukautisten ajankohdaksi ja eikö se olisi yleisempää että vuotaisi jo ekojen kuukautisten oletettuun aikaan? Ja on tässä sekin huolestuttava seikka, että oireita ei tässä raskaudessa ole ollut kuin hiukan rintojen arkuutta. Ekassa raskaudessani oksensin kerran pari päivässä välillä rv7-21. Lisään vielä tiedoksi, että kipuja ei ainakaan toistaiseksi ole ja yhdynnässä en ole ollut. Kokemuksia vastaavasta tilanteesta??

Mulla oli myös noilla viikoilla (olisko ollut 8 tai 9) sellaista rusehtavaa vuotoa ihan vähän. Jossain lähteessä oli että ruskuaispussi surkastuu noilla viikoilla ja se saattaa tehdä pienen vuodon. Lähteen luotettavuutta en kyllä osaa sanoa, en edes muista mistä sen silloin luin. Mutta omalla kohdallani oli ainakin siis vaaratonta, nyt menossa viikko 23 ja vilkas poika kasvaa masussa!

Yleisesti sanotaan että alkuraskauteen usein liittyy pientä vuotoa, mutta jos se on niukkaa eikä ole kipuja, niin ei ole syytä huolestua.
Toivotaan sinulle ja pienelle parasta!

Hei!

Ei varmaankaan kannata huolestua, mulla oli samoihin aikoihin eli pari viikkoa sitten todella runsasta vuotoa, heräsin yölläsiihen kun sänky ja housut oli ihan veressä. mitään kipuja ei ollut mutta olin tietysti ihan varman että keskenmeno olis kysessä.

Käytiin sit yöllä lääkärissä jossa ultrassa näkyi ihan elossa oleva pikkukaveri jonka sydän hakkas vimmatusti. Lääkäri sanoi että runsaskin vuoto on hyvinkin yleistä näin alussa ja jos sikiö on elossa ja kohdussa ei näy mitään poikkeamia niin todennäköisyys raskauden jatkumiselle on tosi hyvä. Mulla jatkuu tuo tuhruttelu vieläkin, eilen illalla taas vähän runsaampana, mutta kun käytiin viikko sitten uudestaan ultrassa varmistuskäynnillä niin kaikki oli hienosti. Kohdun ulkopuolella oli jotain muutoksia joista vuoto johtuu ja voi kuulemma tuhruttaa vielä parikin viikkoa.

Mutmun mielestä ei kannata olla huolissaan, etenkään jos se vuoto on tosi vähäistä ja mitään kipuja ei ole. Ainahan se säikäyttää ja sillon voi toki käydä esim. ultrassa tai sit myöhemmin kuuntelee niitä sydänääniä et pienellä on kaikki hyvin.

Hyvää vointia molemmille!

toivotan sinulle voimia! koin samanlaista vuotoa, aika ajoin vk7-11, ilman kipuja tosin, tai muuta vaivaa. Kaikki ok ja nyt jo vkolla 18! rentoudu, ajattele positiivisesti, hyvin se menee!

Moikka,
mulla oli edellisessä raskaudessa rv 11 vuotoa, joka johtui ns. hematoomasta, eli kohdunsisäisestä verihyytymästä. Hyytymä oli ilmeisesti muodostunut istukan hieman rispaannuttua reunasta. Vuoto loppui parissa päivässä ja rakenneultrassa hematoomaa ei enää näkynyt lainkaan. Ohjeeksi sain vain välttää kovia ponnisteluja. Koeta sinäkin ottaa rauhallisesti pari päivää ja pyydä neuvolalta lähete ultraan jos vuoto tulee runsaammaksi.

Kiitos taas kannustavista viesteistä. Jotenkin vaan tuntuu, että metsään menee :( On vaikea olla positiivisella päällä. Sain neuvolasta ohjeen mennä terveyskeskukseen jos vuotoa tulee vielä huomenna eli kolmantenakin päivänä edes hiukan tai sitten heti jos vuoto yltyy tai tulee kipuja. Lisää kokemuksia vastaaotetaan...

Hei, tuohon on niin vaikea sanoa mitään, mutta itse varmaan asennoituisin kuten sinä, toivoisin parasta mutta pelkäisin pahinta. Tietenkin verenvuoto säikäyttää. Mutta tosiaan, alkuraskaudessa voi tulla raskauden jatkumisen kannalta viatontakin vuotoa, joten välttämättä se ei aina tarkoita keskenmenoa. Jos asia vaivaa sinua kovasti, niin voithan mennä sinne terveyskeskukseen tänäänkin. Saat ehkä jonkun selvyyden.
Mulla tuli itsellä alkuraskaudessa ihan hitunen vaaleanpunaista pyyhkiessä, ja jo se säikäytti todella kovasti. Se meni sitten ohi, ja nyt raskaus on loppusuoralla. Mutta ymmärrän huolesi.
Toivotaan parasta!

Alkuperäinen kirjoittaja sheila79:
Jos asia vaivaa sinua kovasti, niin voithan mennä sinne terveyskeskukseen tänäänkin. Saat ehkä jonkun selvyyden.

Ja menin sitten. Lääkäri totesi käsikopelolla kohdun melko pieneksi. Tänään olin sitten labrassa, jossa vain tehtiin raskaustesti (positiivinen, en ollut tehnyt itse testiä, koska tiesin asian muutenkin). Sitten ultraan, jossa todetiin kohdussa pieni tyhjä nesteontelo eli kyseessä tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Asiaa selvitellään pian lisää isommassa sairaalassa. Verta tuli siis vain hiukan, mutta itse tätä vähän pelkäsinkin, koska tämä raskaus oli niin oireeton... Mutta kiitos kaunis kaikille vastanneille, toivotaan parempaa onnea jatkossa.

Uusimmat

Yhteistyössä