Vähähiilihydraattisen ruokavalion päivittäinen hiilismäärä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiilis

Vieras
Olen yrittänyt keihästää tuota tietoa mm karppaus-infosta, mutta en ole löytänyt. Eli paljonko saa noita hiilareita päivässä syödä että laihtuu. Tiedän että jos tiukasti karppaa niin määrä on alkuun 20g, mutta tiedän laihtumista tapahtuvan myös suuremmalla määrällä. Mutta missä se raja menee...? Painonvartijoiden menetelmellä en laihdu, koska tuota ylipainoa ei ole merkittäviä määriä.

Suosittelen aloittamaan sillä kahden viikon alle 20g pyrähdyksellä. Lähtee nesteet ja tottuu uuteen valioon ehkä paremmin. Periaatteessa tuota alle 20g hiilarijaksoa voi jatkaaa pidempäänkin mutta perusohjelmaanhan kuuluu se että aletaan lisäämään hiilareita 5-10 viikossa lisää. Se on sitten ihmiskohtaista millä hiilarimäärillä vielä laihtuu mutta luulisin että alle sadan pitää jäädä.

Mustakin ne karppaus sivut on vähän hankalat. Lyhyt oppimäärä meni helposti jakeluun täältä http://www.mirjanetti.net/karppaus/index.html
:)

Jos olet normaalipainoinen tai siinä ylärajan kieppeillä voi tälläkin konstilla laihtuminen olla hidasta, mutta ajan kanssa varmasti toimii.

mutta älä laske niitä, menee mielenkiinto. Olen ollut vähähiilihydraattisella jo monta vuotta. Se ei ole minulle enään dietti, vaan tapa syödä. Kyllä minä aina välillä lipsun pullaankin ja pehmisjäätelöön ym., mutta harvoin. Ota vaan ohjelmaan liha, KANA, kala ja kasvikset. Ja kasvissosekeitot. Älä syö vaaleaa leipää, äläkä paljoa tummaakaan, pala päivässä riittää ja ota ohjelmaan kananmunat, ne pitää nälkää. Teen itse kahden munan munakkaita. Laitan sekaan aurajuustoa tai jotain muuta. Ostan Lidlistä Kreikkalaista naturel jugurttia, ihanaa. Jos haluat siitä vähän makeampaa, ripottele sekaan vaniljasokeria (vähän). Lidlistä saa myös juustonakkeja, on vaan 1 g hiilareita. Kun tekee mieli illalla jääkaapille, ota nakki. Poutun A-luokan herkkunakissa ei ole hiilareita juuri ollenkaan. Opettele ostamaan välipaloja, kuten nuo nakit. Tässä vähän vinkkejä.

aika nopeasti sitä oppii mitä voi syödä ja mistä ne hiilarit ja sen myötä kilot tulee. Juomista noissa ohjeissa ei puhuta mitään. Juon itse valkoviiniä, jossa sokeripitoisuus on 4-6. Laitan siihen sekaan vielä viscyä (makeutettua). Kesähelteeseen ostan ottojäälonkeroa. Ja muista, että kahvi mustana kiihdyttää aineenvaihduntaa. Maito kahvin seassa saattaa tehdä päinvastaisen vaikutuksen.

Vaikea sanoa kun en koskaan niitä laske mutta 19 kiloa putosi kun en syönyt niitä juuri yhtään. Ensimmäiset 8 päivää -4 kg! Olo on mitä mahtavin ja verenpainelääkkeeistä sain luopua ensimmäisen kerran lähes 15 vuoteen.

Yhteistyössä