vähähiilari/atkins

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna83

Vieras
kukaan näillä laihduttanut... olisiko kellään antaa vinkkejä esim päivän syömisistä...oon lukenut paljon aiheesta, mutta missään ei tunnut olevan mitään että syö sinä päivänä sitä ja toisena tätä... ku tarttis selkeet "ohjeet" et pääsis kunnolla alkuun... auttaisko joku (kenties sellanen kuka on näillä laihduttanut) mitä ootte syönyt jne...

Kokeilin kerran Atkinsia, ihan sairasta puuhaa. Maha täynnä ja silti kauhea tärinä päällä, ihan kun näkökuoleman partaalla.

Sain hyvät, itselleni toimivat ohjeet duunikaverilta:

Jätin nopeat hiilarit kokonaan pois: vaalea leipä, pullat, sokeri, karkit ym

Aamulla syön reilusti hitaita hiilareita: puuroa, ruisleipää ja aina jotain proteiinia
Lounaalla proteiinia ja kasviksia
Päivällisellä samoin
iltapalalla saatan ottaa jotain hiilihydraattipitoista, esim ruisleipää tms

Olo on erittäin hyvä, ei nälän tunnetta, olen virkeä. Aikaisemmin iltapäivällä saattoi väsymys vaivata. Unentarve on vähentynyt.
Samoin paino putoaa koko ajan. Tosin olen lisännyt liikuntaa merkittävästi.

Miulla toimi se vähähiilihydraattinen dietti, mutta ei liian rankka semmonen. Puotin sen avulla 30kg =) Jätin perunan ja makaroonin pois, kasviksia tilalle esim. kukkakaalimuusia tai keitettynä. Valmis ruuvista kaikista vähä hiilihydraattisin vaihtoehto, samassa tuotteessa on valmistajan välillä eroja. Vehnäjauhoja korvasin osan leseillä, leipää en syönyt paljoo, leseistä tuli kuituja. Lisäksi söin kalkkipillereitä, et saan tarpeeks kalkkia kun vesi oli suurimmaksi osaksi mitä join, noin 2-3 litraa päivässä. Monivitaami- ja omegapillerit oli hyvä lisä et saa tarvittavat vitamiinit. Ruoka annoksia pienensin sitten välillä, mutta en heti aluks koska nälkäkuurit ei onnistu miulla. Tässä esim. mitä minä söin suurimmaksi osakasi kukkaalilaatikkoa, kanaa, kasvislaatikkoa, lihaa ym.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 12:39 Mie kirjoitti:
Jätin nopeat hiilarit kokonaan pois: vaalea leipä, pullat, sokeri, karkit ym

Aamulla syön reilusti hitaita hiilareita: puuroa, ruisleipää ja aina jotain proteiinia
Lounaalla proteiinia ja kasviksia
Päivällisellä samoin
iltapalalla saatan ottaa jotain hiilihydraattipitoista, esim ruisleipää tms

Olo on erittäin hyvä, ei nälän tunnetta, olen virkeä. Aikaisemmin iltapäivällä saattoi väsymys vaivata. Unentarve on vähentynyt.
Samoin paino putoaa koko ajan. Tosin olen lisännyt liikuntaa merkittävästi.

Rajoitat hiilareita, mutta atkins on ihan sairasta puuhaa? Ruokavaliosi voisi olla vaikka Zonesta, joka suosii "hyviä hiilareita". Eli hiilareita rajoitat silti, vaikka se on mielestäsi sairasta puuhaa ;) Ei VHH-ruokavalio ole yhtä kuin atkinsin induktio. Millon te tajuatte sen :headwall:

Yhteistyössä