Väsyttää, väsyttää, väsyttää

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten ihmeessä tuota saa ittensä revittyä tekemään jotain. Viimeyö meni harakoille. Tulin töistä yden jälkeen ja oli n 2 kun aloin nukkumaan. Reilun tunnin ehdin nukkua kun miehen työpuhelin soi. Mies sit lähti töihin. Tuli parin tunnin päästä takaisin. Itestä tuntu et olin vaan jossain puolihorroksessa sen ajan. Mies ehti nukkua vajaa pari tuntia kun puhelin soi. Siinä sit istu puhelimessa puolesta tunnista tuntiin. En muista. Nukku varmaan sit taas tunnin ja lähti töihin. Ite siis heräsin noihin kaikkiin. Sit taas ehti nukkua tunnin toista ennenku lapset heräs. Ja tuonki välin heräsin vähän väliä jostain syystä.

Nyt väsyttää ihan tolkuttomasti ja haahuilen vaan pitkin taloa. Ei osaa mennä nukkumaankaan kun nuo 4v ja 7v pitää sen verran meteliä ja muutenkin tappelevat sen verran ettei toivoakaan nukahtaa.
Isommilla yövieraita ja touhavat omiaan.

Huomenna tulossa harvinaisia vieraita. Talo on kuin pommin jäliltä ja jotain tarjottavaakin pitäs leipoa. Mies edelleen töissä eikä tietoa millon tulee. Ja sekin varmaan poikki kun tulee.

Ei tuo yks huonosti nukuttu yö vielä mitään mut ku on pari edellistäkin yötä nukkunu huonosti.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25790325:
jos on vähän varaa niin palkkaa isommat kavereineen raivaamaan tavarat ja 7v mukaan. sit 4veen kanssa teet semmosen marjapiirakan missä aineet vaan sotketaan sekasin
En saa noita isompia (poikia) siivoamaan. Niillä ei vaan kiinnosta vaikka lupais minkä. Varsinkin on kaveri ketä näkevät harvoin. Mut pitää yrittää. tuo 7v laiskin kaikista kun tottunu et isommat tekee kaiken.
Jos jaksais pari omenapiirakkaa leipoa + jotain gluteenitonta vielä (kun vieraissa useampi keliaakikko) .

"a p"
Väsy on täälläkin, tulin viime yönä neljältä töistä ja kahdelsalta oli herätys. Älä ota sterssiä leipomisesta, kaupasta saa valmiina tai puoli valmiinakin vaikka mitä.
Tulee vaan kalliiksi kun itellä on 8 henkeä ja vieraita 11. Ja kun tulevat kaukaa niin ovat sit koko päivän. Mut ei tuo leipominen niin paha.
Inhoan muutenkin siivousta ja yhtä painajaista sitte ku joutuu pakon eessä siivoamaan.

Onko sulla jatkuvasti noin lyhyitä öitä vai oliko nyt joku poikkeus. Yleensä mulla herätys puol kahdeksalta. Hyvällä tuurilla tuo 4v nukkuu joskus pitempään. Mut en joka ilta ole töissä et sinänsä ok.

[QUOTE="a p";25790406]Tulee vaan kalliiksi kun itellä on 8 henkeä ja vieraita 11. Ja kun tulevat kaukaa niin ovat sit koko päivän. Mut ei tuo leipominen niin paha.
Inhoan muutenkin siivousta ja yhtä painajaista sitte ku joutuu pakon eessä siivoamaan.

Onko sulla jatkuvasti noin lyhyitä öitä vai oliko nyt joku poikkeus. Yleensä mulla herätys puol kahdeksalta. Hyvällä tuurilla tuo 4v nukkuu joskus pitempään. Mut en joka ilta ole töissä et sinänsä ok.[/QUOTE]

Yritä saada koko perhe innostumaan siivoamisesta. Kyllä se siittä. Töistä pääsen, kun ravintola menee kiinni.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25790408:
mulla on hyvä resepti millä saa tehtyä suoraan gluteiinittoman pohjan piirakkaan jos itse haluat leipasta.
ei häpe yhtään vehnästä tehdylle pohjalle.
meillä on siis yks vehnäallergikko niin tuttua huttua
Jos viittit laittaa ohjeen niin kiitokset. Oon kyllä aika monesti tehny tavallisella ohjeella gluteenittomia. Osa onnistunu paremmin ja osa huonommin. Mulla muutamalla kaverilla keliakia niin joutunu sit opetteleen noita gluteenittomia. Ja noissa vieraissa toisiaan toinen aikuisista ja pari lasta keliaakikkoja. Mut pitää kattoa mitä saan aikaseksi. Et sit loput kaupasta mitä en saa tehtyä.

Piirakka
150g sulatettua rasvaa
2dl sokeria
2 munaa
1dl maitoa (kermaa, kermamaitoa)
4dl vehnäj. (tai riisijauhoja ja peruna jauhoja n.puolet ja puolet)
1tl leivinjauhetta
täyte
7,5dl marjoja, raparperinpaloja, omppupaloja..
2dl sokeria
2rkl perunajauhoja
1-2tl vaniljasokeria
Paista 200c n.30min.
tupla annoksesta tulee pellillinen.

En oikein tedä minkä kokoseen vuokaan tuo yksinkertainen on koska mun pyöreeseen piirakkavuokaan toi ei sovi..

Yhteistyössä