yksinhuoltajaäiti
Olen kolmen lapsen yksinhuoltajaäiti, mieheni kuoli vajaa kolme vuotta sitten oman käden kautta. Jäin silloin kolmen alle 7- vuotiaan lapsen kanssa, pienin oli1v.5kk. Kävin myös kaksivuorotyössä, joka oli vakituinen. Tukiverkostoa ei ollut. Osa lasten isovanhemmista on kuollut. Tällä hetkellä opiskelen päivisin jätettyäni vakituisen työn mahdottoman tilanteen vuoksi. Haluaisin tietää niistä lapsille annettavista rajoista ja onko todellakin olemassa niitä vanhempia, jotka eivät koskaan korota ääntään lapsille. Olisi joskus mukavaa; kun on kolme luonteeltaan tempperamenttista lasta yhtäaikaa vaatimassa ja tappelemassa toistensa kanssa, niin miten minä heitä rajoitan. ei ole todellakaan aikaa jutella perustella tuntikausia kaikkien kanssa joka päivä asioista ja minun mielestä se ei ole tarpeellistakaan. En käytä fyysistä väkivaltaa heitä kohtaan, mutta sammakoita pääsee joskus suusta. Osataan kyllä pyytää anteeksi. Mielestäni vanhemman on oikeus näyttää suuttumuksensa. Olen kuullut, että jotkut vanhemmat eivät korota lapsille ääntään, saisimpa minäkin tuollaisen lahjan itselleni joulupukilta. Olisi mukavaa, kun rinnalla olisi joku ihminen joka voisi hoitaa konfliktit puolestani. Haluaisin muilta äideiltä kommentteja. Tänään on ollut huono päivä, ehkä huomenna on parempi. Hyvää joulun odotusta teille kaikille.