Väsynyt kuorsaukseen, auttakee!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tired
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tired

Vieras
Tilanne on tämä: mies kuorsaa, on ollut kaks kertaa siinä operaatiossa, missä tökitään jollain neuloilla kitalakeen ja poltetaan jotain arville, mutta ei auta aina kun korkeintaan puoli vuotta. Mä oon ihan väsy, kun en saa unta. Herään öisin pariin otteeseen imettään, ja tämäkään ei väsytä niin. Kun vauva on tissillä ja meinaa nukahtaa, niin sit kun mies "murahtaa" yhtäkkiä siinä vauvan vieressä, niin johan sekin jo säikähtää. Kyljellään olo ei vaikuta kuin vähän kuorsauksen vähenemiseksi. Ilmastointi päällä koko yön, petivaatteet tuuletettu, viileä huone, mutta mikään ei auta. Välillä pyydän sitä vanhemman lapsen huoneeseen nukkuun patjalle, kun sitä ei haittaa isukin kuorsaus. Onko teille siis ollut apua apteekin kuorsaustuotteista, vai pitääkö tässä miettiä jo johonkin leikkaukseen menoa? Ylipainoa hänellä ei ole..

Meilläkin kuorsaaja nukkuu erihuoneessa. Alkuun poikakin siitä häiriintyi, ei enää ja voi nukkua isin kanssa tarvittaessa. Apua ei oo ollu mistään tuotteista, kyljellään nukkumisesta jne ja nyt vihdoin pääsee unitutkimukseen ja olivat lupailleet sitä maskihoitoa (on myös uniapnea). Jos se auttas.

Voi ei.. en haluis nukkua eri huoneissa. Säälittää jo mieskin kun hutmin sitä useasti öisin, et se lopettas, niin ei sekään varmaan liikaa unta saa. Sit vielä häätäisin sen pois.. Mut toisaalta en mäkään koko ajan jaksa valvoo.

Oonkohan mä luullut kuulevani joskus jostain tyynystä tai patjasta tai jostain, joka tärisee, jos alkaa kuorsaamaan ja siihen havahtuisi ja kuorsaaminen loppuisi... en tosiaan tiedä onko olemassakaan, mutta tälläinen iski tajuntaani.

Alkuperäinen kirjoittaja tired:
Voi ei.. en haluis nukkua eri huoneissa. Säälittää jo mieskin kun hutmin sitä useasti öisin, et se lopettas, niin ei sekään varmaan liikaa unta saa. Sit vielä häätäisin sen pois.. Mut toisaalta en mäkään koko ajan jaksa valvoo.

Älä sitten valita.Kyllä tuo eri huoneissa nukkuminen on helpoin ja taatusti toimiva keino.Voihan taas palata samaan huoneeseen kun vauva on isompi ja ei enää heräile öisin.

Meillä mies myös kuorsaa aivan mahdottomalla volyymillä, että ei mitään rajaa...
Noin vuosi sitten ostin apteekista kokeeksi tuota Silence-suihketta ja yllätys oli suuri kun parin viikon käytön jälkeen volyymi hiljeni huomattavasti ja kuukauden sisällä ääni hävis lähes kokonaan. Eli meillä on toiminut tosi hyvin. Mutta todellakin vaatii joka iltaista käyttöä ja ohjeiden mukaan.

Meilläkin mies kuorsaa ja tosi äänekkäästi, välillä kuulen sen kahden oven läpi kun oon passittanut miehen yöllä toiseen huoeneseen. Epäilen hänellä uniapneaa ja lääkäriin onkin menossa, korahtelee aina oudosti välillä ja on hengityskatkoksia. Toivottavasti joskus sais nukkua hiljaisuudessa.. en tiedä voisko mun miehen tapauksessa olla apua jostain suihkeesta?

Onko miehellä ylipainoa. Se on usein syy kuorsaukseen. Ikävää kuorsaamisessa on, että se ei ole tahallista, eikä kuorsaava ihminen tiedä sitä itse vaikka heräileekin siihen. Myös naiset kuorsaavat hyvin usein. Tiedän, kun olen usein kursseilla ja samassa huoneessa joudumme nukkumaan useimmiten eri tyyppien kanssa. Kursseilla niitä ei voi passittaa edes toiseen huoneeseen.

Kiitos vastauksista. Mä aion hakea tota silence-suihketta sille ja kokeilla jos tepsis. En kuiteskaan vielä haluiais passittaa sitä muihin operaatioihin, kun noi polttohoidot on ollu tarpeeks kivuliaita. Mennään näillä etiäppäin!

Yhteistyössä