väsymyksestä

  • Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti
Onneton
Hei kaikille.

Minulla on viikkoja kasassa 38+3 eli lähtöä sairaalaan odotellaan kirjaimelliseesti minä hetkenä hyvänsä. Ongelma on vain siinä, että taidan olla ainoa jota se kiinnostaa.

Mies järjestää menoja itselleen ja minulle minkä ehtii. Nytkin meillä on ollut "hiihtolomavieraita" koko viikon. Eikä siitä helpoimmasta päästä!

Olen todella väsynyt ja koti ei ole vielä "vauvavalmis". Pientä puuhaa olisi vielä kaikenlaista siivoamisesta puhumattakaan. Mua kammottaa ajatus siitä, että joutuisin ensimmäisenä siivoamaan kun tulen laitokselta.

Olen yrittänyt kaikessa ystävyydessä kertoa väsymyksestäni ja siitä mitä toivoisin vielä tehtävän ennen vauvan tuloa mutta vastaus on lähinnä päähäntaputus ja toteamus: "tiedän kulta, kyllä tämä kaikki pian on ohi" ...? :kieh:

Olen vihainen, kyllästynyt, surullinen ja todella väsynyt. Miksei mies tajua (vaikka näistä asioista on puhuttu), että tarvitsisin rauhaa ja lepoa, ja että haluaisin viettää aikaa hänen kanssa kaksistaan vielä kun se on mahdollista. Tulee väistämättä mieleen, ettei hän halua viettää aikaa kanssani... ettei hän ota väsymystäni tosissaan tai häntä ei vain kiinnosta.

Tuntuu niin pahalta... :'(

Pelottaa, että onko minusta synnyttämään kun väsyttää niin kovasti.
 
Älähän vielä kiirehdi sinne synnyttämään,nosta jalat sohvalle ja levähdä vähäsen,tai tee kiva ulkolenkki vaikka tunnin kävely.Edistää kummasti.Jätä ne siivoukset sitä kyllä kerkee siivota.Kun sinä sitten joku päivä menet sinne laitokselle niin pistä ukkos sitten siivoomaan.Meillä oli kauhee kaaos kun itse tulin laitokselta kotiin,oli pojat viettäny varpajaisia.Ei sitä siinä vaiheessa enää viitsi marmattaa jos on terve lapsi syntynyt ja kaikki hyvin. :hug:
 
Sano suoraan miten asia on! Miehet eivät ymmärrä vihjauksia (ainakaan usiemmat). Jos ei puhe mene perille niin näytä!
Kun vieraat tulevat, istu alas juttelemaan heidän kanssa tai mene makuuhuoneeseen rentoutumaan ja anna miehen hoitaa vieraat. Eiköhän ensimmäisen passaus päivän jälkeen ala ymmärtämään.
Ja sano suoraan että hän siivoaa sitten kun olette laitoksella, jotta vauva tulee puhtaaseen kotiin! Jos siis nyt ette siivoa.
Tuntuu pahalta sanoa, mutta tarvitset todella rauhaa ennen vauvan syntymää. Sen jälkeen ei ehdi eikä jaksa siivota.

Sano suoraan ja jos ei mene perille niin näytä väsymys! Se kirpaisee silloin kun sanoo mutta auttaa kyllä (kokemusta on).

Jaksamista :flower:
 
myötätuntoinen
Mä ymmärrän sua niin hyvin! Meillä oli kans tulossa yövieraita ensi viikolla, mulla siis la maanantaina, mutta sain sanottua miehelleni että en halua tänne ketään enää koska haluan haahuilla koko päivän vaikka pyjamassa jos yö on ollut rankka, eli ei ole saanut unta tms kuten tässä loppuvaiheessa tuppaa käymään.

En todellakaan halua emännöidä enää vaikka olisikin sukulaisia tms.

Mutta mun äijä on niin ihana että ymmärtää ja "vetää kotiinpäin" tässä asiassa.
Sano tiukasti vaan, oma koti pitää pyhittää levolle varsinkin kun pian punnerretaan uutta tulokasta.

Voimia!!
 
Musta tuo kuulostaa siltä kuin miehesi "yrittäisi elää ja tehdä asioita niin pitkään kun vielä voi" ;) eli taitaa olla jonkinlainen paniikki tuosta perheenlisäyksestä...

Naisilla useimmiten tulee tuo kodinrakennusvietti, mutta miehet yleensä "panikoivat" suorittamalla asioita ennen lapsen syntymää. Kun uskovat, että elämää ei ole lapsen syntymän jälkeen muualla kuin kakkavaippojen välissä =)

Suosittelen siis kyselemään asiasta tältä kantilta, että onko hänellä joitain hirmuisia mielikuvia tulevasta jne...eiköhän se siitä ratkea!
 

Yhteistyössä