värit

• Viestiketjun aloittaja hg
  • Ensimmäinen viesti
hg
Ihmetyttää poikien ja tyttöjen värit.. Pukeutuuko aikuinen nainen aina pinkkiin/punaiseen? Ja mies tietysti siniseen? Ei.
Miksi lapset puetaan niin orjallisesti tiettyyn väriin?

suvi-tuuli
meillä ei kyllä tasan tarkkaan ole pojalla tummia/sinistä, ärsyttää kun poikien puolella löytyy mustaa/harmaata/tummansinistä/vaal.sinistä/turkoosia...meillä poitsun lempiväri on pinkki, ja paloautonpunanen, sitten kirkkaita vihreitä, ruskeeta, oranssia, raidallisia, tähtikuvioisia jne. eli jotain muuta kuin synkkää, siihen kerkeää kyllä alistua sitten teininä:)

tytöille löytyy pinkkiä ja pun.eri sävyjä, kelt.oranssia, lilaa, luumua, sinisiä, mitä vaan mutta aina niissä tuntuu olevan kimalteita, kukkia, perhosia ja muuta lässynlässyä eli vaikka olisi kiva pojalle ostaa vaikka se punakeltainen paita niin ei niiden strassien ja kirjailujen vuoksi oikein kuitenkaan viitsi.
ärsyttää. onneksi on sikakalliit me&i:t sun muut missä pojillekin kivoja vaatteita mutta silti surettaa, sama kengissä, argh, eli mustaa ja harmaata...meillä ostetaan siis punaisia kenkiä ihan vasten "oletuksia".

sau
Meillä vaatteiden värit valitaan sen mukaan mitkä kenellekin sopivat ja jos lapset jotakin itse toivovat, niin sitten sellaista.

Käytännössä näin: Esikoispoika: oranssi, ruskea, fuksia, viininpunainen, tumman(puna)violetti. Tytölle: vihreän murretut sävyt, fuksia. Kuopuspojalle: tummansininen, harmaa.

Nämä värit liittyvät hiusten, silmien ja ihon väreihin.

Ostan vaatteita pääosin kirppareilta, mutta jos vaatekaupoista ostan, ostan ihan miltä osastolta tahansa (siis en pojille poikien osastolta ja tytölle tyttöjen).

ilu
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Minä olen ajatellut, että jos se juontaa jotenkin vauva-ajasta. Kun eihän tyttö- ja poikavauvaa erota ulkopuolinen kuin nimenomaan vaatteiden väristä.

Tyhmää tietysti :ashamed:
näin mäkin olen asian aina ajatellut ja mitä sitten ? saahan kai jokainen pukea vauvansa ihan niinkun se haluaa! Meillä ainakin neiti on niin vaaleenpunanen yleensä että :) muttatoki meiltäkin löytyy sinistä,vihreää ja ruskeeta siihen hätään kun punaisen eri sävyt rupee äitiä tökkimään!

Yhteistyössä