Värisilmätesti

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

Järjestä värit sävyjärjestykseen päissä olevien palikoiden mukaan. Mitä pienempi tulos, sen parempi.

Sain tulokseksi 4 :eek:
Sama. Vähän noloa kyllä, koska mä olen alalla, jossa tarkka värinäkö ois tosi tärkeä. Vihreiden sävyjen kohdalla toi näytti mulla olevan ongelmia.
Hmm, kannattaa säätää koneen kontrastia ja kirkkautta, sehän vaikuttaa aika paljon tohon testiin.
Joo ja pitäis kalibroida näyttö. Mut en jaksa, kun tää on kuitenkin mulla vain surffailukäytössä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Sain tulokseksi seitsemän. Olen yllättynyt, koska miehen mielestä en erota sävyjä lainkaan.
Ehkä se on niin päin, ettei miehesi erota.

Mä olen aina järjestänyt värikynät sävyittäin pienestä pitäen. Tai se oli mun lempparipuuhaa.
 
asdfasdf
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasd:
Sain tulokseksi seitsemän. Olen yllättynyt, koska miehen mielestä en erota sävyjä lainkaan.
Ehkä se on niin päin, ettei miehesi erota.

Mä olen aina järjestänyt värikynät sävyittäin pienestä pitäen. Tai se oli mun lempparipuuhaa.
Kyllä se erottaa, voisin kyllä teetättää testin, mutta veikkaan että pärjää paremmin. Hänelle värit ovat elämää suurempi asia. Niitä kun on täällä joka nurkassa ja joka muodossa. Tuubissa, kynänsisällä, paletilla, nappien muodoissa, nestemäisenä. :D

Toisaalta minä kyllä suhtaudun väreihin hyvinkin hällä väliä asenteella, kun tulee sävyistä puhetta, kun en niille edes nimiä tiedä :D Syy siis on todennäköisesti enemmän minun päässäni, koska minulla menee hermot noiden värien ja sävyjen kanssa. :D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
23, mutta siihen vaikutti se että viimeisen rivin kohdalla loppui mielenkiinto ja vaan heitin ne johonkin. Hyi, että tuli ihan huono olo kun noita katseli :x
Musta tosta tuli ihana olo, kun sai noi järjestykseen.
 
yök
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
23, mutta siihen vaikutti se että viimeisen rivin kohdalla loppui mielenkiinto ja vaan heitin ne johonkin. Hyi, että tuli ihan huono olo kun noita katseli :x
Musta tosta tuli ihana olo, kun sai noi järjestykseen.
Joo, no mulla voi vaikuttaa se että tein sen ilman laseja, en jaksanu etsiä niitä jostain. Vieläkin ihan oksettaa. No, ens kerralla tiedän että pitää muistaa käyttää laseja (nyt ne kyllä on jo päässä) :)
 

Yhteistyössä