Välivuotoa

• Viestiketjun aloittaja Välivuotoa
  • Ensimmäinen viesti
Välivuotoa
Itsellä on ollut jo n. 3kk ajan ruskeaa välivuotoa joka alkaa yleensä n. viikkoa tai reilu viikko ennen kuukautisia ja loppuu kunnes kuukautiset on loppunut. Vaiva on sinällään kiusallinen kumminkin. Sukupuolitautitesteissä ei ollut mitään ja papassa ei ollut mitään. Nyt aloitin Nuvaringin käytön, ensimmäiset 3 viikkoa on kohta takana mutta tuo pirullinen vuoto alkoi taas n. viikkoa ennen kun rengas pitäisi ottaa pois. Eli ilmeisesti tuo vuoto määräytyy minun kuukautiskierron mukaan... Olisikohan tämä nyt sitten joku hormonihäiriö, neuvolasta kyllä sanoivat että pitäisi korjaantua sitten ehkäisyn aloittamisen yhteydessä, n. 1-3 kk kuluttua... Onko kellään muilla ollut vastaavanlaista vaivaa?

Rasittavaa

Minulla myös
Söin aiemmin Yasmineita ja jossain vaiheessa minulla alkoi tuo välivuoto kierron tietyssä vaiheessa. Yleensä levyssä oli 1/3 osa pillereitä jäljellä. Nyt vaihdoin Harmonetteen, ensimmäisen levyn aikana ei ollut välivuotoa, mutta nyt taas oli. Minulla se kestää muutaman päivän ja parhaiten vuodon huomaa yhdynnän yhteydessä. Inhottava vaiva

täälläkin
sama juttu, terveydenhoitaja sanoi vaarattomaksi ja epäili sen johtuvan siitä ettei pillereiden hormonimäärä ole minulle sopiva. sanoi, ettei vaikuta ehkäisyn tehoon joten aion käyttää diane novaa vielä reseptin loppuun. mutta ärsyttävää tosiaan!

hermoraunio
Hei, olen uusi täällä, joten anteeksi pitkä valitusvirteni.. {:)

Minulla on ollut n.viikko ennen kktisten alkua tiputtelua jo e-pillerien kanssa. Jouduin pillerit lopettamaan veritulppariskin vuoksi. Jonkin aikaa meni hyvin, mutta sitten n. pari vuotta sitten alkoivat tiputtelut taas. Minulle vain hoettiin stressiä ja ""se on ihan normaalia"". Kivuista sain kuulla, että ""jos nyt koitetaan vaan kestää"". :/

Tiputteluvuodot olivat aina välillä pois, joten pystyin elämään sen kanssa jotenkin - ja niin myös avomieheni.

Sitten alkoi välivuoto tulla runsaammaksi ""töhnäksi"" ja venyä pariinkin viikkoon. Viime keväänä oli kulunut jo monta kuukautta runsastuvien välivuotojen kanssa, kun yksityiseltä sain pco-diagnoosin. Seuraavat kuukautiset - odottaessani keskussairaalan gynen polille - kuukautiset kestivät melkein kolme viikkoa ja olivat verta, ei pelkkää välivuotoa tai violettia verta! viikon niiden loppumisen jälkeen alkoi sama alusta uudelleen. En päässyt soitostani huolimatta aikaisemmin lääkäriin, joten jouduin vain kestämään jatkuvan vuodon ja arkuuden alapäässä.

Sain kesällä aloittaa Terolutit ja minulla oli heinäkuussa vain viikon pituiset kuukautiset (8pv on minulle normaalia).

Elokuusta lähtien on vuodot taas oleet verta 2vk, ja syyskuusta tähän päivään minullaon ollut vuodot n.2vk, viikon tauko ja 24pv verta, viikon tauko ja nyt menossa Primolutiin vaihdettuani ekan kuurin aikania alkanut 6.pv vert/töhnää vuorotellen ja sekaisin - eli välissä oli tasan 7pv vuodoton tauko.

En ole koskaan kuullut kenelläkään vastaavaa. Olen 23-vuotias ja avoliittokin (kohta 7,5v) alkaa olla kuin eunukin ja selibaattiin pakotetun miehen kaverisuhde :( Olen jatkuvasti kuin ""ruvella"" ja siteitä kuluu ainakin 2 pakettia kuussa... ja opiskelijana ei ole oikein varaa mennä yksityiselle... keskussairaalassa minua kohdellaan kuin valittavaa luulotautista :( vein asian jo potilasasiamiehellekin, (kun edellinen kerta oli lähinnä pahoinpitely ultralaitteella ja hoito jätettiin e-pillereihin, joita en edes saa syödä) mutta hänestä ei ole kuulunut mitään kolmeen viikkoon..

sain ajan omalääkärille, mutta olen jo ruvennut ahdistumaan pelkästä lääkärille menosta - eivät kuitenkiaan tee yhtään mitään! :s

Yhteistyössä