Väkivaltalööpit ja lasten ahdistus - voisiko tehdä jotakin?

  • Viestiketjun aloittaja Hurrysquirrel
  • Ensimmäinen viesti
Hurrysquirrel
Onko muita, joita viimeaikainen iltapäivälehtien lööppien väkivaltauutisointi suututtaa, lasten takia? Tällä viikolla lööpit ovat kertoneet perheensä polttaneesta naisesta, ja vastaavia lööppejä löytyy viime ajoilta useita.

Räikeä esimerkki oli myös 27.9. Ilta-Sanomien lööppi "Isä tappoi lapsensa kesken aamupalan". Julkisen sanan neuvosto antoi kyseisestä lööpistä vapauttavan päätöksen, perusteenaan se, että lehtien tehtävänä on kertoa, mitä maailmassa tapahtuu. Kyllä vain, mutta eikö yhteiskunnan aikuisten tehtävänä ole myös suojella lapsia sentyyppiseltä tiedolta, jota nämä eivät kykene vielä käsittelemään? Lehtien sisäsivut ovat suunnattu aikuisille, mutta lööppien ollessa näkyvillä kaikkialla lasten suojeleminen ahdistavilta uutisilta on mahdoton tehtävä vanhemmille. Onko iltapäivälehtien oikeus lehtensä sisällön vapaaseen mainostukseen tärkeämpi kuin lasten oikeus turvalliseen oloon?

Olisiko tässä kansalaisaktiivisuuden paikka? Jos olet kiinnostunut suunnittelemaan toimimista tilanteen muuttamiseksi, kirjoita osoitteeseen hurrysquirrel@yahoo.com ja mietitään yhdessä, miten asiaan voisi vaikuttaa.
 
Täällä suurena huolenaiheena ihan sama asia!
Minulla on 4-vuotias tyttö, jolla lukemaan ja kirjottamaan oppiminen juuri hollilla. On ollut jo pitkään kirjaimista hyvin kiinnostunut, mutta "lööppien pelossa" olen tähän saakka saanut hillittyä tätä innostusta. Nyt alkaa herkkyysvaihe olla niin otollinen, etten enää pysty kehitystä jarruttamaan.
Esikoisen lukemaan ja kirjoittamaan oppimisen pitäisi kaiken järjen mukaan olla iloinen asia, mutta kun kyseessä on näin pieni tyttö, joka sattuu olemaan vielä ehkä keskivertoa herkempää sorttia, on vanhempien huoli ihan aiheellinen, kun ottaa huomioon nykyisen lööppikulttuurin. Emmekö voi enää ottaa tyttöä mukaan kauppaan, kun ensimmäisenä ovesta sisään tultaessa iskee kamalat kissan kokoiset kirjaimet silmille milloin mistäkin murha-/murhanäytelmästä?? Minä haluan suojella lastani liialliselta informaatiolta ja minulla on oltava siihen oikeus!!
 
myös huolissaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2005 klo 20:10 Hurrysquirrel kirjoitti:
Tyypillistä, laitoin osoitteen väärin. Oikea muoto on hurrysquirrel@yahoo.co.uk

Olen pahoillani...
Jos tämä huolimattomuus on sinulle tyypillistä, niin en voi kuvitella kuinka asiaa edistäisit :eek:
 
Ei lasta säkissä saa kasvattaa.
Jossain vaiheessa totuus tulee ilmi kuitenkin.
Jos lapsella on turvalliset vanhemmat ei huolta ole.
Lapset vaistoavat jos vanhemmat pelkäävät ja
yrittävät likaa suojella,näin se pelko tarttuu lapsiin!!!!
 

Yhteistyössä